Bensikran xl 600
Kategoriregler
I denna ämneskategori håller vi oss strikt till ämnet. Vi förbehåller oss rätten att radera eller flytta ovidkommande inlägg.
I denna ämneskategori håller vi oss strikt till ämnet. Vi förbehåller oss rätten att radera eller flytta ovidkommande inlägg.
Bensikran xl 600
Helt plötsligt soppatorsk utan att kranen står på reserv. Inte kul, men vet någon om vad man kan göra åt fenomenet och vad det beror på.
Om vägen är för dålig, byt hoj.
-
- 125cc
- Inlägg: 186
- Blev medlem: fre 05 maj 2006, 13:24
Re: Bensikran xl 600
Det var ett tag sen ja körde transalp och så men bränslekranen är inte bara manuell
utan vakuumstyrd.
När motorn inte går rinner inte heller soppa igenom när den står i normal läget.
Reserven benämns också Pri och då är vakuumfunktionen avstängd och det kan rinna även utan att motorn går.
Att användas när den stått en längre tid eller förgasarna är torra efter mek.
Ventilen där inne kan ha pajat eller så har du hål i den tunna vakuumslangen
som går till ett av insugena.
Har för att det var på detta vis
utan vakuumstyrd.
När motorn inte går rinner inte heller soppa igenom när den står i normal läget.
Reserven benämns också Pri och då är vakuumfunktionen avstängd och det kan rinna även utan att motorn går.
Att användas när den stått en längre tid eller förgasarna är torra efter mek.
Ventilen där inne kan ha pajat eller så har du hål i den tunna vakuumslangen
som går till ett av insugena.
Har för att det var på detta vis
Re: Bensikran xl 600
Skall kolla vacuumslangen och ta isär kranen. Den gick dock klockrent efter att ny soppa på fyllts.
Om vägen är för dålig, byt hoj.
- rydde
- Developer
- Inlägg: 978
- Blev medlem: mån 14 sep 2009, 13:19
- Hoj: Varadero 06
- Ort: Luleå
- Kontakt:
Re: Bensikran xl 600
Är du säker på att det verkligen var slut soppa när den stannade eller var det kanske bara igensatt där reserven skall ta in?
Come to terms with your ass, for it bears you
XL1000V -06, 300EXC -15
XL1000V -06, 300EXC -15
Re: Bensikran xl 600
I vanliga fall då jag kopplar på reserven, så kommer ju motorn igång direkt igen utan att man behöver stanna. denna gången när jag slog på reserven, so hann jag stanna och fick göra nytt startförsök och då gick den ca 1 km och dog. Startade igen och den dog efter ca 200 m.
Kan ju vara att det är tätt för reserven. Skall kolla och skriver igen om det.
Kan ju vara att det är tätt för reserven. Skall kolla och skriver igen om det.
Om vägen är för dålig, byt hoj.
Re: Bensikran xl 600
Många tack till AeroSol för sprängskissen på förgasaren. En liten luring med skissen är att det lilla röret som sitter direkt på kranen och går in i det långa filtret inte är märkt som reservdel. Det är ett litet löst plaströr som utgör huvudtankens nedre nivå.
Jag hade ju monterat av kranen i vintras då jag lackade om tanken och då hade det lilla röret trillar ur och låg kvar på hyllan.
Eftersom nivåröret inte fanns på plats så gick den ju på reserven hela tiden. Därför så var ju tanken tom så jag skulle slå på reserven.
Jag hade ju monterat av kranen i vintras då jag lackade om tanken och då hade det lilla röret trillar ur och låg kvar på hyllan.
Eftersom nivåröret inte fanns på plats så gick den ju på reserven hela tiden. Därför så var ju tanken tom så jag skulle slå på reserven.
Om vägen är för dålig, byt hoj.
- AeroSol
- 250cc
- Inlägg: 300
- Blev medlem: fre 14 sep 2007, 12:49
- Hoj: Transalp + CBF1000F
- Ort: Rönninge
- Kontakt:
Re: Bensikran xl 600
Bra att det löste sig med hjälp av skissen!
Lär barnen tidigt
Barmark = Hojsäsong!
Barmark = Hojsäsong!