Göra egen hasplåt!

Trådar om sånt du hänger på hojen. Väskor, dämpare och höga kåpglas...
Kategoriregler
I denna ämneskategori håller vi oss strikt till ämnet. Vi förbehåller oss rätten att radera eller flytta ovidkommande inlägg.
jonax
Trehjuling
Trehjuling
Inlägg: 9
Blev medlem: lör 17 jun 2006, 16:21
Answers: 0
Ort: göteborg
Kontakt:

Göra egen hasplåt!

Inlägg av jonax »

Är inte den här hasplåten av plast otroligt löjlig? Funderar på att böja till en egen av plåt. Är det nån som redan gjort det?
j.
Cyberhonda
50cc
50cc
Inlägg: 94
Blev medlem: lör 03 jun 2006, 11:03
Answers: 0
Ort: Sandviken

Inlägg av Cyberhonda »

Japp, jag bockade en av 3mm aluminium, den är inte riktigt klar men kan lägga upp en bild om nån berättar hur man gör :oops:
Användarens profilbild
Tramsvalp
700cc
700cc
Inlägg: 919
Blev medlem: tis 02 maj 2006, 12:08
Answers: 0
Hoj: Blå TA 650 -02
Ort: Söderköping

Inlägg av Tramsvalp »

Cyberhonda skrev:kan lägga upp en bild om nån berättar hur man gör :oops:
EDIT: Putfile verkar inte funka för detta längre. :(

Om du inte har nåt fotoalbum ed på nätet så kan du tex göra som jag, och öppna ett gratis konto på Putfile http://www.putfile.com/ och lägga in bilden där.

När den är inlagd så kan du länka till den från forumet:

Öppna bilden, högerklicka på den och välj Egenskaper, så får du fram direktadressen till bilden. Kopiera den adressen.

När du skriver foruminlägget så ser du en rad med knappar över textrutan. Klicka på knappen Img, klistra sen in adressen till bilden, och klicka på Img igen.
Såhär:
[img]http............jpg[/img]

Sen förhandsgranska och skicka som vanligt, så ska bilden synas i inlägget. Inte så krångligt som det låter.

Och nästan var än du hittar en bild på nätet, så kan du kopiera dess adress i Egenskaper och klistra in på samma sätt.

Gå nu in på Leklådan och testa, så vi får se lite plåtar på din plåt, och krånglar det så är det bara att fråga! :)

EDIT: Putfile verkar inte funka för detta längre. :(
Senast redigerad av Tramsvalp den ons 13 sep 2006, 02:52, redigerad totalt 4 gång.
Tramsvalp - De Tusen Konsternas Klåpare
Transalp 650 -02, 1 ägare, 8888 mil
Suzuki DR650SE -97
http://bloggis.se/Tramsvalp
Cyberhonda
50cc
50cc
Inlägg: 94
Blev medlem: lör 03 jun 2006, 11:03
Answers: 0
Ort: Sandviken

Inlägg av Cyberhonda »

Jag håller på och flyttar så bilden dröjer lite...
Har börjat på en ny prototyp, den förra var helt plan på sidorna pga att 3mm aluminium är svårt att bocka utan verktyg!
Nu har jag en tunnare aluplåt från flakskyddet på min caddy-pickup (man tager vad man haver), den är iaf lite lättare att forma :D

Har även ändrat så att den inte ligger dikt an mot ramrören för det sjöng i plåten då, nu ska jag fixa några distanser eftersom den bara behöver skydda mot stenskott.
Den här plåten är längre (under motorn) så jag måste göra nya fästen också, blir alltid mer jobb än man tänkt sig...

Ska ta tag i det efter flytten och sen slänger jag upp några bilder.
Cyberhonda
50cc
50cc
Inlägg: 94
Blev medlem: lör 03 jun 2006, 11:03
Answers: 0
Ort: Sandviken

Inlägg av Cyberhonda »

Plåten var för smal, så nu är jag på jakt efter liknande plåt fast bredare så man kan dra upp kanterna mer, särskilt för att skydda främre avgasröret.
Annars var flakskyddsplåten bra att jobba med så det kanske blir en sväng till lokala skroten..
Cyberhonda
50cc
50cc
Inlägg: 94
Blev medlem: lör 03 jun 2006, 11:03
Answers: 0
Ort: Sandviken

Inlägg av Cyberhonda »

Det här är alltså version två (fortfarande för smal) tillfälligt upphängd.


Bild

Bild



Edit: varför går det inte att klicka för att få större bilder?
Användarens profilbild
Tramsvalp
700cc
700cc
Inlägg: 919
Blev medlem: tis 02 maj 2006, 12:08
Answers: 0
Hoj: Blå TA 650 -02
Ort: Söderköping

Inlägg av Tramsvalp »

Cyberhonda skrev:varför går det inte att klicka för att få större bilder?
Du har visst klistrat in "tumnaglarna" ser jag: img1.putfile.com/thumb/9/25009104281.jpg

Det funkar nog inte här. Du får öppna bilderna på putfile, och ta adressen på de öppnade stora bilderna.
Tramsvalp - De Tusen Konsternas Klåpare
Transalp 650 -02, 1 ägare, 8888 mil
Suzuki DR650SE -97
http://bloggis.se/Tramsvalp
Cyberhonda
50cc
50cc
Inlägg: 94
Blev medlem: lör 03 jun 2006, 11:03
Answers: 0
Ort: Sandviken

Jag vs Datorer

Inlägg av Cyberhonda »

Det gick inte att länka "main"-bilden, jag gjorde så först men då stod det att "you can´t hot-link large image" eller nåt liknande...Jaja, får kolla på det sen när plåten är färdig, nu är det ju inget att se ändå :D
Användarens profilbild
Tramsvalp
700cc
700cc
Inlägg: 919
Blev medlem: tis 02 maj 2006, 12:08
Answers: 0
Hoj: Blå TA 650 -02
Ort: Söderköping

Re: Jag vs Datorer

Inlägg av Tramsvalp »

Cyberhonda skrev:Det gick inte att länka "main"-bilden, jag gjorde så först men då stod det att "you can´t hot-link large image"
EDIT: Putfile verkar inte funka för detta längre.

Klistra in adressen till den nuvarande bilden som vanlig länk, utan [img].[/img]
Tramsvalp - De Tusen Konsternas Klåpare
Transalp 650 -02, 1 ägare, 8888 mil
Suzuki DR650SE -97
http://bloggis.se/Tramsvalp
Skriv svar