Facebook

Snack om vad än vi finner intressant om forumet och Mc-åkning.
Användarens profilbild
Big boss vara
50cc
50cc
Inlägg: 87
Blev medlem: ons 23 sep 2015, 01:19
Answers: 0
Hoj: varadero xl1000-99
Ort: Stockholm

Facebook

Inlägg av Big boss vara »

Hej på er alla . Som jag skrev i går på ett annat forum här så har jag lagt upp en sida på Facebook som heter . På tur med off-road MC . Detta är en grupp sida . Å har i princip samma syfte att lägga upp bilder filmer mm från dag turer mm .


Skickat från min iPad med Tapatalk
Användarens profilbild
Laffe
1200cc
1200cc
Inlägg: 4486
Blev medlem: mån 17 dec 2012, 12:52
Answers: 0
Hoj: Africa Twin Hardcore -16
Ort: Gävle

Re: Facebook

Inlägg av Laffe »

Hej BBV :)
Ämnet med en Facebookgrupp har varit uppe till diskussion tidigare http://www.xl-forum.se/viewtopic.php?f=39&t=2126.
Jag talar nu bara för mig själv, men för mig är detta forum platsen där jag i första hand vill kommunicera med er andra om det som rör våra hojar.
Det är också här jag i första hand lägger ut mina (något taffliga) filmer och bilder och berättar om resor eller turer jag gjort.
Det är också här jag gärna vill se och surra runt filmer och minnen från gemensamma turer som gjorts.
Visst, jag lägger ut bilder och filmlänkar på FB även jag - men tanken är då att jag har vänner som inte finns på detta forum men som jag gärna vill hålla kontakten med ändå
Att starta en FB-grupp med samma innehåll kan riskera att urholka det som vi värnar om så starkt - nämligen att bibehålla den härliga gemenskap som råder på detta forum eftersom långt från alla har (eller ens vill ha) FB.

Nu associerar ju inte din sida till Xl-forumet "by name", men glöm inte att vi gärna tittar på dina bilder här också *yes* *drinking_cheers*
Det finns en app som heter SimpleResize som underlättar när man vill lägga in bilder från tel eller surfplatta. http://www.xl-forum.se/viewtopic.php?f= ... ize#p47020
"Man kör tills man är framme"
/Lasse
Användarens profilbild
Big boss vara
50cc
50cc
Inlägg: 87
Blev medlem: ons 23 sep 2015, 01:19
Answers: 0
Hoj: varadero xl1000-99
Ort: Stockholm

Re: Facebook

Inlägg av Big boss vara »

Ok . Varför jag även villa ha något där är att denna sida är lite väl krånglig enligt MIT tycke . Å har inget i mot sidan här . Men jag får det int att funka ? Fel på min pada eller vad vet ej . Å allt är ju valfritt .


Skickat från min iPad med Tapatalk
Användarens profilbild
engson
250cc
250cc
Inlägg: 334
Blev medlem: mån 29 jun 2015, 22:58
Answers: 0
Hoj: Varadero XL1000 -06
Ort: Perstorp

Re: Facebook

Inlägg av engson »

Jag tycker också det är för krångligt att lägga upp bilder på XL-forum.
Tror det funkar bättre för dom med "egna" servrar och bloggar, men det är helt klart enklare med facebook.
Det finns ett hjälpprogram/service som heter postimage.org, som jag föreslog som ett tillägg, men det blev ett tydligt och direkt avslag på det förslaget.
Fibern
1200cc
1200cc
Inlägg: 6173
Blev medlem: tis 12 maj 2009, 21:11
Answers: 0
Hoj: Skeppshult 7 vxl -02
Ort: Storkågeträsk

Re: Facebook

Inlägg av Fibern »

Klart att var och en får använda fejsboken till egna bilder och egna berättelser. Det kan ingen hindra. Bara det inte länkas något material från XL-forum till den f-boken. Det ska inte bli ett "mini" XL-forum, eller ett "parallell-forum" på facebook.
Anders//
Det svåra är inte att köra fort. Det svåra är att väja vid behov.
CREA DIEM
Användarens profilbild
Big boss vara
50cc
50cc
Inlägg: 87
Blev medlem: ons 23 sep 2015, 01:19
Answers: 0
Hoj: varadero xl1000-99
Ort: Stockholm

Facebook

Inlägg av Big boss vara »

Ok . Som jag skrev för sidan XL forum i all sin heder . Har läst en massa inslag ett bra sätt att läsa å följa dens syfte . Som jag sa för åxo att läga upp bilder å min egen profil jag får inte till det . Å som Skye förklara att sidan är gjord 2000 förklar ju en hel del . Å jag kommer att försöka mig lära sidan för syftet är ju klockrent med den .


Skickat från min iPad med Tapatalk
Användarens profilbild
mel
700cc
700cc
Inlägg: 836
Blev medlem: tor 17 nov 2011, 05:17
Answers: 0
Hoj: Transalp 1996
Ort: Örebro

Re: Facebook

Inlägg av mel »

Jag tycker att tapatalk gör det urlätt att lägga upp bilder här. Förutsättningen är förstås att bilderna kommer ur telefonens bildarkiv. Ni som har androidtelefoner? Fungerar det bra ihop med Tapa?
Användarens profilbild
Peter
1200cc
1200cc
Inlägg: 4083
Blev medlem: tis 14 dec 2010, 17:45
Answers: 0
Hoj: Varadero XL 1000-01
Ort: Uddevalla
Kontakt:

Re: Facebook

Inlägg av Peter »

Jag har lite bekymmer med att bilderna är för stora. Så det brukar bli lite handpåläggning innan.

Från den fantastiska luren
Skriv svar