Har precis kollat på Jokerns film från Sigtuna i mars.. Blir så sugen på att åka runt med andra XL fantaster.
Idag..
- Stensi
- 500cc

- Hoj: VRF800X Crossrunner
Re: Idag..
Jag kommer gärna
Har jag en ursäkt för att åka långt! Ska jag ta med fika?!
Har precis kollat på Jokerns film från Sigtuna i mars.. Blir så sugen på att åka runt med andra XL fantaster.

@Skye. Ja, grå.... Utan dekaltrimning.
- benson
- 50cc

- Hoj: Varadero XL1000VA-07
...tog jag årets första tur. Bättre sent än aldrig. Turen gick till MC Varuhuset för att pröva textilkläder, och sedan lunch på http://www.tripadvisor.se/Restaurant_Re ... kholm.html. Värt en resa till Stockholm bara den korvmojen.
//Kenneth

18 grader varmt i skuggan. Klart man måste ut och rasta moppen lite!

Skickat från min iPhone med Tapatalk
- Ralf-FIN
- Council - Moderator

- Hoj: KTM 990 Adventure R -10
- Kontakt:
@pne
Bra du, det blir nog säkert uppskattat. Och hojen ser ju också fin ut som vanligt
Squba, snygg Alp detdär
Bra du, det blir nog säkert uppskattat. Och hojen ser ju också fin ut som vanligt
Squba, snygg Alp detdär
"Bra omdöme får man av erfarenhet... och erfarenhet får man av dåligt omdöme"
-
EkeröMicke
- 250cc

- Hoj: Transalp xl650v -00
... ska jag berätta om igår!
I går var det Avrostning på Jarla Trafikskola Bromma, där de som vanligt, hade bjudit in alla gamla elever till en heldag med korv o fika, träning på körgården och en gemensam tur på ca 10 mil på trevliga små krokiga vägar ute på Ekerö.
Vi var väl ett 50 hojar som mest och ett drygt 30 tal som hängde med ut på Ekerö. Det var ett mycket brett utbud av hojar, allt ifrån Gråmunken och jag över Yamaha xjr6:or och liknande till ett gäng plastraketer och någon HD (även en African Twin-99 var med och den tillsammans med Gråmunken var nog helt klart de äldsta hojarna och jag var nog den äldsta föraren
)
Det blev en fantastisk dag med bra väder och rolig körning, lägger med några bilder från en toppdag
(Edit: Alla bilder hamnade i omvänd ordning men orkar inte göra om)
I går var det Avrostning på Jarla Trafikskola Bromma, där de som vanligt, hade bjudit in alla gamla elever till en heldag med korv o fika, träning på körgården och en gemensam tur på ca 10 mil på trevliga små krokiga vägar ute på Ekerö.
Vi var väl ett 50 hojar som mest och ett drygt 30 tal som hängde med ut på Ekerö. Det var ett mycket brett utbud av hojar, allt ifrån Gråmunken och jag över Yamaha xjr6:or och liknande till ett gäng plastraketer och någon HD (även en African Twin-99 var med och den tillsammans med Gråmunken var nog helt klart de äldsta hojarna och jag var nog den äldsta föraren
Det blev en fantastisk dag med bra väder och rolig körning, lägger med några bilder från en toppdag
(Edit: Alla bilder hamnade i omvänd ordning men orkar inte göra om)
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Skjut inte upp till morgondagen det du kan göra i övermorgon 
- Ivar
- 1200cc

- Hoj: VFR 1200 X
Va roligt Micke
Så ut som du hadde en fantastisk dag.
Rätt kul att åka gemensamt i grupp.
Bra initiativ av körskolan
Så ut som du hadde en fantastisk dag.
Rätt kul att åka gemensamt i grupp.
Bra initiativ av körskolan
Let's be careful out there
- Stensi
- 500cc

- Hoj: VRF800X Crossrunner
Vem vann krypkörningstävlingen??
Såg ut som en rolig dag! 
- Jokern
- 1200cc

- Hoj: CRF 1000 DCT-2016
.......har jag testat och kört en suverän Honda.
Den är absolut en favis hos mig nu.
Lyssna o gissa
https://vimeo.com/124739554
Den är absolut en favis hos mig nu.
Lyssna o gissa

https://vimeo.com/124739554
Livet börjar där asfalten slutar ,,,,,,@,,
,,@,,,,
Varje dag är en HONDA(G)
//Flemming
- Peter
- 1200cc

- Hoj: Varadero XL 1000-01
- Kontakt:
Det lät ju inte alls som en Crosstourer
Kan det ha varit nån skogsåkarhoj
Kan det ha varit nån skogsåkarhoj
Peter
http://engstrom.bike/
http://engstrom.bike/
- Jokern
- 1200cc

Ja Skye.
Du har kanske en likadan hemma?

Du har kanske en likadan hemma?

,,@,,,,
Varje dag är en HONDA(G)
//Flemming
- Ivar
- 1200cc

Ska du redan klippa gräset?!?
Här börjar det inte ens bli grönt.
Här börjar det inte ens bli grönt.
har jag genomfört steg två i projekt hemtransport av hojen.
Påbörjade resan kl 9 då jag hört att det skulle regna och blåsa mer på eftermiddagen i Östergötland.
Tog slingerbulten ut från Västerhaninge mot Södertälje. Det gick lite osäkert och småvingligt pga nervositet. Vågade inte köra fort då bakdäcket är rätt slitet, jag är nybörjare, det va kyligt och blött.
Så det va nog den långsammaste slingerbult jag någonsin genomfört.
Fördelen va att jag kunde koncentrera mig på att sitta rätt, titta långt fram etc etc utan att jag hamnade i situationer för att jag råkade hitta nya knappar på styret.
Väl framme vi Södertälje körde vi upp på motorvägen (frugan låg efter med bilen) för "transport" söderut. Redan här kände man av att det blåste lite samt viss tendens till duggregn men inte så det störde.
Varaderon är mycket stabilare än jag var rädd för (har iofs bara kört en ER-6 innan som referens).
La mig runt 90 strecket och tuffade på. I höjd med sillekrog
va jag tvungen att ta en paus. Va stel och hade ont i fingrarna (kyla..?)
Stod och bekymrade mig en stund medans frun och barnen shoppade färdgodis de tänkte ha i bilen..(dessa bilister som gör annat än koncentrerar sig på vägen fnys
) men när de kommit tillbaka så hade jag kommit fram till varför jag va stel samt att jag frös om fingrarna.. Problemet är att jag sitter och spänner mig samt håller krampaktigt i styret så jag stasar av händerna..
Med denna insikt och numera uppmjukade fingrar och leder så bär det av igen.
MYCKET bättre! Inte bara det att fingrarna mår bra utan jag sitter mycket bekvämare på hojen nu när man inte spänner sig. Som en bonus blev hojen dessutom mycket lugnare på vägen...
Vi rullar på och nu hamnar hastigheten på lagstadgade 110 (+5) istället.
I höjd med Nyköping tittar solen fram istället för det utlovade regnet, möter dessutom fler som färdas på två hjul som ska vinkas till
I Norrköping börjar det jobbiga... hård motvind som strax går över till sidvind
Turbulensen runt hjälmen blir nästintill outhärdlig trotts öronproppar, kompenserar konstant för vindbyar och drar mig för att köra om lastbilarna. Tar en extrapaus i linköping för att lugna nerverna samt fylla på lite bensin.
Fick i ca 15 liter efter att jag tankade fullt i Stockholm innan jag åkte. Kom på först efteråt att jag missade skriva upp mätarställningen så jag har ju inte koll på hur mycket den drog..
Vidare mot Mjölby där fru och barn väntar på HamburgerHill för lite lunch. Får äran att glida in på snabbmatsställe i mcmundering för första gången som en "riktig" hojåkare
Sista sträckan från Mjölby hem till Boxholm är riktigt angenäm trotts de fortfarande starka vindbyarna. Passar på att köra om lite bilar bara för att jag kan och det är så kul men håller mig inom gränserna ändå
Nu sitter jag och funderar på om man inte ska ta och åka en liten bit till... bara för att jag kan...
Kan även tillägga att trotts blåsten och den tråkiga E4'an (jag hade frun som följebil och hon ville INTE köra några omvägar) så är jag inte ens lite trött. När jag kör exakt samma sträcka med bilen så är man ju såå uttråkad redan efter några mil.
Nä det blir nog en liten tur till Malexander och tillbaka innan middagen ändå!
Justja här vare en bild på den också

Påbörjade resan kl 9 då jag hört att det skulle regna och blåsa mer på eftermiddagen i Östergötland.
Tog slingerbulten ut från Västerhaninge mot Södertälje. Det gick lite osäkert och småvingligt pga nervositet. Vågade inte köra fort då bakdäcket är rätt slitet, jag är nybörjare, det va kyligt och blött.
Så det va nog den långsammaste slingerbult jag någonsin genomfört.
Fördelen va att jag kunde koncentrera mig på att sitta rätt, titta långt fram etc etc utan att jag hamnade i situationer för att jag råkade hitta nya knappar på styret.
Väl framme vi Södertälje körde vi upp på motorvägen (frugan låg efter med bilen) för "transport" söderut. Redan här kände man av att det blåste lite samt viss tendens till duggregn men inte så det störde.
Varaderon är mycket stabilare än jag var rädd för (har iofs bara kört en ER-6 innan som referens).
La mig runt 90 strecket och tuffade på. I höjd med sillekrog
Stod och bekymrade mig en stund medans frun och barnen shoppade färdgodis de tänkte ha i bilen..(dessa bilister som gör annat än koncentrerar sig på vägen fnys
Med denna insikt och numera uppmjukade fingrar och leder så bär det av igen.
MYCKET bättre! Inte bara det att fingrarna mår bra utan jag sitter mycket bekvämare på hojen nu när man inte spänner sig. Som en bonus blev hojen dessutom mycket lugnare på vägen...
Vi rullar på och nu hamnar hastigheten på lagstadgade 110 (+5) istället.
I höjd med Nyköping tittar solen fram istället för det utlovade regnet, möter dessutom fler som färdas på två hjul som ska vinkas till
I Norrköping börjar det jobbiga... hård motvind som strax går över till sidvind
Turbulensen runt hjälmen blir nästintill outhärdlig trotts öronproppar, kompenserar konstant för vindbyar och drar mig för att köra om lastbilarna. Tar en extrapaus i linköping för att lugna nerverna samt fylla på lite bensin.
Fick i ca 15 liter efter att jag tankade fullt i Stockholm innan jag åkte. Kom på först efteråt att jag missade skriva upp mätarställningen så jag har ju inte koll på hur mycket den drog..
Vidare mot Mjölby där fru och barn väntar på HamburgerHill för lite lunch. Får äran att glida in på snabbmatsställe i mcmundering för första gången som en "riktig" hojåkare
Sista sträckan från Mjölby hem till Boxholm är riktigt angenäm trotts de fortfarande starka vindbyarna. Passar på att köra om lite bilar bara för att jag kan och det är så kul men håller mig inom gränserna ändå
Nu sitter jag och funderar på om man inte ska ta och åka en liten bit till... bara för att jag kan...
Kan även tillägga att trotts blåsten och den tråkiga E4'an (jag hade frun som följebil och hon ville INTE köra några omvägar) så är jag inte ens lite trött. När jag kör exakt samma sträcka med bilen så är man ju såå uttråkad redan efter några mil.
Nä det blir nog en liten tur till Malexander och tillbaka innan middagen ändå!
Justja här vare en bild på den också

Senast redigerad av Nordling den sön 12 apr 2015, 17:43, redigerad totalt 2 gång.
- Ivar
- 1200cc

@Nordling
Du skulle stannat här i Tungelsta o tagit en kopp kaffe.
Lagom dagsetapp du har haft i dag.
Ps. Jag får inte främ bilden
Du skulle stannat här i Tungelsta o tagit en kopp kaffe.
Lagom dagsetapp du har haft i dag.
Ps. Jag får inte främ bilden
Hade gärna gjort lite fler stopp på vägen samt kört lite andra vägar men som sagt frugan offrade sig att skjutsa upp mig samt köra hem bilen åt mig så det fick bli ren transport på hennes villkor.. 
- Ivar
- 1200cc

Vi får ta fika och åka en sväng tillsammans sen nån gång.
Bor farsan i Haninge lär du komma flera gånger.
Fick främ bilden via Tapatalk. Blå skönhet. Verkar fin
Bor farsan i Haninge lär du komma flera gånger.
Fick främ bilden via Tapatalk. Blå skönhet. Verkar fin
- Jokern
- 1200cc

@Ivar:
Det är så mycket mosa, så jag har kört riktigt hårt på gräsmattan, för att få mossan att dö
Fick nog motorstopp minst 50 gångar
Men en pålitlig liten Honda motor
Det är så mycket mosa, så jag har kört riktigt hårt på gräsmattan, för att få mossan att dö
Fick nog motorstopp minst 50 gångar
Men en pålitlig liten Honda motor
,,@,,,,
Varje dag är en HONDA(G)
//Flemming
- Ivar
- 1200cc

Jag kjör Honda med på gräsklipparen. Köpte den ny for 7 år sen och startar ALLTID på första draget värje sesong. Jättenöyd