Nu bär det av

Allmänt snack om resor
Användarens profilbild
janne
50cc
50cc
Inlägg: 68
Blev medlem: mån 11 maj 2009, 18:46
Answers: 0
Hoj: Crosstourer XD -13
Ort: Sandared
Kontakt:

Nu bär det av

Inlägg av janne »

Efter dålig start med punka innan vi han starta så bär det nu av kl 13.00
från Borås via Göteborg och Strömstad upp i Norge. ska kolla in bla Trollstigen och Trollväggen och lite annat får se om jag ser några XL efter vägen. räknar med att vara hemma på Måndag igen. kanske lägger upp lite bilder sedan.
mvh janne
Trevlig sommar på er allihopa.
matsh
50cc
50cc
Inlägg: 68
Blev medlem: fre 30 mar 2007, 12:53
Answers: 0
Ort: TA-92 Hudiksvall

Inlägg av matsh »

Ha det skönt
Ser ju bra ut på väderprognosen (www.yr.no)
Mvh
Mats
Användarens profilbild
Ulf
125cc
125cc
Inlägg: 194
Blev medlem: tis 10 feb 2009, 16:23
Answers: 0
Hoj: XL1000VA-08
Ort: Dalsjöfors

Re: Nu bär det av

Inlägg av Ulf »

janne skrev:Efter dålig start med punka innan vi han starta så bär det nu av kl 13.00
från Borås via Göteborg och Strömstad upp i Norge. ska kolla in bla Trollstigen och Trollväggen och lite annat får se om jag ser några XL efter vägen. räknar med att vara hemma på Måndag igen. kanske lägger upp lite bilder sedan.
mvh janne
Trevlig sommar på er allihopa.
Ha det så gött, lite avis blir jag ju:-)
Användarens profilbild
sonny
Cykel
Cykel
Inlägg: 37
Blev medlem: mån 20 apr 2009, 17:53
Answers: 0
Ort: Transalp / Orust

Inlägg av sonny »

Berätta gjärna om hinder på vägen eller fröjder för den delen.

Vi tar en tur uppigenom Norge 2 veckan i Juli, på 2 XL såklart =).
Transalp XL650 2005
Användarens profilbild
janne
50cc
50cc
Inlägg: 68
Blev medlem: mån 11 maj 2009, 18:46
Answers: 0
Hoj: Crosstourer XD -13
Ort: Sandared
Kontakt:

Hemma igen

Inlägg av janne »

Vilken resa ! Dettta va kanon bra. resan gick från Borås via göteborg, Strömstad,Drammen,Kungsberg,Aurland,Geiranger,Trollstigen,Trollväggen och sist grusvägen över Slådalen ( tror jag den hette ) och sedan hem , 4 dagar på hoj ca 220 mil, tälta blev kallt så det blev bara 1 natt resten hytter, väl värt pengarna ca 400kr 4 bädds hytte.
Nu i efter hand så skulle vi nog kört åt andra hållet för att få upplevelsena att växa på rätt sätt men tar nog det nästa år igen kanske. Resan under Oslofjorden var häftig när man inte har kört i tunnen innan men det kom att bli många fler, Tänk på att det kan vara väldigt kallt i tunneln fast det var 29 grader ute. Mycket Får på vägarna i Norge så tänk på det ! Hmm kom i 90 knutar och där stog även en flock Kor hehe. Nära Aurland finns Nordeuropas längsta tunnel där rekomenderar jag att bara köra in ett par km och sedan vända, Det är mycket man missar om man inte tar den gamla vägen över berget i stället, magnefikt ! på vägen till Geiranger glöm för all del inte Dalsnibben , kostar att åka upp men väl värt pengarna, glöm heller inte Galdhopiggen 2400 meter högt , kostar med pengar men kör upp för all del, underbar utsikt. Felen vi gjorde var att sova för länge på morron kom iväg runt 10.00 borde kommit iväg runt 8.00-8.30. Tänk på att hojen drar mycket mer soppa på alla krokiga upp och ner vägar , tanka i tid . Jag kör normalt 45 mil innan jag behöver tanka men nu kom jag runt 35 mil , jag hade tur att det var 3,5 km nerförsbacke till tappen hehehe fick rulla då hojen dog. hmm hur f lägger man upp bilder ??? får lära mig det till nästa gång . det blev på resan ca 250 st bilder. Ett sista tips ! Kör inte hojen sista kvällen innan resan och få punka !! skulle kommit iväg kl 06.00 men fick inte tag på nytt däck så snabbt så vi kom iväg kl 13.00 hatar stora spikar på våra vägar !!!
Ha de gött allihopa. mvh janne
Fibern
1200cc
1200cc
Inlägg: 6173
Blev medlem: tis 12 maj 2009, 21:11
Answers: 0
Hoj: Skeppshult 7 vxl -02
Ort: Storkågeträsk

Inlägg av Fibern »

Janne, gissa om det börjar "krypa" i kroppen när man läser andras, i detta fall din, resor i Norge. Har nyss kommit hem från Saltstraumen, med bil. Den årliga fiskeresan avnjöts i år bara av mig och 13-årige grabben. Varje gång jag kört bil i Norge, sedan 1973, har jag tänkt, fasen vad härliga vägar att köra hoj på. Och den 1:a augusti åker jag och två kompisar ner för en tur över Trollstigen.
Ha det varmt kamrater.
Anders//
Det svåra är inte att köra fort. Det svåra är att väja vid behov.
CREA DIEM
Skriv svar