Norra Italien i September

Berätta vad som är på gång. Bjud in eller tipsa kompisarna.
jerrych
50cc
50cc
Inlägg: 56
Blev medlem: ons 11 okt 2006, 12:01
Answers: 0
Ort: VA-08/Vellinge, V. Ingelstad.

Norra Italien i September

Inlägg av jerrych »

Jaha då har man blivit biten av reslössen igen. Jag har precis fått klartecken från hustrun till en resa till norra Italien i September. Beskedet från jobb var också positivt, så nu blir det av. Följande ställen kommer att besökas: Passo di Stelvio, Lago di Gardia, Schauderterasse, Kaiserjägerstrasse, Mendelpass, Grödnerjoch, Valparola, Passo Giau, Fedaia, Karerpass och Niegerpass, Venedig,Monte Pasubio( Strada delle Galerie), Merano, Gampenjoch, Jaufenpass, Penserjoch, "the Rittener Road” vidare till Bolzano och Passo Mendola. Sen blir det nog hemåt. Men man vet aldrig....

Reseberättelse och bilder kommer. Ha en fortsatt trevlig sommar och många sköna mil.

mvh

jerry
V Saarela
Lurifax
Lurifax
Inlägg: 1079
Blev medlem: fre 05 maj 2006, 21:15
Answers: 0
Hoj: Honda
Ort: Boden
Kontakt:

Inlägg av V Saarela »

Happy resa då.......igen :)

Jag var ju två svängar nere i bl a Italien förra sommaren. Du har tur som bor ett stenkast till allt där nere

Kollade lite avstånd:
För mig blir det först genom Sverige, Boden-Vellinge(där du bor) 1559 km. Från Vellinge är det sen 1062 km till tex Stelvio i Italien.

Sverige är jädrans långt :)
jerrych
50cc
50cc
Inlägg: 56
Blev medlem: ons 11 okt 2006, 12:01
Answers: 0
Ort: VA-08/Vellinge, V. Ingelstad.

Inlägg av jerrych »

Tjena V Saarela

Om jag bara har ett stenkast dit så har ju du bara ett stenkast hit eller hur :D :D . Skämt åsido, jag är djupt imponerad av alla dina resor. Som du säger så bara transport till södra Sverige är lika långt för dig som ner till alperna för oss "sörlännigar".

mvh

jerry
Skriv svar