Sök upp ett grustag!

Snack om vad än vi finner intressant om forumet och Mc-åkning.
Topline
Trehjuling
Trehjuling
Inlägg: 14
Blev medlem: tor 12 apr 2007, 04:07
Answers: 0
Ort: Trosa

Sök upp ett grustag!

Inlägg av Topline »

Ho Ho! Jag har idag blivit, om möjligt, ännu mer glad i min Transalp.

Grabben och hans polare var i en grusgrop och åkte cross.
Ha, tänkte gubben, det ska väl gå med Transan också. Och det vill jag lova - man blev bara kaxigare och kaxigare därnere i lösgruset.
Helt enkelt skitkul! TA'n klarar lätt att gå på bredställ i gruset, var inte rädd att gaaza på.

Körde sedan på nägra av mina favorit-skogsvägar, jag kan nog säga att man kaxat upp sig lite..... ;-)
Grusgrop med Transalp måste ni prova, för hojen klarar det!

Läs också reportaget i Allt om MC nr 3, 2007, om Per Öhl som kört 30 000 mil med sin TA (läs tretti tusen mil!!!). Helt underbart, över hela världen. Och både enduro och banracing.

Man blir salig.......
TA XL600V -98
Användarens profilbild
Tramsvalp
700cc
700cc
Inlägg: 919
Blev medlem: tis 02 maj 2006, 12:08
Answers: 0
Hoj: Blå TA 650 -02
Ort: Söderköping

Inlägg av Tramsvalp »

Har åkt på en crossbana i närheten några varv. :)
Ganska snäll och hård bana iofs, men tävlingsbana iaf. Mitt längsta hopp säkert 10 dm... Med toppbox (tom) och Tourance-däck. :)

Försökte mej på en sandbana (Eliantorp) men gav upp efter 200m. För studsigt, spårigt och mjukt, kunde varken köra "fort" eller sakta. Med grövre däck hade det säkert gått bättre.
Senast redigerad av Tramsvalp den fre 04 maj 2007, 10:09, redigerad totalt 1 gånger.
Tramsvalp - De Tusen Konsternas Klåpare
Transalp 650 -02, 1 ägare, 8888 mil
Suzuki DR650SE -97
http://bloggis.se/Tramsvalp
Topline
Trehjuling
Trehjuling
Inlägg: 14
Blev medlem: tor 12 apr 2007, 04:07
Answers: 0
Ort: Trosa

Inlägg av Topline »

Kul att läsa att någon med en flåd-transa (650) vågat sig ned i gropen. :D

Kan tänka mig att det blir lite väl slirigt i en riktig crossbana med allrounddäcken. Det gick ju fint i en grusgrop för där är det ju ganska hård botten.
Egentligen skulle man ha en omgång hjul extra med riktiga cross-/endurodäck. Men det vore nog dyrt....

Det här gänget verkar ju glatt; http://soe.se/. Skulle vara riktigt kul att hänga på där, men då måste man som sagt sula om. Man vill nog ha lite komfort kvar för asfalten oxå......
TA XL600V -98
Skriv svar