Svenska myndigheter

Pratas, snackas om sådant som inte rör motorcyklar alls
Fibern
1200cc
1200cc
Inlägg: 6173
Blev medlem: tis 12 maj 2009, 21:11
Answers: 0
Hoj: Skeppshult 7 vxl -02
Ort: Storkågeträsk

Svenska myndigheter

Inlägg av Fibern »

Vi vet ju lite till mans, och kvinns, hur besvärligt det har blivit att få kontakt med svenska myndigheter. Och Polisen tillhör sannolikt en av de värsta.
Jag har tre exempel.
1. För några år sedan hittade jag en älgkalv som omkommit på grund av en misstänkt trafikolycka. Jag fick ringa fyra fem samtal till 11414 utan att jag därför fick kontakt med någon. Sista gången var jag elak då telefonoperatören svarade, så hon bad mig vänta och ringde själv upp några nummer tills hon fick svar och kopplade in mig.
2. För flera månader sedan skickade jag ett mejl på polisens egna mejlformulär på deras hemsida. Det gällde ett trafikärende. Jag har ännu ej fått svar.
3. Idag försöker jag få kontakt med någon av de fem vapenlicens-handläggarna i Luleå. Fyra av dem är inte tillgängliga. Tjänsteärende o semester o dylikt. Den som signalerna går fram hos svarar ej. Och så passerades telefontiden som bara är en timme.
Håller på och hjälper grabben med licensansökan.

F-n vad frusterande det håller på att vara i det här dj--la landet. :evil: Finns poliser överhuvudtaget? Har ibland åkt bil eller mc i ett par hundra mil utan att se en enda polisbil.
Anders//
Det svåra är inte att köra fort. Det svåra är att väja vid behov.
CREA DIEM
Användarens profilbild
mel
700cc
700cc
Inlägg: 836
Blev medlem: tor 17 nov 2011, 05:17
Answers: 0
Hoj: Transalp 1996
Ort: Örebro

Re: Svenska myndigheter

Inlägg av mel »

Jo det finns poliser. Dom står utanför alla fotbollsmatcher...
Användarens profilbild
Jokern
1200cc
1200cc
Inlägg: 5011
Blev medlem: mån 04 jun 2012, 12:34
Answers: 0
Hoj: CRF 1000 DCT-2016
Ort: Landskrona - Skåne

Re: Svenska myndigheter

Inlägg av Jokern »

Ja eller vid cykelbanan och tar små barn som inte har godkänt reflex på cykeln.


Skickat från en av Steve's manicker ;-)
Varje dag är en Honda(g)
Livet börjar där asfalten slutar ,,,,,,@,, :svart: ,,@,,,,
Varje dag är en HONDA(G)
_______________________
//Flemming
Användarens profilbild
Laffe
1200cc
1200cc
Inlägg: 4486
Blev medlem: mån 17 dec 2012, 12:52
Answers: 0
Hoj: Africa Twin Hardcore -16
Ort: Gävle

Re: Svenska myndigheter

Inlägg av Laffe »

Dom jagar lastbilschaufförer. Kollar färdskrivaren så man har haft 45 min rast och inte 44 (för då blire böter direkt), att man kört 4,5 timmar och inte 4 tim och 33 min (för då blire böter direkt), eller så att pallyftaren både är bromsad och fastspänd (annars blire böter direkt), osv...


Lasse from my iPhone
"Man kör tills man är framme"
/Lasse
Användarens profilbild
mel
700cc
700cc
Inlägg: 836
Blev medlem: tor 17 nov 2011, 05:17
Answers: 0
Hoj: Transalp 1996
Ort: Örebro

Re: Svenska myndigheter

Inlägg av mel »

Jag önskar att dom gjorde något åt alla cyklister i Örebro som inte vet att det är högertrafik som gäller.
Fibern
1200cc
1200cc
Inlägg: 6173
Blev medlem: tis 12 maj 2009, 21:11
Answers: 0
Hoj: Skeppshult 7 vxl -02
Ort: Storkågeträsk

Re: Svenska myndigheter

Inlägg av Fibern »

@mel
Där håller jag med. Det verkar som idiotin kommit via en epidemi. Har dessa "vänstrare" tänkt på hur besvärligt det blir för bilister när de kommer ut i en vänstersväng och jag ska svänga höger. Trångt, kanske mötande bilist, farligt. Nej, hjälmen har di kanske med, men inte förnuftet.
Eller den kvinna jag såg som med sina tre barn, den sista och minsta kanske fem-sex år, som kom cyklande på rad och den sista ca 10-15 meter efter. Har den kvinnan reflekterat över att ett barn under 10-12 år inte har den snabba reflexen, vare sig i tanke eller handling, att kasta sig i diket om en bil framifrån skulle komma för nära. Detta som då skulle vara deras argument för att cykla på vänster sida.
Okej, lite OT, men polismyndigheten borde, om det nu finns någon patrullerande länsman, agera mot detta påfund.
Anders//
Det svåra är inte att köra fort. Det svåra är att väja vid behov.
CREA DIEM
Användarens profilbild
Jan-Olov
500cc
500cc
Inlägg: 680
Blev medlem: tis 11 dec 2007, 23:19
Answers: 1
Hoj: Varadero 05
Ort: Ljungby/Ryssby
Kontakt:

Re: Svenska myndigheter

Inlägg av Jan-Olov »

Jag anser nog att när det gäller trafikkunskap så är det skralt, förr kom polisen ut till skolorna och hade information och läraren pratade trafik med barnen, men det kan jag inte tänka mig att det sker i dag. Man ser ofta vuxet folk cykla på trottoaren, att cykla på vänster sida är även det vanligt. Vi övergångstälerna så kommer folk gående och kliver rakt ut i trafiken utan att kolla, ja det är mycket som är galet med trafikmoralen.
jan-Olov
Skriv svar