Jag var där 5 december.
Köpte en blåtandshögtalare och shampo!
Men det blev dyrt ändå!
Man skulle åka själv, då kan man blänga på det man tycker är roligt
Lite långt bort för mig då, och jag har ju svårt för Ikea redan
Men, det låter ju lite som ett vinnande koncept, tantdagis uppe och gubbdagis nere. Lite som H&M + Lindex + ??? uppe, och Clas i sjön + plus Kjell&Co nere
Bra priser à la Ö&B på det så, då hajar jag
Fast... jag undviker nog ändå, tack
Fast som Hogge säger, frugan kan ju möjligen få ha ett visst inflytande ibland, i synnerhet om vi ska ha inflytande över våra hojtripper
Alla har vi våra egna mål med att köra hoj, mitt är att ha kul utefter vägen
Brukar åka dit typ 3-4 gånger per år. I somras körde vi faktiskt med Wingen upp för att testa lite långtur för frugan. Funka kanon. Fördelen med Wingen var ju trots allt lite mindre plats för varor än Mb:n. Ända gången jag cashat ut därifrån under 4000:- typ så det får bli wingen fler gånger. Som Skye säger tillbringar jag min tid på fridluftsavdelningen i källaren eller i sportbaren. Hade minsta grabben med mig idag så han o jag flumma runt lite och titta på Mens Stuff
Hogge
Äsch då Ivar. Kom igen, nu kan du göra snöänglar. Och vid nästa blida snögubbar.
Anders//
Det svåra är inte att köra fort. Det svåra är att väja vid behov. CREA DIEM
Aprilia Pegaso 650 1999
Suzuki KLX 230
Tidigare hojar
Honda 750 XRV Africa Twin 2000
Transalp 600 - 1996
@Ralf
När vi var unge och åkte runt på mopeder var vi ett gäng på ca.15 personer.
Då kallade vi oss Kjells Angles. Vi hade jättekul och gänget var även med i närradio och lokaltidning.
Så kanske man skal starta Snow Angles just nu under vintertid iallafall
Senast redigerad av Ivar den ons 06 jan 2016, 15:31, redigerad totalt 1 gånger.
.....har jag suttit vid datorn och få till det sista av en "Flashback" film från Skye`s Fjelltur Har ni nån aning om hur svårt det är att få 16 timmars filmning X2, ner till 3-4 minuter??
Plus bilder...
Jag är ledsen grabbar, men jag kommer bara ner i 7 min..
Klart att jag kan skippa några filmsekvenser, meeeeen, det är ju inte roligt
Annars har jag inte gjort ett Sk** idag, inte varit på Ge-Kåss-Kjelle&Co odyl, vilket jag är glad för
Livet börjar där asfalten slutar ,,,,,,@,, ,,@,,,,
Varje dag är en HONDA(G)
... blev suget stort efter lite kvalitetstid med hojen. Gick ut i garaget för att lite snabbt montera en O2-eliminator jag beställde för några veckor sedan. Lyfte tanken i bakkant och tyckte det borde räcka för att komma åt kontakten. Efter en halvtimmes svordomar och pillande insåg jag att det nog inte går att fuska utan tanken måste bort.
Kul med ny hoj när man verkligen måste fundera för allt man ska göra.
Hur som helst, när hustrun tyckte det var dags att äta middag hade jag inte ens lyckats få bort alla plastbitar som verkar vara i vägen.
Får ta nya tag till helgen. Det känns inte som panik att få igång "Pärlan" än på ett tag.
Men, det blev i alla fall en tur med havremoppen tidigare idag. En riktig långpromenad i kylan runt Årsta slott under en klarblå himmel.
Sen är vårens kortsemester bokad. I maj bär det av till Skottland med en massa kompisar. Vi hyr en herrgård med 7 rum under 4 dagar.
Bra att få reka innan man tar hojen dit.
Anders//
Aprilia Pegaso 650 1999
Suzuki KLX 230
Tidigare hojar
Transalp 600 - 1996
... tycker jag att det är lite onödigt svalt Fast då tänker jag lite på Fibern och di andre uppe i den landsänden, så inser jag snabbt att jag ska nog inte gnälla för mycket ändå. Läste någonstans om 36,5 grader, och i Jokkmokk kunde de inte släcka en villabrand för att vattnet frös
Så, jag fryser på och inser att det kunde varit värre.
Alla har vi våra egna mål med att köra hoj, mitt är att ha kul utefter vägen
Det är lugnt Hogge. Jag behöver ju lite träning också.
Och idag vaknade jag till -32. Det känns stärkande för en nordbo och framförallt getingfritt.
Anders//
Aprilia Pegaso 650 1999
Suzuki KLX 230
Tidigare hojar
Transalp 600 - 1996
.... vaknade jag till 15 minusgrader och det biter rejält. Är inte avundsjuk på @Fibern alls. Flyttade från de trakterna delvis beroende på kylan på vintern. Men, jag saknar somrarna däruppe.
Aprilia Pegaso 650 1999
Suzuki KLX 230
Tidigare hojar
Transalp 600 - 1996
-28 här imorse då man va ut o startade bilen, så det kändest nog som lite torrt i luften då man bara hade en t-skjorta på sig
Men en bra bit ännu till det personliga rekorded på -48 som upplevdes i Sibirien i tiderna... då var man liksom glad att toan fanns inomhus i barackerna vi bodde i.
RPMs utflykt i Norge del 3 fick jag klar igår, men WMM ville jävlas igen, så få se nu när den blir klar att laddas upp
"Bra omdöme får man av erfarenhet... och erfarenhet får man av dåligt omdöme"
Vädret påminner om när jag vintern 83 gjorde repövning som MC-ordonnans i skogarna öster om Kiruna. Då var det så kallt att jag fick ha motorcykeln i stabstältet för att den skulle kunna starta men den packade ihop ändå efter en dryg vecka och fick ut en snöskoter istället
@ Ivar, jag är gärna med i Snow Angels
Skjut inte upp till morgondagen det du kan göra i övermorgon