12V uttag

Här snackar vi saker vi lagat, fixat och tips eller trix.
Kategoriregler
I denna ämneskategori håller vi oss strikt till ämnet. Vi förbehåller oss rätten att radera eller flytta ovidkommande inlägg.
Autolycus
Cykel
Cykel
Inlägg: 45
Blev medlem: lör 13 jun 2009, 08:44
Answers: 0

12V uttag

Inlägg av Autolycus »

Hej Vänner!!

Tänker låta montera ett 12V uttag på Varaderon, vet var jag ska sätta det o allt sånt, men vill gärna ha tips på var jag kan få tag i ett lämpligt uttag samt pris.
DRIVER
Cykel
Cykel
Inlägg: 48
Blev medlem: ons 15 aug 2007, 21:34
Answers: 0
Ort: Kristianstad

Inlägg av DRIVER »

Köp biltemas. (43-228) för 25 spänn. det gjorde jag, funkar kanon. Där e ett vattentätt lock oxå. Den stora fyrkantiga plattan på baksidan kan man plocka bort. Satte mitt på panelen på vänster sidan. På mottsatta sidan där det står varadero på min 06a. Glöm inte att sätta en säkring oxå.
Lycka till..
På en hypokondrikers gravsten: -Jag sa ju att jag var sjuk!!!!
Autolycus
Cykel
Cykel
Inlägg: 45
Blev medlem: lör 13 jun 2009, 08:44
Answers: 0

Inlägg av Autolycus »

Jag tackar för tipsen :-)

Hade tänkt montera mitt på vänsterisdan på kåpan också, blir nog snyggast där.

Man bör väl montera en plåt bakom som förstärkning till plasten också eller är det kanske överkurs
Användarens profilbild
Vilse på näset
50cc
50cc
Inlägg: 58
Blev medlem: fre 22 maj 2009, 10:15
Answers: 0
Ort: 1200 GSA -08 / Östersund

Inlägg av Vilse på näset »

Jag tycker det är överkurs. Funderade på det när jag skulle montera mitt uttag men struntade i det och jag har inte ångrat det. Även om plasten känns tunn när man borrar hålet och grejar, så sitter uttaget ordentligt fast med bara skruvar genom plasten.
//Andreas
1200 GSA -08
660 XTZ Ténéré -92
Användarens profilbild
Jan-Olov
500cc
500cc
Inlägg: 682
Blev medlem: tis 11 dec 2007, 23:19
Answers: 1
Hoj: Varadero 05
Ort: Ljungby/Ryssby
Kontakt:

Inlägg av Jan-Olov »

Ett koniskt plåtborr är ännu säkrare att använda, då har du tillgång till fler storlekar för samma pris. Förresten glömm inte att läggar uttaget eftrer tändningslåset.
jan-Olov
Skriv svar