Nu blir det MIVV Carbon

Trådar om sånt du hänger på hojen. Väskor, dämpare och motorbågar
Använd sökfunktionen om vindrutor
Kategoriregler
I denna ämneskategori håller vi oss strikt till ämnet. Vi förbehåller oss rätten att radera eller flytta ovidkommande inlägg.
Ralf 246
50cc
50cc
Inlägg: 66
Blev medlem: sön 14 jun 2020, 00:33
Answers: 0
Hoj: Varadero XL1000-06
Ort: Sthlm

Re: Nu blir det MIVV Carbon

Inlägg av Ralf 246 »

Precis, så får det bli..att db-dödarna följer med.
En fundering, om man nu använder sig av skruv och mutter till killern så vill man ju gärna använda sig av låsmutter, kommer den klara värmen eller smälta tro? Eller kommer det behövas låsbricka? Alternativet förstås är att lägga en loppa på muttern. Tips någon?

Var ute en tur på ca 2 timmar idag och döm till min förvåning..hade helt missat propparna. Märkligt nog led jag inte det minsta av det och innan bytet till mivvarna blev jag omgående påmind om "oljudet" som jag gissningsvis tror kommer från transmissionen eller liknande. Med mivvarna upplever jag att det som tidigare störde mig är som borta.. Stort plus!! Tillägger dock att det inte blev långa motorvägsmil och där gör nog proppar fortfarande skillnad :)
monza
125cc
125cc
Inlägg: 135
Blev medlem: sön 25 feb 2018, 08:56
Answers: 0
Hoj: Varadero XL1000VA-07
Ort: Östersund

Re: Nu blir det MIVV Carbon

Inlägg av monza »

Jag använder Nord-Lock bricka och har loppat fast muttrarna i db-dödarna. Dock bör torx-mejseln vara magnetisk för det är annars lite vingligt att få skruven på plats genom hålet o mot muttern.
https://dalhems.com/sv/p/1fd6e4e8028b40 ... e-8-mm-hal
// //
Ralf 246
50cc
50cc
Inlägg: 66
Blev medlem: sön 14 jun 2020, 00:33
Answers: 0
Hoj: Varadero XL1000-06
Ort: Sthlm

Re: Nu blir det MIVV Carbon

Inlägg av Ralf 246 »

Bra svar monza, det blir bricka och loppa
Säsongen närmar sig snabbt och då ska allt vara klart, mivvar och gopro :rock-on
monza
125cc
125cc
Inlägg: 135
Blev medlem: sön 25 feb 2018, 08:56
Answers: 0
Hoj: Varadero XL1000VA-07
Ort: Östersund

Re: Nu blir det MIVV Carbon

Inlägg av monza »

Ja, våren närmar sig fört även här i fjälltrakterna. *thumb_up*
Skruven kan lägga sig innanför "yttre hålet" utan magnet och då kan det bli jobbigt.
Vart fäster du gopron? Jag ska montera min Garmin Virb men vet ännu inte vart som blir bäst...
Sen har jag en växelindikator liggandes som jag är i valet o kvalet om jag ids montera... :)
// //
Ralf 246
50cc
50cc
Inlägg: 66
Blev medlem: sön 14 jun 2020, 00:33
Answers: 0
Hoj: Varadero XL1000-06
Ort: Sthlm

Re: Nu blir det MIVV Carbon

Inlägg av Ralf 246 »

Ska definitivt ha med magnet. Lär bli stökigt med tappad skruv i höljet :D
Ang gopro provat 2 st olika alternativ, och båda funkar riktigt bra.
Den första var med bröstsele från gopro ca 300 kr, sitter ganska högt upp på bröstkorgen jämfört med kopior vilket förbättrar vyn. Med den blir horisonten helt stilla iom bildstabiliseringen men hojen rör sig efter vägbanans kvalitet.

Den andra är den jag länkar till (dock inte från aliexpress, min köptes från wish och leverans ca 2 veckor) den kostade runt hundringen. Då jag har har öppningsbar hjälm ville jag ha en chin mount med 4 "armar" så det går att komma åt knappen för öppning. Funkar över förväntan med visir, knapp osv. Har en Schuberth E1 och var skeptisk till om den skulle passa iom ventilationen på hakpartiet..men inga problem. Det enda jag behövde göra var att skala av lite plast på skruven som håller kameran då den var i kortaste laget, men det var gjort på en minut.
Filmningen blir mycket bra och såklart mer rörlig.

https://www.aliexpress.com/item/3292090 ... web201603_
monza
125cc
125cc
Inlägg: 135
Blev medlem: sön 25 feb 2018, 08:56
Answers: 0
Hoj: Varadero XL1000VA-07
Ort: Östersund

Re: Nu blir det MIVV Carbon

Inlägg av monza »

Veckans upptäckt: När min Varadero står på tomgång (utan db-dödare) så kan bågen dra larmet på både min o grannens bil... Lite humor men blir nog tröttsamt i längden :D
Senast redigerad av monza den mån 17 maj 2021, 16:12, redigerad totalt 1 gånger.
// //
Användarens profilbild
Peter
1200cc
1200cc
Inlägg: 4083
Blev medlem: tis 14 dec 2010, 17:45
Answers: 0
Hoj: Varadero XL 1000-01
Ort: Uddevalla
Kontakt:

Re: Nu blir det MIVV Carbon

Inlägg av Peter »

Det har hänt mig också 😁
Då är ljudet optimalt 🤣
monza
125cc
125cc
Inlägg: 135
Blev medlem: sön 25 feb 2018, 08:56
Answers: 0
Hoj: Varadero XL1000VA-07
Ort: Östersund

Re: Nu blir det MIVV Carbon

Inlägg av monza »

HAHA! Optimalt var ordet! :D
// //
Användarens profilbild
JanneBoj
Forumadmin
Forumadmin
Inlägg: 1232
Blev medlem: tor 03 sep 2015, 18:35
Answers: 0
Hoj: Varadero XL1000-07
Ort: Askarbäck 1

Re: Nu blir det MIVV Carbon

Inlägg av JanneBoj »

Jag tror att vi kan vara överens om att denna tråd inte längre passar in under "Hojtillbehör och utrustning". Jag låser nu tråden och diskussionen kan gärna fortsätta under Allmänt Snack.
No hard feelings, vill bara hålla tekniktrådarna hyfsat rena.

// Janne
_______________________________________________
// Janne *wheelie
//Life starts at the end of your Comfort Zone!\\
Låst