Forumet lever vidare

Snack om vad än vi finner intressant om forumet och Mc-åkning.
Användarens profilbild
Peter
1200cc
1200cc
Inlägg: 4083
Blev medlem: tis 14 dec 2010, 17:45
Answers: 0
Hoj: Varadero XL 1000-01
Ort: Uddevalla
Kontakt:

Re: Forumet lever vidare

Inlägg av Peter »

Ja det är den känslan jag också har på forumet! Vi är många som är här och kikar och lägger en kommentar . Men det är väl som med allting. Saker och ting förändras och utvecklas.
Ibland blir det bättre och ibland blir det sämre. Jag tycker i alla fall inte att det har blivit sämre.
Bara en sån sak som våra träffar. Där känns det som intresset ökar för varje år. Det är kärntruppen som kommer samtidigt som flera nya kommer varje år.
Så man kan säga att kärntruppen blir större för varje år
Det är ju trots allt detta det handlar om!
Vi tycker om våra hojar och prata om dom. Kan vi göra det samtidigt vi träffas över en pilsner och en go körv, ja då tycker jag forumet fyller en alldels fantastiskt fin uppgift.
Krama varandra och sköt om er kamrater, så kommer detta att bli sketbra.

Skickat från luren
Användarens profilbild
JanneBoj
Forumadmin
Forumadmin
Inlägg: 1231
Blev medlem: tor 03 sep 2015, 18:35
Answers: 0
Hoj: Varadero XL1000-07
Ort: Askarbäck 1

Re: Forumet lever vidare

Inlägg av JanneBoj »

Visst är det så @Peter. Det blir så bra som vi gör det.
Så nu gör vi det sketbra.
Mer körv, mer pilsner och fler träffar!!!!
_______________________________________________
// Janne *wheelie
//Life starts at the end of your Comfort Zone!\\
Fibern
1200cc
1200cc
Inlägg: 6168
Blev medlem: tis 12 maj 2009, 21:11
Answers: 0
Hoj: Skeppshult 7 vxl -02
Ort: Storkågeträsk

Re: Forumet lever vidare

Inlägg av Fibern »

Nu ska vi inte blanda in träffar i denna tråd. Det återstår en hel del och vad som kommer ut ur försöken att rädda forumet, vet vi inte ännu.
Anders//
Det svåra är inte att köra fort. Det svåra är att väja vid behov.
CREA DIEM
Användarens profilbild
Ralf-FIN
Council - Moderator
Council - Moderator
Inlägg: 2398
Blev medlem: fre 04 maj 2012, 13:36
Answers: 0
Hoj: KTM 990 Adventure R -10
Ort: Vasa / Finland
Kontakt:

Re: Forumet lever vidare

Inlägg av Ralf-FIN »

Som den gode @Fibern säger så ska vi inte blanda in träffsnack här. Det finns en uppsnacktråd där det får tjötas hur mycket vi vill i det ämnet.

Vad gäller forumets framtid så har jag argumenterat klart i saken och för mig gäller det bara att ta detta vidare nu på bästa sätt. Jag vet att de flesta aktiva är av samma åsikt och nu jobbas det på för att säkra fortsättningen.

Vad som däremot är helt klart är att ingen av oss medlemmar är större än forumet och som tidigare sagts, så blir det bara vad vi själva gör det till.
"Bra omdöme får man av erfarenhet... och erfarenhet får man av dåligt omdöme"
Användarens profilbild
Peter
1200cc
1200cc
Inlägg: 4083
Blev medlem: tis 14 dec 2010, 17:45
Answers: 0
Hoj: Varadero XL 1000-01
Ort: Uddevalla
Kontakt:

Re: Forumet lever vidare

Inlägg av Peter »

Det var inte min mening att det skulle bli träffsnack. Vad jag ville säga var bara vad detta forum leder till när vi medlemmar gör nåt bra ihop.
Så då tycker jag att vi fortsätter med det

Skickat från luren
Användarens profilbild
Stefan
Forumadmin
Forumadmin
Inlägg: 5371
Blev medlem: fre 03 okt 2008, 21:33
Answers: 0
Hoj: XL 700 VA -11
Ort: Enköping

Re: Forumet lever vidare

Inlägg av Stefan »

Helt enig, låt oss fokusera på hur vi tar det vidare. För att vi vill ta det vidare är det väl ingen tvekan om.
Alla har vi våra egna mål med att köra hoj, mitt är att ha kul utefter vägen :)
Bild
Användarens profilbild
hogge
996cc
996cc
Inlägg: 1194
Blev medlem: mån 19 maj 2008, 23:29
Answers: 0
Hoj: XL1000+Winge+XT660X
Ort: Veberöd-Skåne

Re: Forumet lever vidare

Inlägg av hogge »

Kan bara hålla med er att nu ska vi lägga allt krut på hur vi tar vårt kära forum vidare i positiv anda. Har varit med sen 2008 och jag tycker att det är trevligare i nuvarande form. Är inne dagligen. Det var jag inte i början. Blir ju fort tråkigt att läsa om enbart tekniska frågor hela tiden. Sällan man har några problem med en Honda iallafall. Sen ska vi naturligtvis försöka hjälpas åt med dom problem som dyker upp på våra hojar. Men det ena utesluter inte det andra i min värld. Tycker klart forumet levde upp med träffarna så man fick ansikte på nick namnet. Blev lite mer personligt. Alltid trevligt och umgås med människor med samma intressen. Har även som många andra träffat goda vänner här inne på forumet.

@ Ralf-Fin
Tack för dina kloka o sansade inlägg i denna tråden.Din jämförelse med husbygget var klockren. Precis så är det.
Ha det gott alla
Hogge
Fibern
1200cc
1200cc
Inlägg: 6168
Blev medlem: tis 12 maj 2009, 21:11
Answers: 0
Hoj: Skeppshult 7 vxl -02
Ort: Storkågeträsk

Re: Forumet lever vidare

Inlägg av Fibern »

Som ni kan se, så har jag bytt rubrik och tagit bort några inlägg. Detta har jag gjort på eget initiativ. Är det någon som har något att erinra över detta, så tar han den saken med mig.
Ändrade första inlägget, ifall ni inte läser från start, till följande;
Efter en hel del turbulens kan vi nu meddela att XL-Forum kommer att fortsätta sin levnad.
Vi moderatorer, det vill säga jag, Stefan, Ralf-Fin och inte minst JanneBoj delar upp ansvaret mellan oss, för att driva detta vidare.
Vi hoppas kunna fortsätta i samma anda och förväntar oss att varje enskild användare bidrar till detta
.
Vi ska inte heller glömma att tacka Magnus (Skye) för allt han gjort för att forumet skulle bli attraktivt. Allt han gjort för att tillfredsställa önskemål från användare, etc. Tack Magnus för ditt engagemang.
Anders // moderator

ps. Tråden kommer att vara öppen någon/några dagar till. Den som vill kommentera eller har invändningar har tillfälle att vädra detta. Så småningom låses denna tråd.
Anders//
Det svåra är inte att köra fort. Det svåra är att väja vid behov.
CREA DIEM
Användarens profilbild
Peter
1200cc
1200cc
Inlägg: 4083
Blev medlem: tis 14 dec 2010, 17:45
Answers: 0
Hoj: Varadero XL 1000-01
Ort: Uddevalla
Kontakt:

Re: Forumet lever vidare

Inlägg av Peter »

Då måste jag säga att vi vanliga människor (i alla fall jag) är mycket tacksam för att det finns folk som har kunskap och engagemang att driva detta vidare. Det var lite oroligt ett tag.
Givetvis ett stort tack till Skye som har lagt ner ett stort jobb.

Men jag säger som kungen. Nu vänder vi blad och går vidare.

Nu blev längtan till våren så där jobbig igen.

Sköt om er kamrater

Skickat från luren
Fibern
1200cc
1200cc
Inlägg: 6168
Blev medlem: tis 12 maj 2009, 21:11
Answers: 0
Hoj: Skeppshult 7 vxl -02
Ort: Storkågeträsk

Re: Forumet lever vidare

Inlägg av Fibern »

Det kommer mer så småningom, fast i nya trådar. Till exempel om donation. Den nuvarande kan ni medlemmar glömma för närvarande, där blir det också nytt. Men det ska komma igång troligen innan nyåret.
Anders//
Det svåra är inte att köra fort. Det svåra är att väja vid behov.
CREA DIEM
Användarens profilbild
hogge
996cc
996cc
Inlägg: 1194
Blev medlem: mån 19 maj 2008, 23:29
Answers: 0
Hoj: XL1000+Winge+XT660X
Ort: Veberöd-Skåne

Re: Forumet lever vidare

Inlägg av hogge »

Underbar läsning nu när man steg upp. Trots det regnar så blev dagen mycket ljusare med detta besked. Skönt att forumet fortsatta existens är räddad. Så nu hjälps vi åt att med att tänka efter lite före man postar sitt inlägg.
Stort tack till er som nu driver det vidare. *thumb_up*
@Skye
Vill även passa på och tacka dig Skye för det enorma arbete och engagemang du lagt ner för att forumet har haft hög kvalitet genom åren. Så STORT TACK MAGNUS.
Ha det gott alla.
Hogge
Användarens profilbild
engson
250cc
250cc
Inlägg: 334
Blev medlem: mån 29 jun 2015, 22:58
Answers: 0
Hoj: Varadero XL1000 -06
Ort: Perstorp

Re: Forumet lever vidare

Inlägg av engson »

Jag är inte superaktiv här, men tycker att det är bra att forumet får leva vidare.
Hojta bara till när det är dags för donation. Jag bidrar gärna.
MrH
125cc
125cc
Inlägg: 200
Blev medlem: tor 28 jul 2016, 21:35
Answers: 0
Hoj: Varadero XL1000-04
Ort: Varekil
Kontakt:

Re: Forumet lever vidare

Inlägg av MrH »

Det var trevlig läsning!
Då jag är relativt ny här så har jag lite dålig koll på om det är någon mer än Magnus/Sky som ligger bakom det här forumets tillkomst, men jag vill tacka dig/er för det jobb som ligger bakom att skapa och driva ett forum som det här.
Ett stort tack även till er som nu tar över stafettpinnen och driver forumet vidare så att även vi nytillkomna kan få glädje och nytta av det här forumet.
//Magnus
http://www.haellquist.com
Kör aldrig fortare än din skyddsängel kan flyga.
Användarens profilbild
Ivar
1200cc
1200cc
Inlägg: 2359
Blev medlem: tis 05 aug 2014, 20:50
Answers: 0
Hoj: VFR 1200 X
Ort: Tungelsta / Stockholm

Re: Forumet lever vidare

Inlägg av Ivar »

Passar också på att tacka era eldsjälar som vill driva forumet vidare.
Riktig rolig läsning som gorde mig glad.

Och STORT tack @Skye som har holt i trådande och kämpat med forumet tills nu.
Jäkligt bra jobbat måste jag säga. Jag vet vilken tid och energi du har lagt ner på forumet.
Tråkigt du lägger av men hoppas du får mer tid till annan intresse i stället.

Det är ett snyggt, översiktlig, seriöst och trevlig forum du släpper taket på så du lämnar verkligen med flaggan till topps.
Let's be careful out there
Användarens profilbild
Weepor
Cykel
Cykel
Inlägg: 28
Blev medlem: tor 07 aug 2014, 16:32
Answers: 0
Hoj: Transalp 650 -01
Ort: Värnamo

Re: Forumet lever vidare

Inlägg av Weepor »

Bra.
Användarens profilbild
Ralf-FIN
Council - Moderator
Council - Moderator
Inlägg: 2398
Blev medlem: fre 04 maj 2012, 13:36
Answers: 0
Hoj: KTM 990 Adventure R -10
Ort: Vasa / Finland
Kontakt:

Re: Forumet lever vidare

Inlägg av Ralf-FIN »

Jag ska dela med mig av några reflektioner här angående den senaste tidens "turbulens" här på forumet.

Det känns passande att börja med det som jag känner är viktigast och det är ju förstås att Tacka dig broder @Skye för ditt mångåriga engagemang här på forumet. Du har varit med sen forumet var ungt och varit en av de drivande krafterna bakom uppbyggnaden av den kunskapsbank som finns här idag, det kan ingen ta ifrån dig. Som i allas våra liv så har allt sin tid och då glöden försvinner av varierande orsaker så är det då kanske naturligt att stänga ett kapitel och börja på nästa. Jag personligen försöker alltid att undvika konflikter, men vet väl att det inte alltid lyckas. Precis som i världen runt om oss så finns det lika många viljor och åsikter som personer. Därför är det tyvärr ganska osannolikt att allt ska flyta på utan problem. Jag tänker inte predika om hur folk ska bete sig utan är snarare en förespråkare för att låta saker bero och gå vidare. Hursomhelst har du @Skye i detta forum min respekt för ditt kunnande och i forumets anda så är du precis som alla andra riktigt välkommen med även i fortsättningen på samma villkor som alla vi andra.

Vad gäller forumets framtid överlag så ska jag skriva några ord som får gälla från oss samtliga i den nuvarande "ledningen", dvs. Moderatorerna.

Vi har de senaste dagarna jobbat för att lösa de praktiska arrangemangen och tack vare en stark vilja bland medlemmarna att driva forumet vidare så har vi hittat lösningar på hur det ska gå till. Vi tackar även för stödet av medlemmar som hört av sig samt skrivit uppmuntrande ord angående forumets fortsättning.
Att hitta lösningar snabbt är inte alltid så enkelt så vi får be Er forummedlemmar att ha lite tålamod ifall saker ändras och det kan vara lite störningar ibland, det är sånt som händer och låt oss gärna veta då ni noterar problem. Vi lovar att göra vårt bästa för att säkra driften.

Däremot så upprepar jag vad jag sa här tidigare och jag gör det i starka ordalag, vi är vuxna människor och vi förväntas även att bete oss som såna. Vi undanber oss osakligheter och önskar också att reglerna för forumet respekteras. Om reglerna bryts och moderator påpekar detta, då ska ingen börja tävla om vem som är mest lättkränkt, utan diskussionen stannar där. Vi är i fortsättningen en grupp moderatorer, så vi hoppas att det kommer att fungera.
Jag tänker inte gå igenom reglerna här i denna tråd utan uppmanar som vanligt nya medlemmar att bekanta sig med forumets regler.

Utveckling sker runt om oss hela tiden och så även här på forumet, det är något vi får acceptera. Nu går vi vidare i den positiva anda som gjort dethär forumet till vad det är idag. Våra XL-maskiner är hållbara och det ska också vårat forum vara.
Det är inte helt utan orsak som vi har fått namnet "Sveriges trevligaste forum"... (Läs paradoxen då jag sitter i Finland och skriver :D ) , men låt kanske även det vara en symbol för hur vi via forumet skapat bestående vänskapsband som handlar om annat än diskussioner om krånglande kopplingar eller bromsar... och vad kan väl vara bättre än det egentligen.

Just nu så ska vi ta oss igenom en jobbig vinter, men vi ser fram emot nästa säsong. Själv ska jag försöka få ihop några filmer från senaste sommars fina hojäventyr i bästa XL-forum sällskap. Sen efter det så närmar sig XL-träffen som då för första gången kommer att hållas i mitt hemland *thumb_up*

Så även i fortsättningen är Ni alla välkomna hit till forumet att skriva om allt från era tekniska bekymmer till att dra en dålig vits i "Utanför ämnet" kategorin.

Sveriges trevligaste forum skapades av medlemmarna och kan bara fortsätta att vara det om Ni trevliga medlemmar bidrar *yes*

Med önskan om en riktigt trevlig fortsättning för Alla forummedlemmar,

Ralf & Moderatorerna
"Bra omdöme får man av erfarenhet... och erfarenhet får man av dåligt omdöme"
Användarens profilbild
Laffe
1200cc
1200cc
Inlägg: 4486
Blev medlem: mån 17 dec 2012, 12:52
Answers: 0
Hoj: Africa Twin Hardcore -16
Ort: Gävle

Re: Forumet lever vidare

Inlägg av Laffe »

Kudos till er som tar över driften av detta forum!!
Helt oavsett om man sitter i Finland eller inte så har ni min djupa respekt för eran vilja och engagemang att få detta att fungera framöver.
Ok, nån störning hit eller dit i början är inget att bråka om. Det faller sig helt naturligt innan alla bitar sitter på plats, men detta blir bra!
@Skye - tack för allt jobb du lagt ner på detta forum!!

Nu finns det bara ett, att gå framåt - and united we march!
"Man kör tills man är framme"
/Lasse
Användarens profilbild
Stefan
Forumadmin
Forumadmin
Inlägg: 5371
Blev medlem: fre 03 okt 2008, 21:33
Answers: 0
Hoj: XL 700 VA -11
Ort: Enköping

Re: Forumet lever vidare

Inlägg av Stefan »

@Ralf, väl talat, broder! Nu går vi och forumet vidare i digitalrymden.

Vi kan nog numera kalla oss "Nordens Trevligaste Forum", eller?

Så hoppas vi att många forumiter hänger på mot nya tider.

Det ser jag fram mot *thumb_up*
Alla har vi våra egna mål med att köra hoj, mitt är att ha kul utefter vägen :)
Bild
Användarens profilbild
Peter
1200cc
1200cc
Inlägg: 4083
Blev medlem: tis 14 dec 2010, 17:45
Answers: 0
Hoj: Varadero XL 1000-01
Ort: Uddevalla
Kontakt:

Re: Forumet lever vidare

Inlägg av Peter »

@Ralf-fin. Du är en klok man som har min fulla respekt! Med dessa ord har du sagt vad detta forum betyder för oss alla.
@Skye. Jag hoppas att du inte försvinner helt från oss. Den kunskap du har är ovärderlig för oss alla! En vanlig medlem är inte fy skam det heller
Ha en go helg nu mina vänner så hoppas vi på en satans kort vinter så vi får starta upp våra V-tvinnar och höra det underbara ljudet bland talgoxar och gråsparvarvar igen!!
Snart så sitter vi där igen med en go pilsner och en liten körv och snackar skit igen

Skickat från luren
Användarens profilbild
JanneBoj
Forumadmin
Forumadmin
Inlägg: 1231
Blev medlem: tor 03 sep 2015, 18:35
Answers: 0
Hoj: Varadero XL1000-07
Ort: Askarbäck 1

Re: Forumet lever vidare

Inlägg av JanneBoj »

Väldigt bra skrivet @Ralf-Fin som vanligt. Det här ska bli bra.
Vi har som sagt ett antal norrmän och finländare som medlemmar i brist på ett lika trevligt forum i våra grannländer. Vi kanske ska ändra vår slogan till "Nordens trevligaste forum", som @Stefan så riktigt påpekar, och dessutom verkligen göra allt för att försöka leva upp till det.
_______________________________________________
// Janne *wheelie
//Life starts at the end of your Comfort Zone!\\
Låst