Tips på gåvor

Snack om vad än vi finner intressant om forumet och Mc-åkning.
jerrych
50cc
50cc
Inlägg: 56
Blev medlem: ons 11 okt 2006, 12:01
Answers: 0
Ort: VA-08/Vellinge, V. Ingelstad.

Tips på gåvor

Inlägg av jerrych »

Hej alla!

Är det någon som har bra tips på gåvor som man kan ta med sig på mc´n? Under min resa till Turkiet och via Skottland tillbaka till Sverige kommer jag att träffa många människor som ställer upp med boende och guidning i deras omgivningar. Vill därför gärna ta med mig någon gåva till dessa underbara personer. Helst något med Svensk anknytning och något som går att ta med på hojen. Antal beror på pris och storlek. Alla tips emottages med stor tacksamhet. Avresa den 13/5 och tiden dit känns alltför lång :D

Tack på förhand

Jerry
Användarens profilbild
Stefan
Forumadmin
Forumadmin
Inlägg: 5371
Blev medlem: fre 03 okt 2008, 21:33
Answers: 0
Hoj: XL 700 VA -11
Ort: Enköping

Inlägg av Stefan »

Oj... den här tråden kan bli lång... :D

Det första som slår mig, är väl dalahästar typ mindre... Låg vikt, inte alltför skrymmande, typiskt svenskt och borde inte orsaka problem i tullstationerna.

Inte så originellt kanske, men jag var först :D
V Saarela
Lurifax
Lurifax
Inlägg: 1079
Blev medlem: fre 05 maj 2006, 21:15
Answers: 0
Hoj: Honda
Ort: Boden
Kontakt:

Inlägg av V Saarela »

"Visar sig vara ett jättetrevligt gäng som jag sen umgås med hela kvällen. Får aldrig heller riktigt grepp om deras nationaliteter. Tre hojar är det i allafall, en är tysk, en är engelsman och så den sista hojen, som framförs av en sydafrikan som har en engelska på bönpallen. Däremot är regplåten på cykeln österrikisk!?!
När tysken märker att jag använder snus, så vill han också prova. Han har aldrig sett snus och framför allt, inte provat. Har med mig både lössnus och påssnus och ger den milda varianten åt honom, med motiveringen att man kan bli lite yr av snuset och påssnuset är "snus for girls"
Tysken lutar sig mot en brandpost och hela tiden beömmer att det är faktiskt gott. Givetvis, så får han då en hel dosa av mig. Efter en stund berättar han att han börjar bli yr. Under den lilla stund jag är bara och hämtar en öl åt mig själv från tältet och återkommer tillbaka, så har han blivit dålig. Han mår riktigt dåligt. Brandposten som han nyss stått så stolt och lutat sig mot med armarna i kors, hänger han över nu. Slutar med att han går och lägger sig.

Vaknar tidigt på morgonen. Packar ihop tältet för avfärd. Som tur är, så hinner tysken komma förbi och jag berättar för honom att jag hade lite dåligt samvete igår när han blev illamående. Tysken bara skrattar och tycker att det var tur att han tog bara "snus for girls" Tanken på vad för dynamit lössnuset är vill han inte ens tänka på. Dosan han fick av mig på kvällen kommer han att bjuda på åt sina kompisar hemma."


Alltså....snus förståss. Man får själv garva åt det också :)[
jerrych
50cc
50cc
Inlägg: 56
Blev medlem: ons 11 okt 2006, 12:01
Answers: 0
Ort: VA-08/Vellinge, V. Ingelstad.

Inlägg av jerrych »

Bra tips med snus. Problemet är bara att halva packningen redan är upptagen med snus för eget bruk :D :D :D . Ska bli intressant att förklara för alla tullare vad det är och hur man använder det. Kan tyvärr också bli problem då vissa länder har restriktioner angående införsel av tobak. Då får jag väl kalla det "kosttillskott" :D . Hur har du gjort under dina resor, eller du kanske inte brukar ha något med dig? Jag känner dock att jag vill ha med mig något till alla personer som ställer upp längs vägen.

Tack på förhand.

Jerry
GeCe †
250cc
250cc
Inlägg: 409
Blev medlem: sön 17 jun 2007, 13:44
Answers: 0
Hoj: vingar
Ort: XL-Himlen

Inlägg av GeCe † »

jerrych skrev:Bra tips med snus. Problemet är bara att halva packningen redan är upptagen med snus för eget bruk :D :D :D . Ska bli intressant att förklara för alla tullare vad det är och hur man använder det. Kan tyvärr också bli problem då vissa länder har restriktioner angående införsel av tobak. Då får jag väl kalla det "kosttillskott" :D . Hur har du gjort under dina resor, eller du kanske inte brukar ha något med dig? Jag känner dock att jag vill ha med mig något till alla personer som ställer upp längs vägen.

Tack på förhand.

Jerry
Det där påminner mig om en händelse på 70-talet i tullen. Nitiska tjänstemän som antagligen inte hade en aning om vad snus var för något höll mig kvar för en ingående undersölning vad det var jag hade för något. Det borde gå lite bättre idag.

Ett litet tips kanske.
Systembolaget har förpackningar med småflaskor som innehåller en eller ett par snapsar av olika sorter som inte bör ta för stort utrymme i packningen.
Mvh / GeCe

Visst blir livet roligare på två hjul.
Alfons
Cykel
Cykel
Inlägg: 26
Blev medlem: lör 20 maj 2006, 18:37
Answers: 0
Ort: Täby TA600 - 96

Inlägg av Alfons »

Moraknivar, väldigt svenskt & billigt. Ofta mycket uppskattade
Användarens profilbild
joeng38
250cc
250cc
Inlägg: 298
Blev medlem: sön 28 maj 2006, 12:40
Answers: 0
Ort: Huddinge, TA 600 -92
Kontakt:

Inlägg av joeng38 »

Men ge inte kniv till en japan! Det tolkas som att man ber dem göra självmord, harakiri. Men så långt skulle du ju inte åka :wink:
MVH JohanE
TA 600 -92, 7800mil
Skriv svar