Norge, igen!

Berätta vad som är på gång. Bjud in eller tipsa kompisarna.
Användarens profilbild
Trelle61
125cc
125cc
Inlägg: 144
Blev medlem: fre 22 feb 2008, 09:20
Answers: 0
Hoj: Varadero -02 ,-11,
Ort: Vinslöv

Norge, igen!

Inlägg av Trelle61 »

Då var det dax igen!
Efter förra sommarens tur till Nordkap så är det dax för södra Norge i år. Stora skillnaden i år är att nu blir det premiär för min sambo att få köra mc själv. Förra året var jag ensam och åren innan dess har hon suttit där bak men som sagt i år är det dax för henne att själv köra. Turen kommer att anpassas mycket efter henne och vi får se hur långt vi kommer.
Drar iväg på onsdag, första etappen blir till Orust. Därefter lite storstadssemester i Oslo, vidare till Stavanger, Bergen och så avslutar vi i Geiranger. Det skall bli Pedikstolen, Atlantvägen och Trollstigen bland annat hade vi tänkt oss.
Mönstrar av i morgon sen blir det rakt hem och packa färdigt sen drar vi så tidigt som möjligt på onsdag.
Inter caecos regnat luscus
Anders
Trelleborg
Användarens profilbild
chba
Cykel
Cykel
Inlägg: 30
Blev medlem: tis 14 okt 2008, 06:47
Answers: 0
Ort: XL1000 VA-08/ Nybro

Re: Norge, igen!

Inlägg av chba »

Hej.
Jag har planerat att köra motsatt riktning som du planerat i sommar.
Jag och min sambo skall försöka att campa om det går för vädret.
Vi skall inte åka förrän i mitten av Juli.
Skriv gärna om dina upplevelser när du kommer hem, de har ju haft en massa översvämningar i trakterna av Geiranger och Trollstigen.
Jag önskar er en trevlig resa.
Christer
Chba
Användarens profilbild
Tramsvalp
700cc
700cc
Inlägg: 919
Blev medlem: tis 02 maj 2006, 12:08
Answers: 0
Hoj: Blå TA 650 -02
Ort: Söderköping

Re: Norge, igen!

Inlägg av Tramsvalp »

Vi turas visst om. Jag åker nån gång i första veckan juli tillsammans med ett par på en Suzuki 600 "sporttourer" som inte varit i Norge förut. Mer sport än tourer säger han. Det blir nog till stora delar en "greatest hits"-resa i de trakterna så de får se lite smultronställen första gången. Jag har ju varit där några gånger.

Hur länge vi blir borta vet jag inte, själv brukar jag vara borta ca 3 veckor innan jag tröttnar. Vi har separata campingutrustningar så vi är inte beroende av varandra.
Tramsvalp - De Tusen Konsternas Klåpare
Transalp 650 -02, 1 ägare, 8888 mil
Suzuki DR650SE -97
http://bloggis.se/Tramsvalp
Användarens profilbild
Trelle61
125cc
125cc
Inlägg: 144
Blev medlem: fre 22 feb 2008, 09:20
Answers: 0
Hoj: Varadero -02 ,-11,
Ort: Vinslöv

Re: Norge, igen!

Inlägg av Trelle61 »

Kom hem igår efter en tio dagars tur i Norge och i Dalarna framför allt, resan blev inte alls som planerat men väldigt bra ändå. Skall skriva ett lite kort rese referat när jag "landat" lite.
Inter caecos regnat luscus
Anders
Trelleborg
Skriv svar