Jag behöver hjälp! ! Elfel?

Snack om vad än vi finner intressant om forumet och Mc-åkning.
hansboerje
Nyfödd
Nyfödd
Inlägg: 1
Blev medlem: mån 27 okt 2014, 22:03
Answers: 0
Hoj: Varadero XL1000-00
Ort: Linköping

Jag behöver hjälp! ! Elfel?

Inlägg av hansboerje »

Hej forumet!
Jag är ny här och behöver hjälp av folk som förstår sig på motorcyklar i allmänhet och varadero i synnerhet mer än jag. Jag har haft en rad problem med min mycket fina varadero 00 som jag köpte i våras.

Det första märkvärdigheten är att jag startar motorcykeln utan större problem men efter cirka 2 minuter på tomgång/eller körning så dör motorcykeln. Nu blir den svårstartad ungefär som att den inte får någon soppa. Man får chocka och så startar den till slut men "sluddrar" ett tag och sen så släpper det och motorcykeln går sedan hur bra som helst. I samband med detta, när man försöker starta motorcykeln upprepade gånger, så händer det att "batteriet dör" eller någon slags kortslutning då både klockan och tripmätarna nollställs. Jag har då snabbladdat batteriet och efter det har motorcykeln startat och gått hur bra som helst. Det här problemet har jag bara när motorcykeln stått ett par dagar, inte när jag kört dag efter dag.

Detta har även hänt två gånger när motorcykeln varit varmkörd efter flera mil. Alltså att den börjar sura och till slut dör. Jag försöker starta flera gånger. Klocka och tripmätare nollställs och batteriet är tillsynes dött. Vad som är riktigt konstigt är att efter klocka och tripmätare nollställs så har jag ändå på nåt sätt lyckats starta motorcykeln och problemet försvunnit därefter. En gång så klickade den bara när man tryckte på startknappen, jag lät den stå i 1 vecka och eftrr det startade den och gick helt utan ovanstående problem.

Jag har haft den inne på min honda-verkstad. De kunde inte hitta något uppenbart fel då batteriet var bra. Men de fick uppleva felet när jag skulle hämta den och efter öite huvudkli så kom de fram till antagligen bränslepumpen och/eller elfel.

Jag undrar om någon här har erfarenhet eller vet vad det kan vara för fel?

Jättetacksam för svar.

Mvh
Thomas