Framdäck

Trådar om sånt du hänger på hojen. Väskor, dämpare och motorbågar
Använd sökfunktionen om vindrutor
Kategoriregler
I denna ämneskategori håller vi oss strikt till ämnet. Vi förbehåller oss rätten att radera eller flytta ovidkommande inlägg.
jakob
50cc
50cc
Inlägg: 51
Blev medlem: sön 02 sep 2007, 18:18
Answers: 0
Ort: TA 650-02 Åredalen

Framdäck

Inlägg av jakob »

Vart ju lovadatt få köpa ett framdäck till halva priset när jag köpte varaderon i sommras..

Frågan är, vilket ska jag välja??? Har tidigare kört på tourance, men och varit nöjd med det men vad finns det för andra rekomendationer hos gamla rävar, Någon??

Jakob
Det är roligare att säga ja
GeCe †
250cc
250cc
Inlägg: 409
Blev medlem: sön 17 jun 2007, 13:44
Answers: 0
Hoj: vingar
Ort: XL-Himlen

Re: Framdäck

Inlägg av GeCe † »

jakob skrev:Vart ju lovadatt få köpa ett framdäck till halva priset när jag köpte varaderon i sommras..

Frågan är, vilket ska jag välja??? Har tidigare kört på tourance, men och varit nöjd med det men vad finns det för andra rekomendationer hos gamla rävar, Någon??

Jakob
Varför byta till något annat om det haft fungerat bra?
Den andra synpunkten jag har är att välj samma typ och fabrikat du har bak för att undvika eventuella problem som kan uppstå om man blandar två olika däck.
Mvh / GeCe

Visst blir livet roligare på två hjul.
jakob
50cc
50cc
Inlägg: 51
Blev medlem: sön 02 sep 2007, 18:18
Answers: 0
Ort: TA 650-02 Åredalen

Inlägg av jakob »

CeGe skrev: Den andra synpunkten jag har är att välj samma typ och fabrikat du har bak för att undvika eventuella problem som kan uppstå om man blandar två olika däck.
Det där är nog snarare ett argument för att däckhandlaren skall få sälja 2 däck :) men min fråga var snarast om det är någon som har prövat andra däck på varaderon och vilka erfarenheter som finns.
Jakob
Det är roligare att säga ja
GeCe †
250cc
250cc
Inlägg: 409
Blev medlem: sön 17 jun 2007, 13:44
Answers: 0
Hoj: vingar
Ort: XL-Himlen

Inlägg av GeCe † »

Jodå, jag förstod frågan men jag har då aldrig hört en däcksförsäljare försökt sälja däck till mig med det argumentet!

Du kan ju kolla det här inlägget som torde vara allmängiltigt även för en Varadero. http://www.transalp.se/viewtopic.php?t=138[/url]

Har man otur kan även andra problem uppkomma och förstoras som vibbar i framgaffeln, ett litet slitage i svingen kanske märks mer och ge obalans i hojen. Men det kan ju bra också, det är bara att testa.
Mvh / GeCe

Visst blir livet roligare på två hjul.
jakob
50cc
50cc
Inlägg: 51
Blev medlem: sön 02 sep 2007, 18:18
Answers: 0
Ort: TA 650-02 Åredalen

Inlägg av jakob »

GeCe skrev:Jodå, jag förstod frågan men jag har då aldrig hört en däcksförsäljare försökt sälja däck till mig med det argumentet!
quote]
Kanske måste omformulera frågan...
Jag står i begrepp att byta framdäck och snart även bakdäck. Önskar nu lite tips på vilka som kan fungera bättre och/eller sämre. :wink: Jakob
Det är roligare att säga ja
Tim
Stödhjul
Stödhjul
Inlägg: 22
Blev medlem: sön 01 jul 2007, 23:00
Answers: 0
Ort: Honda XL 1000 VA/Umeå

Inlägg av Tim »

Jag har snöat in på tourance Är inne på 3:e bakdäcket och 2:a framdäcket funkar på de flesta underlag och är otroligt bra i regn
Användarens profilbild
maua
500cc
500cc
Inlägg: 573
Blev medlem: ons 09 maj 2007, 15:54
Answers: 0
Hoj: Varadero -99
Ort: Mölndal

Inlägg av maua »

Har ingen erfarenhet av det men jag ska köpa Michelin Anakee 2 och sätta fram. Åker på ett likadant bak när mitt gamla anakeedäck tar slut
Skriv svar