Hej. Någon som tittat på detta eller har kunskap om vad man kan använda för extraljus. Helst så skulle jag vilja att man kan koppla in dem på befintliga kontakter (utan att veta om det finns för extraljus på min modell). Ser att Honda har "dimljus" men jag vill egentligen ha extraljus som lyser upp långt framåt, liknande touratechs (https://se.touratech-nordic.com/set-of- ... ports.html), men de måste man ju koppla in på batteriet och använda relä mm.
Har hållit på och kopplat och dragit el tidigare till batteri och gjort kopplingspunkter, men hoppas slippa göra det på min nya...
Extralysen till CRF1100D
Kategoriregler
I denna ämneskategori håller vi oss strikt till ämnet. Vi förbehåller oss rätten att radera eller flytta ovidkommande inlägg.
I denna ämneskategori håller vi oss strikt till ämnet. Vi förbehåller oss rätten att radera eller flytta ovidkommande inlägg.
Extralysen till CRF1100D
/Nesse
CRF 1100 Africa Twin, VTX 1300 R, VTR 1000 F
CRF 1100 Africa Twin, VTX 1300 R, VTR 1000 F
Re: Extralysen till CRF1100D
Hittade en lösning på detta och har införskaffat. Köpte ett paket på Rugged Roads i England. Paketet består av en HEX ezCAN II och ett par Denali D4, plus extra kontakter. Kostar normalt 520GBP (inkl engelsk moms). Med tull och moms så blir det billigare än att köpa det i Sverig. Har dessutom inte hittat en EU-leverantör av det kompletta paketet. Alla sladdat från extraljusen är bara att plugga in direkt.
https://ruggedroads.co.uk/epages/00cbb6 ... HND-002-D4
https://www.hexezcan.com/
Ganska enkelt installationsförfarande (men sladd dragningen bakom alla kåpor på AT1100 är ett meck). Fördelen är att man slipper få ett nystan med skarvar runt batteriet, eller bygga nån annan förnuftig lösning själv. Sedan kan man programmera vissa delar hur man vill att t ex extraljusen ska bete sig. ecCAN 2 kopplar man in på moppens canbus och den fångar upp signalerna från sensorer och kontakter (blinkers, tuta, lysen, natt/dag sensor) osv.
Nu har jag inte varit ute och kört än, måste få till fästena för extraljuset som inte var 100 med BW-Motech baren
https://ruggedroads.co.uk/epages/00cbb6 ... HND-002-D4
https://www.hexezcan.com/
Ganska enkelt installationsförfarande (men sladd dragningen bakom alla kåpor på AT1100 är ett meck). Fördelen är att man slipper få ett nystan med skarvar runt batteriet, eller bygga nån annan förnuftig lösning själv. Sedan kan man programmera vissa delar hur man vill att t ex extraljusen ska bete sig. ecCAN 2 kopplar man in på moppens canbus och den fångar upp signalerna från sensorer och kontakter (blinkers, tuta, lysen, natt/dag sensor) osv.
Nu har jag inte varit ute och kört än, måste få till fästena för extraljuset som inte var 100 med BW-Motech baren
/Nesse
CRF 1100 Africa Twin, VTX 1300 R, VTR 1000 F
CRF 1100 Africa Twin, VTX 1300 R, VTR 1000 F
- JanneBoj
- Forumadmin
- Inlägg: 1232
- Blev medlem: tor 03 sep 2015, 18:35
- Hoj: Varadero XL1000-07
- Ort: Askarbäck 1
Re: Extralysen till CRF1100D
Spännande. Återkom med recension när du provkört.
_______________________________________________
// Janne
//Life starts at the end of your Comfort Zone!\\
// Janne
//Life starts at the end of your Comfort Zone!\\
Re: Extralysen till CRF1100D
Kan bara säga en sak, bibliskt uttryckt: "Varde ljus..."
Bländande bra ljus nära och långt på helljuset. Det finns möjlighet att välja andra, klara, linser om man vill ha mer ljus bortåt och mindre "flodljus" framför. "dongeln" man monterar på gör ju att det blir snyggt och inget nystan runt batteriet
Bländande bra ljus nära och långt på helljuset. Det finns möjlighet att välja andra, klara, linser om man vill ha mer ljus bortåt och mindre "flodljus" framför. "dongeln" man monterar på gör ju att det blir snyggt och inget nystan runt batteriet
/Nesse
CRF 1100 Africa Twin, VTX 1300 R, VTR 1000 F
CRF 1100 Africa Twin, VTX 1300 R, VTR 1000 F