vet inte var fråga om glödlampor

Trådar om sånt du hänger på hojen. Väskor, dämpare och motorbågar
Använd sökfunktionen om vindrutor
Kategoriregler
I denna ämneskategori håller vi oss strikt till ämnet. Vi förbehåller oss rätten att radera eller flytta ovidkommande inlägg.
Användarens profilbild
chba
Cykel
Cykel
Inlägg: 30
Blev medlem: tis 14 okt 2008, 06:47
Answers: 0
Ort: XL1000 VA-08/ Nybro

Inlägg av chba »

Jag satt en hel kväll och försökte att lägga upp ett par foto hur jag monterat värmehandtag och lite mer men gav upp. Senare läste jag under "vanliga frågor" i huvudrubrikerna att ett foto måste vara publicerat någonstans för att det skall gå att länka till det, lite extra jobbigt så jag gav upp.
Jag vet inte om man har gjort så med sidan för att inte få för mycket bilder eller vad det kan bero på, men jag blev sur.
Christer
Chba
Användarens profilbild
zodiak06
125cc
125cc
Inlägg: 192
Blev medlem: sön 25 feb 2007, 10:28
Answers: 0
Hoj: CRF1000L-2016 TT-Demo
Ort: Lund
Kontakt:

Inlägg av zodiak06 »

är nog böjd att hålla med dig där, christer. är ju inte till någon annans intresse än oss här på XL-forum. det får dom nog ta och ändra på om det ska bli någon fart på kunskapsdelandet. bilder, enkla att lägga upp är ju grundstenen i att dela med sig av kunskap och hjälpa varandra. nåja, måste jag först lägga upp min bild någon annan stans så får det tyvärr vara med jämförelsen. sorry boys and girls on bikes.
Att åka fyrhjuldrivet året om i skåne, är som att ha flytväst på sig hela året för att man ska fiska kräftor i augusti.
GeCe †
250cc
250cc
Inlägg: 409
Blev medlem: sön 17 jun 2007, 13:44
Answers: 0
Hoj: vingar
Ort: XL-Himlen

Inlägg av GeCe † »

Ja, det går tyvärr inte att lägga in bilder direkt från ens egen dator, de måste ligga på en server någonstans. Jag har gjort som Tramsvalp och öppnat en egen sida på "Bloggis" vilket är gratis och smidigt att använda.

Jag vet inte vilken betydelse den här funktionen med att kunna lägga in bilder har med driftskostnader att göra men sidan drivs ju ideellt vad jag kan förstå.
Senast redigerad av GeCe † den ons 11 feb 2009, 22:28, redigerad totalt 1 gånger.
Mvh / GeCe

Visst blir livet roligare på två hjul.
Användarens profilbild
zodiak06
125cc
125cc
Inlägg: 192
Blev medlem: sön 25 feb 2007, 10:28
Answers: 0
Hoj: CRF1000L-2016 TT-Demo
Ort: Lund
Kontakt:

Inlägg av zodiak06 »

hade kanske inte varit en dum idé. är det svårt? sen kanske man ska hålla den uppdaterad oxå. sånt är ju inte min starka sida. kan ju knappt få eposten att funka ordentligt :roll: :oops:
Att åka fyrhjuldrivet året om i skåne, är som att ha flytväst på sig hela året för att man ska fiska kräftor i augusti.
GeCe †
250cc
250cc
Inlägg: 409
Blev medlem: sön 17 jun 2007, 13:44
Answers: 0
Hoj: vingar
Ort: XL-Himlen

Inlägg av GeCe † »

zodiak06 skrev:hade kanske inte varit en dum idé. är det svårt? sen kanske man ska hålla den uppdaterad oxå. sånt är ju inte min starka sida. kan ju knappt få eposten att funka ordentligt :roll: :oops:
Bloggis är inte svårt att hantera. Kan du hantera en dator och chatta på den här sidan fixar du Bloggis lätt som en plätt.
Mvh / GeCe

Visst blir livet roligare på två hjul.
Användarens profilbild
zodiak06
125cc
125cc
Inlägg: 192
Blev medlem: sön 25 feb 2007, 10:28
Answers: 0
Hoj: CRF1000L-2016 TT-Demo
Ort: Lund
Kontakt:

Inlägg av zodiak06 »

tack, får kanske ta en titt på det där då. nu blev det här lite off topic, ber om ursäkt för detta. återkommer med mer rellevant info och bilder på skillnaden när jag tagit tag i saken. tack för hjälp och´idéer.
Att åka fyrhjuldrivet året om i skåne, är som att ha flytväst på sig hela året för att man ska fiska kräftor i augusti.
Användarens profilbild
Tramsvalp
700cc
700cc
Inlägg: 919
Blev medlem: tis 02 maj 2006, 12:08
Answers: 0
Hoj: Blå TA 650 -02
Ort: Söderköping

Inlägg av Tramsvalp »

chba skrev:Jag vet inte om man har gjort så med sidan för att inte få för mycket bilder eller vad det kan bero på,
Tyvärr finns inte möjligheten att spara bilder i forumet. Men det finns många ställen att lägga in bilder, t.ex http://www.putfile.com , sen är det bara att länka som GeCe sa.

Bild
Tramsvalp - De Tusen Konsternas Klåpare
Transalp 650 -02, 1 ägare, 8888 mil
Suzuki DR650SE -97
http://bloggis.se/Tramsvalp
Skriv svar