Tips om bra kartor/kartprogram online?

Om kameror, videoredigering, GPS, datorer, mobiler, intercom etc.
Kategoriregler
I denna ämneskategori håller vi oss strikt till ämnet. Vi förbehåller oss rätten att radera eller flytta ovidkommande inlägg.
Användarens profilbild
cub
125cc
125cc
Inlägg: 131
Blev medlem: tis 12 maj 2009, 19:25
Answers: 0
Ort: TA 700 -08 / Stockholm

Tips om bra kartor/kartprogram online?

Inlägg av cub »

Jag spenderade många kvällar för något år sedan att plotta min Sverige Kusten Runt resa och planera dagsetapper mm. Detta gjorde jag i Google Maps som tillät mig spara mina kartor med vägsträckning online. Suveränt. Jag kunde dela med mig och nå dem från alla datorer.

Därför blev jag nu lite ledsen när jag upptäcker att Google uppdaterat (eller gjort nåt) sin kartdel och alla mina etapper inte länger går att få fram. Jag har tidigare testat MS Autoroute vilket jag tycker var alldeles för meckigt. Jag äger ingen GPS med tillhörande program och har ingen plan så här långt på att köpa in någon (eftersom de inte stödjer Linux och det gör jag).

Finns det några andra online-alternativ där man kan rita in sina vägar, få fram avstånd och spara ner rutten så man kan se den senare? Jag hittade i Tramsvalps tråd http://www.gislink.no/gislink/index.jsp och det verkar vara kanon, men jag tänkte som sagt köra runt i Sverige. Finns det någon motsvarighet?
Användarens profilbild
HELLMAN
Cykel
Cykel
Inlägg: 25
Blev medlem: sön 22 feb 2009, 17:26
Answers: 0
Ort: Varadero-00 Nyköping

Inlägg av HELLMAN »

har inte lantmäteriet nåt liknande på sin sida?? :roll:
Användarens profilbild
cub
125cc
125cc
Inlägg: 131
Blev medlem: tis 12 maj 2009, 19:25
Answers: 0
Ort: TA 700 -08 / Stockholm

Inlägg av cub »

HELLMAN skrev:har inte lantmäteriet nåt liknande på sin sida?? :roll:
Inte som man kan rita i vad jag har kunnat hitta. Du får gärna länka om du har nåt. :o
Användarens profilbild
HELLMAN
Cykel
Cykel
Inlägg: 25
Blev medlem: sön 22 feb 2009, 17:26
Answers: 0
Ort: Varadero-00 Nyköping

Inlägg av HELLMAN »

tyvärr :cry:
chansade hejvilt bara :wink:
Skriv svar