Jag brukar gå ut i garaget på helgerna och starta upp den och låta den gå ca 10minuter så den är redo att tas ut när det blir lite mer vår. Vet inte om det är rätt metod, men i alla fall.
Nu i lördags var det så fint ute så jag tog ut den och körde en riktigt kort sväng, på parkeringen bara ungefär. kom lite nära en snöknöl, rullade knappt, och vips så halkade framhjulet å jag la den ner på vänster sida. Rakt i en driva men kåpan fick sig en liten törn. Men vad fort jag fick upp den igen. Fan vad jag skämdes....
Snart är det vår!
Premiärtur
Premiärtur
MVH JohanE
TA 600 -92, 7800mil
TA 600 -92, 7800mil
Här finns det säkert många teorier.
Jag tycker nog att om man inte ska köra, så är det bättre att låta bågen stå.
Helst med en batteriladdare som kan underhållsladda batteriet, exempelvis CTEK.
Lite 556 i avgasröret för att undvika kondens/rost, lite olja i cylindrarna och slutligen brukar jag spänna in kopplingen med en rem för att inte lamellerna ska klistra ihop.
Jag tycker nog att om man inte ska köra, så är det bättre att låta bågen stå.
Helst med en batteriladdare som kan underhållsladda batteriet, exempelvis CTEK.
Lite 556 i avgasröret för att undvika kondens/rost, lite olja i cylindrarna och slutligen brukar jag spänna in kopplingen med en rem för att inte lamellerna ska klistra ihop.