Idag..
Re: Idag..
Att sälja något som är i bra skick brukar sluta med att man köper en dyrare sedan inser man att det var dumt att sälja den man redan hade. Har gjort denna tavla några gånger
Re: Idag..
Idag hängde jag på crash bars på min båge.
Heed hade levererat en uppsättning, beställt av mig själv för att frugan skulle ge mig dessa i födelsedagspresent. Idag fanns tiden att skruva, så nu åkte de på.
Känns fint att de kom på innan jag pajjade något...!
Heed hade levererat en uppsättning, beställt av mig själv för att frugan skulle ge mig dessa i födelsedagspresent. Idag fanns tiden att skruva, så nu åkte de på.
Känns fint att de kom på innan jag pajjade något...!
- Ralf-FIN
- Council - Moderator
- Inlägg: 2412
- Blev medlem: fre 04 maj 2012, 13:36
- Hoj: KTM 990 Adventure R -10
- Ort: Vasa / Finland
- Kontakt:
Re: Idag..
@Daniel
Fina grejer
Alltid kul att pyssla och uppdatera hojen denhär årstiden
Fina grejer
Alltid kul att pyssla och uppdatera hojen denhär årstiden
"Bra omdöme får man av erfarenhet... och erfarenhet får man av dåligt omdöme"
- Peter
- 1200cc
- Inlägg: 4083
- Blev medlem: tis 14 dec 2010, 17:45
- Hoj: Varadero XL 1000-01
- Ort: Uddevalla
- Kontakt:
Re: Idag..
Bra tillbehör där Daniel
Finns mycket roligt man kan sätta på dom
Sen funkar det ju bra om man råkar välta hojen också! Kåpor är jättedyra
Skickat från min SM-S901B via Tapatalk
Finns mycket roligt man kan sätta på dom
Sen funkar det ju bra om man råkar välta hojen också! Kåpor är jättedyra
Skickat från min SM-S901B via Tapatalk
Peter
http://engstrom.bike/
http://engstrom.bike/
Re: Idag..
Jag har varit ikull med hojjen en gång. Jag "lade ner den" så försiktigt jag kunde - dvs jag tappade balansen och försökte hålla emot... Dock var den fullpackad och frugan satt bakpå, så om nu inte Daniel fattar hur chanslös man är med olastad hoj kanske man kan tro att Daniel ändå försökte hålla emot. Det blev som så att den lade sig på ena packväskan och styret tror jag. Väskan fick lite skrapmärken, men i övrigt klarade sig allt annat (styre, backspegel, sidokåpa osv...).
Häromdagen var vi i Ullared och simmade i folkhavet i GeKås butik. I källaren har de extraljus, och där fanns en variant jag blev lite nyfiken på med 4 LED. Dock tänkte jag att jag ska forska lite mer innan jag slår till, men jo - visst kan man hänga på grejjer på bågen nu!
Funderar fortfarande på Kim's ledlampor i halvljuset för att frigöra Watt för tillbehören...
Häromdagen var vi i Ullared och simmade i folkhavet i GeKås butik. I källaren har de extraljus, och där fanns en variant jag blev lite nyfiken på med 4 LED. Dock tänkte jag att jag ska forska lite mer innan jag slår till, men jo - visst kan man hänga på grejjer på bågen nu!
Funderar fortfarande på Kim's ledlampor i halvljuset för att frigöra Watt för tillbehören...
Re: Idag..
Jag är själv ute efter en crash bar från Heed, det finns ju en youtube video på monteringen, dock ser man inte vad som händer när fästet fixeras uppe bakom kåporna, Daniel hur var den medskickade instruktionen fanns det bättre beskrivning hur den sätts fast upptill bakom kåporna?
Re: Idag..
@jumu
Den var kortfattad (4 bilder och några textrader), men tillräcklig.
Jag kliade mig i huvudet i någon minut, och sedan började jag grejja...
Det var relativt självförklarande.
Det ingår en "bygel" som sidorören ska fästas i.
Denna bygel sitter fast i ett rör som finns innanför/bakom hel/halvljuslamporna. Jag tog loss en diskret kåpa direkt under framlyktan (mellan framlyktan och framgaffeln, sedd underifrån). Därefter satte jag dit bygeln som hade uppstick som med skruvar klämdes fast på röret bakom hel/halvljusglödlamporna.
Det ingick också nya bultar att dra fast sidorören med, men av någon anledning använde jag bara den ena....
Nåväl - Det mest komplicerade var 2 saker.
Att få dit bygeln under framlyktan,
Att få ihop rörskarven framför/under motorn (löste jag med hjälp av en domkraft som tryckte underifrån och därigenom tvingade rören att lägga sig i linje).
Detta var egentligen inte så värst komplicerat alls egentligen, det är bara jag som klurar lite extra och övertänker för att slippa göra fel/göra om.
Hör av dig om du har/får fler frågor!
Den var kortfattad (4 bilder och några textrader), men tillräcklig.
Jag kliade mig i huvudet i någon minut, och sedan började jag grejja...
Det var relativt självförklarande.
Det ingår en "bygel" som sidorören ska fästas i.
Denna bygel sitter fast i ett rör som finns innanför/bakom hel/halvljuslamporna. Jag tog loss en diskret kåpa direkt under framlyktan (mellan framlyktan och framgaffeln, sedd underifrån). Därefter satte jag dit bygeln som hade uppstick som med skruvar klämdes fast på röret bakom hel/halvljusglödlamporna.
Det ingick också nya bultar att dra fast sidorören med, men av någon anledning använde jag bara den ena....
Nåväl - Det mest komplicerade var 2 saker.
Att få dit bygeln under framlyktan,
Att få ihop rörskarven framför/under motorn (löste jag med hjälp av en domkraft som tryckte underifrån och därigenom tvingade rören att lägga sig i linje).
Detta var egentligen inte så värst komplicerat alls egentligen, det är bara jag som klurar lite extra och övertänker för att slippa göra fel/göra om.
Hör av dig om du har/får fler frågor!