Aktivt forum?

Snack om vad än vi finner intressant om forumet och Mc-åkning.
Användarens profilbild
Moffat
Nyfödd
Nyfödd
Inlägg: 1
Blev medlem: mån 26 feb 2024, 15:25
Answers: 0
Hoj: Varadero XL 1000 -01
Ort: Kävlinge

Aktivt forum?

Inlägg av Moffat »

Hej alla
Jag har precis gått med här på forumet. Jag köpte mig en Varadero i slutet av förra året och letade efter forum för att kunna hitta svar på alla frågor som kan tänkas dyka upp när man har en sån här maskin.

Så till min fråga: hur aktivt är det här forumet? Många forum har ju dött av utmed vägen efter Facebook och andra sociala mediers intåg. Är det aktivitet här? Hoppas på positivt svar!
Daniel
250cc
250cc
Inlägg: 484
Blev medlem: sön 16 jul 2017, 22:40
Answers: 0
Hoj: Varadero XL1000VA -04
Ort: Kinna

Re: Aktivt forum?

Inlägg av Daniel »

Hej och välkommen!

Forumet är aktivt.
Det är ganska många medlemmar "på pappret" och jag tror att en hel del tittar in utan att logga in eller skriva något. Det är en eller två handfull personer som är extra vaksamma här.
Graden av aktivitet är dock varierande....
Det brukar vara så att man får svar när man skriver. Framför allt när man har frågor om hojjen - förutsatt att någon kan svara.

Vi har en träff varje sommar där du naturligtvis är välkommen!!

Du får mer än gärna skriva något och därmed "lura" oss andra (lite trötta) forummedlemar att svara!
:D
Användarens profilbild
Nesse
125cc
125cc
Inlägg: 147
Blev medlem: ons 10 aug 2016, 15:47
Answers: 0
Hoj: AT CRF1100LD 2020
Ort: Örebro

Re: Aktivt forum?

Inlägg av Nesse »

Jag tittar in titt som tätt. Facebook är värdelöst när det gäller att få och hitta info. Är så trött på alla "Vilken olja ska han ha? osv" i fb grupperna. Ett forum fungerar ju och här får man svar om man frågar och kan söka på på om någon redan svarat på en liknande fråga redan...

Facebook är faktiskt riktigt jävla värdelöst på sånt som forum är till för...
/Nesse
CRF 1100 Africa Twin, VTX 1300 R, VTR 1000 F
ajje
Cykel
Cykel
Inlägg: 29
Blev medlem: tis 05 apr 2022, 09:46
Answers: 0
Hoj: XL1000-99
Ort: Smedjebacken

Re: Aktivt forum?

Inlägg av ajje »

Jodå, vi är ett antal som tittar in några gånger i veckan på jakt efter nya inlägg.

Har du några frågor är det bara att ställa dem i rätt forumdel så får du nog svar. (Om det är en fråga som går att svara på) :D
Användarens profilbild
JanneBoj
Forumadmin
Forumadmin
Inlägg: 1232
Blev medlem: tor 03 sep 2015, 18:35
Answers: 0
Hoj: Varadero XL1000-07
Ort: Askarbäck 1

Re: Aktivt forum?

Inlägg av JanneBoj »

Detta forum är förstås också drabbat av konkurrensen från Facebook. Det finns mycket samlad kunskap hos medlemmarna men idag ”hänger” man inte på forumet som tidigare. Men, jag tror att du kommer att få snabbt svar på dina funderingar om du gör en sökning. De flesta frågeställningarna är redan besvarade.
Men ett tips; anmäl dig till årets träff.
Du är välkommen till forumet och grattis till ett bra hojval.
_______________________________________________
// Janne *wheelie
//Life starts at the end of your Comfort Zone!\\
Fibern
1200cc
1200cc
Inlägg: 6173
Blev medlem: tis 12 maj 2009, 21:11
Answers: 0
Hoj: Skeppshult 7 vxl -02
Ort: Storkågeträsk

Re: Aktivt forum?

Inlägg av Fibern »

Hej Moffat.
Jag är själv en av de som varit drivande av och på forumet vårt. Tyvärr, eftersom jag inte längre kör hoj, sen två år snart, har min medverkan här minskat till ett minimum.
Tittar in kanske en gång per vecka, och inte ens det alltid.
Hittar ibland nya och ibland gamla medlemmar som ställt frågor utan att ha fått svar efter kanske ett par veckor. (inträffar mest vintertid)
Om jag har svar av värde svarar jag, annars överlåter jag det till övriga. Det har även hänt att jag påpekat till moderator/admin att en obesvarad fråga finns ute på forumet.

Det fanns för ett antal år sen några som ville att vi skulle kopiera och driva en version av forumet på Fejsboka, vilket röstades ner, tack å lov.
Hade vi gjort det, skulle denna form av forumet med säkerhet dött ut.
Facebook idag är dessutom en plattform för diverse obskyra annonsörer utan moral å etik, så vi är glada att fortfarande ha ett levande forum.
Visst, aktiviteten har dalat något, men det är som sagt medlemmarna själva som driver på aktiviteten. Inte en admin ensam, inte moderatorer ensamma. Utan vi.
Välkommen och var inte rädd för att fråga, eller bara berätta något. Du hittar kategorier som täcker det mesta. *thumb_up*
Anders//
Det svåra är inte att köra fort. Det svåra är att väja vid behov.
CREA DIEM
peppe
125cc
125cc
Inlägg: 202
Blev medlem: mån 08 feb 2010, 17:46
Answers: 0
Hoj: XL 1000VA-10
Ort: Mjällby

Re: Aktivt forum?

Inlägg av peppe »

Hej o välkommen till forum för XL-maskiner. Hoppas du kommer trivas med din Varadero.
Jag tycker att det kommer svar ganska snabbt o bra inom kort, så ställ dina frågor o testa, du kan oxå söka svar som redan finns, skriv i sök o kolla upp.
Välkommen till vår träff i sommar, i v Blekinge, läs under ”träff”.
Mvh
Peppe
Skriv svar