Har börjat köra lite mer grus. Inser att att TA inte är den mest optimala grushojen men livet är en kompromis. Så Ni som kört både TA och XRV är XRV så mycket bättre på grus? Den väger ändock 20 kg mer men endast ett fåtal hk mer. Stående tycker jag TA är svår att köra, är 1,93 känner att jag inte hittar en naturlig ställning. Eller vad ska jag har istället är väldigt nöjd med min TA, det är nästan bara att tanka och åka i alla väder. Åker till jobbet ca 4-5 mil med 2 mil motorväg, enstånka är jag inte så intresserad av. Ekonomin tillåter hoj upp till ca 40-50 k SEK.
Vad gäller?
Transalp som grushoj?
- Will drive
- Barnvagn
- Inlägg: 3
- Blev medlem: sön 27 aug 2006, 17:34
- Ort: Söderköping
Grus körning
Har samma erfarenhet som du och men tycker kanske att framgaffeln niger lite mycket vid inbromsning på min -02.
Ska sätta på styrhöjare vilket jag provat med en AT och som jag tyckte gav ett helt annat intryck av hojen, mer kontroll över styret samt bekvämmare att stå upp med.
Är själv 190 cm lång.
Ska sätta på styrhöjare vilket jag provat med en AT och som jag tyckte gav ett helt annat intryck av hojen, mer kontroll över styret samt bekvämmare att stå upp med.
Är själv 190 cm lång.
-
- Cykel
- Inlägg: 28
- Blev medlem: tis 09 maj 2006, 12:26
- Ort: KTM 950 Adv S / Hammarbyhöjden
- Kontakt:
Har testat en XRV (dock inte på grus) och det jag kände då var att ATn var betydligt stabilare i ramen. Den är inte direkt snabbare än en TA men tror att utväxlingen är lite lägre på 1:an vilket kan vara trevligare i vissa lägen. Men framför allt så känns AT betydligt stabilare än TA.
/Mathias
/Mathias
Nu: KTM 950 Adventure S -05
Då: XL600V -98 8400mil *Såld*
Då: XL600V -98 8400mil *Såld*