Mil...

Snacka oljor, stift, filter, drev, kedjor, däck och annat som slits
Kategoriregler
I denna ämneskategori håller vi oss strikt till ämnet. Vi förbehåller oss rätten att radera eller flytta ovidkommande inlägg.
DRIVER
Cykel
Cykel
Inlägg: 48
Blev medlem: ons 15 aug 2007, 21:34
Answers: 0
Ort: Kristianstad

Mil...

Inlägg av DRIVER »

Hur långt har era varadero gått? Jag har kört ca 2200 mil med min 06 nu och har alltid bara haft nya hojar. Har min själ aldrig varit på bilprovningen med nån hoj :roll: . Nu tänkte jag behålla henne nästa säsong också och köpa en ny till hösten -10. Nu till frågan, har det varit några större problem på era? Förrutom soppapumpen på förgasarna! Har lite milskräck.

/Johan
På en hypokondrikers gravsten: -Jag sa ju att jag var sjuk!!!!
Användarens profilbild
Jan-Olov
500cc
500cc
Inlägg: 680
Blev medlem: tis 11 dec 2007, 23:19
Answers: 1
Hoj: Varadero 05
Ort: Ljungby/Ryssby
Kontakt:

Re: Mil...

Inlägg av Jan-Olov »

Soppapumpen är det väll bara problem med modeller före 03, annars finns det väll inga problem som är typiska för Varadero. Jag kör inte särskilt långt per år endast strax över 500 mil/år.
jan-Olov
Klosterdalens stora fasa
125cc
125cc
Inlägg: 186
Blev medlem: fre 05 maj 2006, 13:24
Answers: 0

Re: Mil...

Inlägg av Klosterdalens stora fasa »

8000 mil - fortfarande originalstift - ja det är insprutaren med irdiumstift.

Körs som en budhoj - :mrgreen: - inte alltid men ofta.
Detta innebär naturligtvis kallstarter då den rullar året runt.

Har bara haft lite smådräbbel - ett materialfel i toppen,några vanliga kylarläckor som tydligen är standard - den senaste berodde dock på ett imbecilt rådjur i sommras,packbox utgående,hjulager orignal fortfarande,packboxar framgaffel bytta.

Bytt glödlampor fram en gång - bak inte ännu...

Osv - tror du är lite väl paranoid mot mil....
Användarens profilbild
maua
500cc
500cc
Inlägg: 573
Blev medlem: ons 09 maj 2007, 15:54
Answers: 0
Hoj: Varadero -99
Ort: Mölndal

Re: Mil...

Inlägg av maua »

5000 mil på min 02:a nu! Det enda som strulat är pumpen. i övrigt är det bara service som gjorts. Ett drivpaket har konsumerats.
Mina bromsskivor fram ska bytas till våren. Fortfarande orginal bromsbelägg vad jag vet!
Användarens profilbild
HELLMAN
Cykel
Cykel
Inlägg: 25
Blev medlem: sön 22 feb 2009, 17:26
Answers: 0
Ort: Varadero-00 Nyköping

Re: Mil...

Inlägg av HELLMAN »

7000 mil på min -00, köpte i januari och har åkt 2000 denna säsong utan några problem!
Ska byta drivpaket i vinter samt belägg då jag åker en del grus, pumpen bytt i vintras då jag inte ville chansa.
Körde upp till Nordkap och ner genom hela Norge utan att vara orolig, eller få ont nånstans,
Så mil, det klarar varaderon av utan problem!
V Saarela
Lurifax
Lurifax
Inlägg: 1079
Blev medlem: fre 05 maj 2006, 21:15
Answers: 0
Hoj: Honda
Ort: Boden
Kontakt:

Re: Mil...

Inlägg av V Saarela »

För ett antal år sedan fanns det på internationella varaderoforumet en notering om en Varadero i England som användes som långbudshoj.
Den hade då gått dryga 30.000 mil. Förutom vanlig service(inkl kedjor, däck etc), så var det bara bytt koppling på den en gång.

Sköt om hojen med service(läs kärlek och ömhet), så har du hoj för resten av ditt liv :)
DRIVER
Cykel
Cykel
Inlägg: 48
Blev medlem: ons 15 aug 2007, 21:34
Answers: 0
Ort: Kristianstad

Re: Mil...

Inlägg av DRIVER »

Tack för era mil rapporter :D . Jo mkt kärlek får min varadero...

Lyckades klämma dit givis plx väskhållare idag, trots att det bara passar dom nyare. ( Är så jäkla stolt :P )

Är redan trött på vintermörkret, var är våren :cry: ?
På en hypokondrikers gravsten: -Jag sa ju att jag var sjuk!!!!
Skriv svar