Idag..

Snack om vad än vi finner intressant om forumet och Mc-åkning.
MrH
125cc
125cc
Inlägg: 200
Blev medlem: tor 28 jul 2016, 21:35
Answers: 0
Hoj: Varadero XL1000-04
Ort: Varekil
Kontakt:

Re: Idag..

Inlägg av MrH »

....har jag varit på skogsutflykt i Värmland strax söder om Töcksfors.

Nä, det blev inte med mc utan med bil. Kroppen fixar inte den sträckan på mc tyvärr. Så vad sjutton gjorde jag då där i gränsskogarna? Jo, jag läste en artikel i Aftonbladet om en gammal avsomnad bilskrot i Båtsnäs tidigare i veckan och bestämde mig direkt för att åka dit. Sista bilen togs dit 1978 och de äldsta bilarna gissar jag är 40-talare. Många kände jag inte alls igen men en hel del minns jag från när jag var en liten kille. Många PV, Taunus, Cortina, Bubblor, Saabar, Oplar, en och annan MB, minst en Wolsley, två Tjorven och en herrans massa annat finns dels på ängen framför huset och dels i skogen strax bakom. Totalt ska det visst vara upp emot 1000 (!) bilar kvar i markerna.

Kör man via Töcksfors så är sista ca milen grusväg. Först "3-spårig" för att sista biten bara vara "2-spårig". Att ta det lugnt anbefalles då det är både krokigt, kuperat och smalt. Man kan också köra via Halden och då är det också grusväg sista biten, och stundtals ännu smalare väg på den grusade delen.

Nu när jag skriver det här så passade jag på att söka lite mer information om den gamla skroten och hittade den här bloggen som nu har några år på nacken.
http://cemeterylove.se/category/broderna-ivansson/

Är man sugen på en rejäl nostalgitripp, gillar att besöka övergivna platser och känner för en utflykt så varför inte göra ett besök. Vägarna dit är vackra och natursköna fikaplatser finns överallt.
Återkommer med lite bilder när jag hunnit gå igenom de drygt 400 bilder som jag tog idag. :)
//Magnus
http://www.haellquist.com
Kör aldrig fortare än din skyddsängel kan flyga.
Spain
Trehjuling
Trehjuling
Inlägg: 10
Blev medlem: fre 19 jan 2018, 10:24
Answers: 0
Hoj: xrv-95
Ort: Orihuela

Re: Idag..

Inlägg av Spain »

Skall ni lägga ner forumet inte mycket fart här ????????????????????????????.
Användarens profilbild
Peter
1200cc
1200cc
Inlägg: 4083
Blev medlem: tis 14 dec 2010, 17:45
Answers: 0
Hoj: Varadero XL 1000-01
Ort: Uddevalla
Kontakt:

Re: Idag..

Inlägg av Peter »

Inte då!!


Skickat från min SM-G960F via Tapatalk
Spain
Trehjuling
Trehjuling
Inlägg: 10
Blev medlem: fre 19 jan 2018, 10:24
Answers: 0
Hoj: xrv-95
Ort: Orihuela

Re: Idag..

Inlägg av Spain »

Inte då vad fan betyder det Peter verkar som ni har nån deal om att hålla käften.???????????????????????????.
Användarens profilbild
Peter
1200cc
1200cc
Inlägg: 4083
Blev medlem: tis 14 dec 2010, 17:45
Answers: 0
Hoj: Varadero XL 1000-01
Ort: Uddevalla
Kontakt:

Re: Idag..

Inlägg av Peter »

Nä men det kan väl tänkas att dom flesta har gått i ide och väntar på våren!

Skickat från min SM-G960F via Tapatalk
Fibern
1200cc
1200cc
Inlägg: 6168
Blev medlem: tis 12 maj 2009, 21:11
Answers: 0
Hoj: Skeppshult 7 vxl -02
Ort: Storkågeträsk

Re: Idag..

Inlägg av Fibern »

Jag förstår om du undrar Spain. Aktiviteten brukar ha sina toppar och bottnar. Periodvis sjunker postandet till ett fåtal per vecka, men nu har det varit ovanligt dött. Har ingen aning om vad det beror på. I brytningen mellan höst och vinter är det dock alltid som sämst.
Varje enskild användare frågar, berättar och postar så mycket den vill, så vilka "ni" är som du vänder dig till, vet jag inte heller. Det är samtliga medlemmar som gör forumet till vad det är, genom skrivande om vad den tycker är intressant. Det finns undermenyer till vad som helst och finns inte just det ämne man vill posta i, startar man en ny ämnestråd.
Att dessutom inte få svar på en fråga, kommentar på ett inlägg etc, är ju inte heller roligt, vilket ju du Spain faktiskt råkat ut för. (du har för övrigt ett PM om just det inlägget, som jag skickade då) Där kunde faktiskt någon av deltagarna på Skyes Fjelltur ha reagerat. Det kan möjligen bero på att de flesta på den träffen var icke-medlemmar härifrån. Jag tycker gott du kan ställa frågan en gång till, men i tråden "Skyes Fjelltur", dit jag flyttade den.
Du är också välkommen att starta en diskussion, fråga eller tipsa om nåt du själv varit med om. *thumb_up*

edit; Det är för övrigt bara Peter som går i ide denna årstid. :wink:
Anders//
Det svåra är inte att köra fort. Det svåra är att väja vid behov.
CREA DIEM
Användarens profilbild
Jan-Olov
500cc
500cc
Inlägg: 678
Blev medlem: tis 11 dec 2007, 23:19
Answers: 1
Hoj: Varadero 05
Ort: Ljungby/Ryssby
Kontakt:

Re: Idag..

Inlägg av Jan-Olov »

Men vi får inte glömma att det som skrivs är oftast inte ilsket eller argt vilket jag har upplevt på andra forum så det är bättre när det är lite trögt än att folk häver ur sig dumheter.
jan-Olov
Användarens profilbild
Ralf-FIN
Council - Moderator
Council - Moderator
Inlägg: 2398
Blev medlem: fre 04 maj 2012, 13:36
Answers: 0
Hoj: KTM 990 Adventure R -10
Ort: Vasa / Finland
Kontakt:

Re: Idag..

Inlägg av Ralf-FIN »

Ja man kan ju undra? *thumb_up*

Det finns nog ingen som du @Spain så fint uttrycker dig "..deal att hålla käften", utan det ligger säkert till som mina forum-kollegor skriver. Det är ju hela tiden upp till var och en av medlemmarna att bidra med vad som helst till diskussionen.
Pratar vi medlemmars aktivitet på forumet så har ju du nu fått svar av fyra stycken som tillsammans genom åren bidragit med över 11 000 inlägg, vilket väl i sig kan kallas som ett gott bidrag till att hålla forumet aktivt.

Så friskt vågat bara och starta diskussioner eller berätta om vad som helst som intresserar. Dina 8 inlägg hittills är en bra början, men vi ser gärna mer aktivitet och detsamma gäller för alla medlemmar *thumb_up*
"Bra omdöme får man av erfarenhet... och erfarenhet får man av dåligt omdöme"
Spain
Trehjuling
Trehjuling
Inlägg: 10
Blev medlem: fre 19 jan 2018, 10:24
Answers: 0
Hoj: xrv-95
Ort: Orihuela

Re: Idag..

Inlägg av Spain »

Ja du Peter är man i Norden så går man givetsvis i ide.
Fibern du hängde upp dig på "NI"men jag har fått för mig att det är en liten skara som håller liv i forumet men bry dig inte om det vill ej ha statestik.
Ralf-Fin Din profilbild är så fel släpp in vargen i fårahagen hoppas att man slipper se KTM undergrupp.
Här snurrar en stor majskyckling på grillen vi planerar resan upp till Valencia imorgon återresa Söndag 6goa GOLD WING åkare Skål för fan.
Användarens profilbild
Stefan
Forumadmin
Forumadmin
Inlägg: 5371
Blev medlem: fre 03 okt 2008, 21:33
Answers: 0
Hoj: XL 700 VA -11
Ort: Enköping

Re: Idag..

Inlägg av Stefan »

Till viss del handlar nog tystnaden också på att en del tidigare aktiva här, har flyttat över sin aktivitet på Facebook, misstänker jag.

Det är ju lite synd, men kanske tidens anda...?

Säger en som undvikit fejan rätt många år nu :)
Alla har vi våra egna mål med att köra hoj, mitt är att ha kul utefter vägen :)
Bild
Fibern
1200cc
1200cc
Inlägg: 6168
Blev medlem: tis 12 maj 2009, 21:11
Answers: 0
Hoj: Skeppshult 7 vxl -02
Ort: Storkågeträsk

Re: Idag..

Inlägg av Fibern »

@Spain
VI är några som dels håller igång forumet administrativt samt ekonomiskt. Det innebär bland annat moderering av många felplacerade inlägg, se till att forumet fungerar etc. Vi är befriade från reklam, kanske du märkt, helt beroende på att det finns en handfull medlemmar som donerar en summa varje år till driften.
Det innebär också moderering av medlemmar som antingen; som inte håller god ton, är nedlåtande mot andra, använder forumet för egen vinning som säljannonsering mm.

Jag kan bara underrätta dig om att du just nu ligger klart på gränsen till en varning, om inte du sätter ner tonen.
Anders//
Det svåra är inte att köra fort. Det svåra är att väja vid behov.
CREA DIEM
Spain
Trehjuling
Trehjuling
Inlägg: 10
Blev medlem: fre 19 jan 2018, 10:24
Answers: 0
Hoj: xrv-95
Ort: Orihuela

Re: Idag..

Inlägg av Spain »

Hej du Fibern!
Vad fan menar du med att sätta ner TONEN i Sweden är ordet fritt spelar du gud fader.
Användarens profilbild
Peter
1200cc
1200cc
Inlägg: 4083
Blev medlem: tis 14 dec 2010, 17:45
Answers: 0
Hoj: Varadero XL 1000-01
Ort: Uddevalla
Kontakt:

Re: Idag..

Inlägg av Peter »

@Spain. Det är just denna attityd Fibern menar.
Är det något du är förbannad för?
Om du tycker det är dålig fart på forumet kan du inte räkna på att alla andra ska skapa intressanta trådar.
Du är hjärtligt välkommen att starta nån intressant tråd. Då ska du se att det blir fart på det igen.
Ha en fantastisk fredag

Skickat från min SM-G960F via Tapatalk
Fibern
1200cc
1200cc
Inlägg: 6168
Blev medlem: tis 12 maj 2009, 21:11
Answers: 0
Hoj: Skeppshult 7 vxl -02
Ort: Storkågeträsk

Re: Idag..

Inlägg av Fibern »

@Spain
Du har PM
Anders//
Det svåra är inte att köra fort. Det svåra är att väja vid behov.
CREA DIEM
Användarens profilbild
Ralf-FIN
Council - Moderator
Council - Moderator
Inlägg: 2398
Blev medlem: fre 04 maj 2012, 13:36
Answers: 0
Hoj: KTM 990 Adventure R -10
Ort: Vasa / Finland
Kontakt:

Re: Idag..

Inlägg av Ralf-FIN »

Jamen se där... användare @Spain drog på och fick lite fart på forumet :D
Trevligt att du skarpsynt nog noterat att det är ett begränsat antal medlemmar som står för majoriten av inläggen. Detta är ju inte nåt som vi (Moderatorerna) föredrar, utan det är som jag tidigare skrev hellre sett att medlemmarna bidrar med sina alster.
Jag ber personligen om ursäkt om min profilbild irriterar dig, men hojen på bilden så finns fortfarande i mitt garage bredvid KTMen, och som ny medlem med ett klent antal inlägg så har du knappast förtjänat den rättigheten att dissa mitt hojval.
Det verkar som att du snarare borde fokusera på din majskyckling eftersom dina bidrag i detta forum inte direkt tillfört nånting som verkat intressant i hojväg.
"Bra omdöme får man av erfarenhet... och erfarenhet får man av dåligt omdöme"
Fibern
1200cc
1200cc
Inlägg: 6168
Blev medlem: tis 12 maj 2009, 21:11
Answers: 0
Hoj: Skeppshult 7 vxl -02
Ort: Storkågeträsk

Re: Idag..

Inlägg av Fibern »

Jag undrar...är det någon som med säkerhet vet vad vi har för årstid just nu? Osäkerhet smyger sig på.
Från att det i slutet av oktober knäppte till ordentligt några dygn med ner till minus 15 en natt, så att isen la på sjön så att till och med skridskoåkare var ute på tur, har nu all den lilla tjäle vi haft samt det kanske 3-4 cm "tjocka" snötäcke som här låg, återgått till normal augusti-höst.
Hade inte vägarna varit våta och skitiga av sand och salt, kanske hojen fått komma ut och rastas rent utav.
Inget är sig längre likt. :conf: Det måste vara Trumps fel. He's a naughty boy... :naughty:
Anders//
Det svåra är inte att köra fort. Det svåra är att väja vid behov.
CREA DIEM
MrH
125cc
125cc
Inlägg: 200
Blev medlem: tor 28 jul 2016, 21:35
Answers: 0
Hoj: Varadero XL1000-04
Ort: Varekil
Kontakt:

Re: Idag..

Inlägg av MrH »

Ja du, det är inte utan att man undrar.
Här nere är vi nu inne på andra veckan med gråväder. Ett kompakt täcke med lågt liggande moln som då och då släpper ifrån sig regn och runt 10 plusgrader. Det är blött, skitigt och mörkt ute. När jag åkte till jobbet i tisdags kom jag på mig själv med att använda helljuset. Klockan två på eftermiddagen! :/
//Magnus
http://www.haellquist.com
Kör aldrig fortare än din skyddsängel kan flyga.
Användarens profilbild
Jokern
1200cc
1200cc
Inlägg: 5011
Blev medlem: mån 04 jun 2012, 12:34
Answers: 0
Hoj: CRF 1000 DCT-2016
Ort: Landskrona - Skåne

Re: Idag..

Inlägg av Jokern »

Ja här i södra delen av det långa landet, är det gråa väder på semester... Så det lär väl bli hojen till jobb i morgon kl 05:30
Hög sol o 8-9 grader, kl 14:30 när jag sluter på jobb.

Så ju, vintern kan nog vänta lite till tycker jag


jokern.eu
Livet börjar där asfalten slutar ,,,,,,@,, :svart: ,,@,,,,
Varje dag är en HONDA(G)
_______________________
//Flemming
Fibern
1200cc
1200cc
Inlägg: 6168
Blev medlem: tis 12 maj 2009, 21:11
Answers: 0
Hoj: Skeppshult 7 vxl -02
Ort: Storkågeträsk

Re: Idag..

Inlägg av Fibern »

Inte så mycket sämre här Jokern. 5-6 grader och en del sol imorron och sol och samma temp på lördag.
Anders//
Det svåra är inte att köra fort. Det svåra är att väja vid behov.
CREA DIEM
Användarens profilbild
Stefan
Forumadmin
Forumadmin
Inlägg: 5371
Blev medlem: fre 03 okt 2008, 21:33
Answers: 0
Hoj: XL 700 VA -11
Ort: Enköping

Re: Idag..

Inlägg av Stefan »

Jodå, grått och vått här också. Jag tror det har regnat varenda dag i ett par veckor nu, inte mycket men ett ständigt duggande eller småskvättande :evil:

I dag började jag också på att undra om det verkligen är rätt operatörer som styr alla de elektroniska informationstavlorna som sitter över och längs med infarterna mot Stockholm :conf: Det började i går med att det på två ställen, med några kilometers mellanrum, stod att det skulle vara hinder på vägen en bit framåt. Inte :twisted: var det några hinder heller *thumb_up*

Men idag började jag garva så smått, på en av skyltarna som försöker visa aktuell hastighet framåt(det hänger en över varje fil) så visades ta mig skam en SMILEY :naughty: :mrgreen: *yes*

Hade det inte varit fullt med trafik i 80 km/t hade jag sackat och tagit en bild. Ny drive från trafikverket för att pigga upp sura trafikanter? Eller någon som hackat systemen? En kul grej i ofta mindre kul trafik i alla fall :clap
Alla har vi våra egna mål med att köra hoj, mitt är att ha kul utefter vägen :)
Bild
Skriv svar