Köpa Givi från Italien?

För sådant som inte är modell-specifikt.
Kategoriregler
I denna ämneskategori håller vi oss strikt till ämnet. Vi förbehåller oss rätten att radera eller flytta ovidkommande inlägg.
bois
Barnvagn
Barnvagn
Inlägg: 6
Blev medlem: fre 27 aug 2010, 22:19
Answers: 0
Ort: Varadero 2010, Södertälje

Köpa Givi från Italien?

Inlägg av bois »

Tänkte köpa en ny topbox till min Varadero och hittade denna site, http://www.piqumoto.com/main_page/category_tree,14_131 Hyfsat bra priser. Någon som har erfarenhet av dom eller att handla från Italien?
bois
Barnvagn
Barnvagn
Inlägg: 6
Blev medlem: fre 27 aug 2010, 22:19
Answers: 0
Ort: Varadero 2010, Södertälje

Re: Köpa Givi från Italien?

Inlägg av bois »

Helt riktigt frakten är dyrare, enl deras hemsida, jämfört med Tyskland, louis.de. Men boxen är mycket billigare nästan så att man börjar fundera om det är sant :o .


piqumoto.com
-------------------
GIVI E55 Maxia: € 183.00
FedEx Express Courier: € 16.62
=============================
Total: € 199.62 ~SEK 1780:-

louis.de
------------------
GIVI E55 Maxia: € 259.00
Shipping costs: €9.95
=============================
Total: € 268.95 ~SEK 2395:-


Referens: duell.se SEK 3395:-
Användarens profilbild
daf66sl
Cykel
Cykel
Inlägg: 28
Blev medlem: tor 02 dec 2010, 12:37
Answers: 0
Hoj: TA 650-00
Ort: Lund

Re: Köpa Givi från Italien?

Inlägg av daf66sl »

Jag har köpt Givi på ebay.it (Borrozino) vilket funkade utmärkt även om man behövde google translate en del. Köper man något dyrare så gör inte frakten lika mycket.
bois
Barnvagn
Barnvagn
Inlägg: 6
Blev medlem: fre 27 aug 2010, 22:19
Answers: 0
Ort: Varadero 2010, Södertälje

Re: Köpa Givi från Italien?

Inlägg av bois »

Jag har nu också beställt grejer från piqumoto.com. Om det nu är så att man kan rekommendera någon ”e-handlare” efter endast ett köp som man gjort, så är det väl nog ett sådant tillfälle nu.

Jag la beställningen vid 12:30 på måndagen, och betalade via Paypal, pengarna reserverades direkt på mitt konto. Sen måste jag säga att jag blev lite fundersam när jag fick besked om att pengarna dragits från mitt konto vid 14:30 och sen en halv timme senare får jag besked från piqumoto.com att min order nu hade status ”Delivered”. Så här fort kan det ju inte gå, tänkte jag.

Döm om min förvåning när jag kommer från jobbet på torsdag kväll när jag hittar en avi i min brevlåda, att posten under dagen försökt lämna ett paket till mig och att jag nu kunde hämta det på posten i stället. Så leveransen tog kortare tid än dom utlovade 5 dagarna.

När det vara sådana här priser på Givi grejerna så passade jag på att beställa lite fler grejer samtidigt, så förutom topboxen GIVI E55 Maxia så blev det även bromsljus till den samt en GPS-hållare Givi S950. Allt levererades väl emballerat så här var det ingen större fara för att något skulle skadas, gav ett mycket seriöst intryck (dom hade lagt dom andra grejerna i boxen.).

Så som sagt om man kan rekommendera en e-handlare efter första köpet, då gör jag det nu. Samtidigt som jag börjar undra, vilka marginaler har egentligen dom svenska MC-handlarna?!! För italienarna kan ju inte sälja grejerna med förlust dom heller!!
Skriv svar