Demontera handskydden?

Här snackar vi saker vi lagat, fixat och tips eller trix.
Kategoriregler
I denna ämneskategori håller vi oss strikt till ämnet. Vi förbehåller oss rätten att radera eller flytta ovidkommande inlägg.
Användarens profilbild
zodiak06
125cc
125cc
Inlägg: 192
Blev medlem: sön 25 feb 2007, 10:28
Answers: 0
Hoj: CRF1000L-2016 TT-Demo
Ort: Lund
Kontakt:

Demontera handskydden?

Inlägg av zodiak06 »

vart och skaffade muffar till handtagen men upptäckte att vindskydden sitter ivägen. vänstersidan vart inga problem men när jag skulle ta bort högerhandens skydd blev jag lite rädd då den såg helt annerlunda ut. och det är bromshandtaget. gör jag likadant som på vänstersidan och lossar den genomgående bulten för att ta bort handskyddet , eller är där något speciellt man ska tänka på? cykeln är en varadero-08. och jag är mest van att meka bilar, inte hojar. blev lite osäker och därför frågar jag här. tack för svar. Tobbe
Att åka fyrhjuldrivet året om i skåne, är som att ha flytväst på sig hela året för att man ska fiska kräftor i augusti.
V Saarela
Lurifax
Lurifax
Inlägg: 1079
Blev medlem: fre 05 maj 2006, 21:15
Answers: 0
Hoj: Honda
Ort: Boden
Kontakt:

Inlägg av V Saarela »

Bara att gänga ut bulten. Bromshandtaget sitter sen löst. Kolvstången sitter fast utan att ramla ut.
Användarens profilbild
zodiak06
125cc
125cc
Inlägg: 192
Blev medlem: sön 25 feb 2007, 10:28
Answers: 0
Hoj: CRF1000L-2016 TT-Demo
Ort: Lund
Kontakt:

Inlägg av zodiak06 »

gott, tog mig i kragen och provade när jag kom hem från jobbet. precis som du sa, gick hur bra som helst. tack för svaret.
Att åka fyrhjuldrivet året om i skåne, är som att ha flytväst på sig hela året för att man ska fiska kräftor i augusti.
Skriv svar