Presis kommit hem från jobb och vad är vel bättre avslut av dagen änn en ny film på forumet.
Filmer från dagens/veckans tripp
- Ivar
- 1200cc

- Hoj: VFR 1200 X
Re: Filmer från dagens/veckans tripp
@Stefan
Presis kommit hem från jobb och vad är vel bättre avslut av dagen änn en ny film på forumet.
Let's be careful out there
- Laffe
- 1200cc

- Hoj: Africa Twin Hardcore -16
Hehe..ja det var en del småhyss här och där. Trodde första (den gul/gröna handsken framför kameran) var en fågel först! Fick ta tillbaka och titta igen. Skön tripp verkar det ha varit, och av filmen att döma så funkar hojen bra. Tänkte på en sak i början av filmen - dom verkar älska fartgupp och avsmalnande vägar i kombination i dom där trakterna...
Kul att titta (och lyssna) på!
Kul att titta (och lyssna) på!
"Man kör tills man är framme"
/Lasse
/Lasse
- Jokern
- 1200cc

- Hoj: CRF 1000 DCT-2016
Nu när jag tvunget mig genom denna "Alà Stefan film", kom jag att tänka på om utgivaren har slutat skratta..!!
Måste ju säga att jag blev rädd, när Hulkens hand kom framför linsen...
Och den hispiga farten efter flygplatsen...
Sen det där med att klippa bort en minut i en film.. TSK TSK TSK... Det gör man ju bara inte i en "Stefan film".....
Man ser att det är en form för påskfilm, med en uppochner vänt kanin framför linsen, då och då..
Lite besviken blev jag ändå.. Varför tog det slut just där??
Kommer det en Del. nr 2 snart ??
Måste ju säga att jag blev rädd, när Hulkens hand kom framför linsen...
Och den hispiga farten efter flygplatsen...
Sen det där med att klippa bort en minut i en film.. TSK TSK TSK... Det gör man ju bara inte i en "Stefan film".....
Man ser att det är en form för påskfilm, med en uppochner vänt kanin framför linsen, då och då..
Lite besviken blev jag ändå.. Varför tog det slut just där??
Kommer det en Del. nr 2 snart ??
Livet börjar där asfalten slutar ,,,,,,@,,
,,@,,,,
Varje dag är en HONDA(G)
//Flemming
- Fibern
- 1200cc

- Hoj: Aprilia Pegaso 650 1999
Blinkers...vad är det? Kan lika gärna tas bort på dagens bilar, för dagens bilister verkar inte idas använda dem. Eller så anstränger dom sig att komma ihåg att inte använda dem. För min del sitter det i ryggmärgen att blinka.
Anders//
Det svåra är inte att köra fort. Det svåra är att väja vid behov.
CREA DIEM
Aprilia Pegaso 650 1999
Suzuki KLX 230
Tidigare hojar
Honda 750 XRV Africa Twin 2000
Transalp 600 - 1996
CREA DIEM
Aprilia Pegaso 650 1999
Suzuki KLX 230
Tidigare hojar
Transalp 600 - 1996
- Jokern
- 1200cc

Jag kan då meddela, att del 1 kommer nästa vecka, när barnen är i skolan och jag har tid att klippa till en riktig "stefan film" 
(nu ser jag Skye framför mig, skrattandes med händerna för magen
)
(nu ser jag Skye framför mig, skrattandes med händerna för magen
,,@,,,,
Varje dag är en HONDA(G)
//Flemming
Hmmm... kanhända att jag en dag förstår anspelningarna på mig??? Eller att det på annat sätt uppdagas?
Alla har vi våra egna mål med att köra hoj, mitt är att ha kul utefter vägen 

@Skye, jag valde att ta det från en lite mer skämtsamma sidan, om än jag kanske inte förstod fullt ut, något direkt elakt förväntar jag mig då inte.
Recension ja, vääääldigt lång och väldigt lite klippt, mycket mindre än jag tror mig göra. Annars var den väl helt OK, även om jag numera gillar kameran på hjälmen bättre. Snabbspola behövdes ju inte, den såg rätt uppspeedad ut ändå.
Märkligt förarbeteende i de två första bilarna (lillskåpet och V70:n).
Recension ja, vääääldigt lång och väldigt lite klippt, mycket mindre än jag tror mig göra. Annars var den väl helt OK, även om jag numera gillar kameran på hjälmen bättre. Snabbspola behövdes ju inte, den såg rätt uppspeedad ut ändå.
Märkligt förarbeteende i de två första bilarna (lillskåpet och V70:n).

- Jokern
- 1200cc

Jag kan då avslöja, att del 1, som kommer i nästa vecka, lär ha flera klipp och mera "rakt" på 
Förlåt oss Stefan, men Skye kläckte iden och jag är ju som jag är.. INTE SEN ATT HOPPA PÅ..
Jokern will be back.
Förlåt oss Stefan, men Skye kläckte iden och jag är ju som jag är.. INTE SEN ATT HOPPA PÅ..
,,@,,,,
Varje dag är en HONDA(G)
//Flemming
Jaja grabbar... det är ju bra att ni ger er på någon som tål det i alla fall
Som straff kommer det allt en äkta "Stefan-film i nästa inlägg 

- Laffe
- 1200cc

Jag blev kontaktad av @Johnson igår, han frågade om jag ville följa med på hans säsongspremiär.
Klart jag ville! Så här hade vi det idag...
Klart jag ville! Så här hade vi det idag...
/Lasse
/Lasse
Det såg mysigt ut, Lasse
Gött väder också.
Nyfiket frågat dock, vad filmade du med??? Det varken såg ut eller lät som att du fick snurr på GoPro'n igen. Rätt extrem vidvinkel (lyktstolparna högg efter er, och det såg ut att gå i minst 210 mellan varven
)Men, härligt ljud från mivvarna, och inte för mycket vindbrus att höra bakom musiken. Skumma pixelsvärmar mot blå himmel ibland bara.
Nyfiket frågat dock, vad filmade du med??? Det varken såg ut eller lät som att du fick snurr på GoPro'n igen. Rätt extrem vidvinkel (lyktstolparna högg efter er, och det såg ut att gå i minst 210 mellan varven

- Laffe
- 1200cc

@Stefan - Vi hade mycket riktigt en mysig tripp!
Jag konstaterade att det var SD-kortet som var kasst och då slog Gopron ifrån. Bytte kort och vips - kameran funkar!
Satte kameran på rutan som ett test, den kommer ju då närmare vägen vilket kanske ger en högre fartkänsla? Pixeltrasslet finns inte på råfilmen i datorn, så återigen något Youtube-fenomen skulle jag tro...
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Jag konstaterade att det var SD-kortet som var kasst och då slog Gopron ifrån. Bytte kort och vips - kameran funkar!
Satte kameran på rutan som ett test, den kommer ju då närmare vägen vilket kanske ger en högre fartkänsla? Pixeltrasslet finns inte på råfilmen i datorn, så återigen något Youtube-fenomen skulle jag tro...
Skickat från min iPhone med Tapatalk
/Lasse
/Lasse
- Peter
- 1200cc

- Hoj: Varadero XL 1000-01
- Kontakt:
Det där pxeltrasslet hade jag också på min senaste film. man kanske skulle prova Vimeo om youtube krånglar.
Skickat från luren
Skickat från luren
Peter
http://engstrom.bike/
http://engstrom.bike/
- Jokern
- 1200cc

@Ivaradero:
Lång film där, Ivaradero..!!
Men ser ut att vara en bra vägsträcka och som nämnt, ett härligt väder ni fick..
Men det var inte det jag skulle posta, utan det här..
Del 1 av "Film alà Stefan"
Som idèn kläcktes av Skye..
Vågar du snabbspola? Du kanske missar nått spännande..!! Häng med på en mc tur alà Stefan..
Lång film där, Ivaradero..!!
Men ser ut att vara en bra vägsträcka och som nämnt, ett härligt väder ni fick..
Men det var inte det jag skulle posta, utan det här..
Del 1 av "Film alà Stefan"
Som idèn kläcktes av Skye..
Vågar du snabbspola? Du kanske missar nått spännande..!! Häng med på en mc tur alà Stefan..
,,@,,,,
Varje dag är en HONDA(G)
//Flemming
- Fibern
- 1200cc

- Hoj: Aprilia Pegaso 650 1999
Ha ha, humor Jokern. "Två hål i väggen, kan också vara spänning" 
Anders//
CREA DIEM
Aprilia Pegaso 650 1999
Suzuki KLX 230
Tidigare hojar
Transalp 600 - 1996
CREA DIEM
Aprilia Pegaso 650 1999
Suzuki KLX 230
Tidigare hojar
Transalp 600 - 1996
- Jokern
- 1200cc

Hihihihi... Jag sat och kunde inte låta bli med lite mera text än vanligt.. 
,,@,,,,
Varje dag är en HONDA(G)
//Flemming
- Ralf-FIN
- Council - Moderator

- Hoj: KTM 990 Adventure R -10
- Kontakt:
Trevliga filmer och kul att se att säsongen så småningom börjar vara igång
@Ivaradero
Jag hade ju kameran framtill också, men flyttade den till hjälmen för att jag tyckte det blir tungt åt ögonen i längden att titta på filmer då man inte har nån referens mot hojen. Filmade ju en hel del till och från träffen i Kapellskär, men bara väg som kommer emot hela tiden blir jobbigt.
Annars en riktigt trevlig tur ni hade
@Skye & @Jokern
Har jag missat nånting att filmer som man laddar upp och länkar till måste vara gjorda enligt en viss mall?
Vet ju att Stefan tål det i dethär fallet, men mognadsgraden hos två av våra främsta filmskapare kan nog diskuteras då det ska dissas andras alster med en "humoristiskt" raljerande ton.
Lägg er energi på att göra det ni är duktiga på istället och så låter vi var och en av alla medlemmar ladda upp precis vad de vill av sina turer.
Alla har varken tid eller intresse att sitta och klippa ihop filmer och det att medlemmar delar med sig av sina filmer ska ses som positivt och att de har ett intresse i forumet. Sånt bör uppmuntras så kanske fler nybörjare blir goda filmskapare med tiden.
@Ivaradero
Jag hade ju kameran framtill också, men flyttade den till hjälmen för att jag tyckte det blir tungt åt ögonen i längden att titta på filmer då man inte har nån referens mot hojen. Filmade ju en hel del till och från träffen i Kapellskär, men bara väg som kommer emot hela tiden blir jobbigt.
Annars en riktigt trevlig tur ni hade
@Skye & @Jokern
Har jag missat nånting att filmer som man laddar upp och länkar till måste vara gjorda enligt en viss mall?
Vet ju att Stefan tål det i dethär fallet, men mognadsgraden hos två av våra främsta filmskapare kan nog diskuteras då det ska dissas andras alster med en "humoristiskt" raljerande ton.
Lägg er energi på att göra det ni är duktiga på istället och så låter vi var och en av alla medlemmar ladda upp precis vad de vill av sina turer.
Alla har varken tid eller intresse att sitta och klippa ihop filmer och det att medlemmar delar med sig av sina filmer ska ses som positivt och att de har ett intresse i forumet. Sånt bör uppmuntras så kanske fler nybörjare blir goda filmskapare med tiden.
"Bra omdöme får man av erfarenhet... och erfarenhet får man av dåligt omdöme"
Tack Ralf! Visst tål jag att retas med, ge&ta skall det vara. Men lite eftertanke i elitskiktet vore nog önskvärt i just detta ämne.

- Jokern
- 1200cc

@Stefan:
Jag ursäktar mig, om jag har gjort dig ont..
Det har inte varit meningen.
Finns ingen "regel" för hur en film skall se ut, dina filmar har roliga vägar, men där är långt emellan klippen
Därav kom Skye och jag på att göra en Alà Stefan film, utan så många klipp i..
Jag kan ta bort filmen från youtube om du vill, den är ju ändån bara gjort for forumet..
Jag ursäktar mig, om jag har gjort dig ont..
Det har inte varit meningen.
Finns ingen "regel" för hur en film skall se ut, dina filmar har roliga vägar, men där är långt emellan klippen
Därav kom Skye och jag på att göra en Alà Stefan film, utan så många klipp i..
Jag kan ta bort filmen från youtube om du vill, den är ju ändån bara gjort for forumet..
,,@,,,,
Varje dag är en HONDA(G)
//Flemming
@Jokern
Det är lugnt, jag tål det som sagt. Men, det kan ju vara värt att tänka på var gränsen går mellan att retas och att håna?
Men, som Ralf tänker jag också på att det är ju fler än jag som gärna delar med sig av sina upplevelser och precis som jag, kanske inte lirar i er division. Är det inte synd om nägon tappar lusten när hen riskerar att bli nedsablad av kritiken? Jag skulle i alla fall tycka det. Jag ser hellre en mångfald delade upplevelser, än bara de bästa alstren. Och jag tror knappast är jag är ensam om den åsikten, vilket ju redan Ralf har visat.
Du vet att jag uppskattar dina filmer enormt. Jag vet ju också att du har ett brinnande intresse för filmskapande och lägger mycket tid och energi på det. Men, vi är säkert några som varken har tid eller drivkraft till att lägga fullt så mycket krut på att sätta oss in i alla finesser som finns i redigeringsprogrammen, utan kanske bara vill dela med sig av en upplevelse.
Hur du gör med din film på tuben spelar inte mig någon roll, det är helt upp till dig om den är vad du vill stå för.
Så, peace brothers, men vi kanske ska tänka lite på att vi vill behålla den goda stämningen på Sveriges trevligaste forum. För det vill vi väl?
@Resten av gänget, ursäkta mångordigheten
Det är lugnt, jag tål det som sagt. Men, det kan ju vara värt att tänka på var gränsen går mellan att retas och att håna?
Men, som Ralf tänker jag också på att det är ju fler än jag som gärna delar med sig av sina upplevelser och precis som jag, kanske inte lirar i er division. Är det inte synd om nägon tappar lusten när hen riskerar att bli nedsablad av kritiken? Jag skulle i alla fall tycka det. Jag ser hellre en mångfald delade upplevelser, än bara de bästa alstren. Och jag tror knappast är jag är ensam om den åsikten, vilket ju redan Ralf har visat.
Du vet att jag uppskattar dina filmer enormt. Jag vet ju också att du har ett brinnande intresse för filmskapande och lägger mycket tid och energi på det. Men, vi är säkert några som varken har tid eller drivkraft till att lägga fullt så mycket krut på att sätta oss in i alla finesser som finns i redigeringsprogrammen, utan kanske bara vill dela med sig av en upplevelse.
Hur du gör med din film på tuben spelar inte mig någon roll, det är helt upp till dig om den är vad du vill stå för.
Så, peace brothers, men vi kanske ska tänka lite på att vi vill behålla den goda stämningen på Sveriges trevligaste forum. För det vill vi väl?
@Resten av gänget, ursäkta mångordigheten