Min Skottlandsresa

Vissa av inläggen i denna kategori har många bilder. Om bilder saknas beror det inte på forumet utan begränsningar i den browser ni använder. Just nu ser vi problem med Firefox och Chrome. Internet Explorer fungerar alldeles utmärkt. Tro´t den som vill.
Kategoriregler
Vissa av inläggen i denna kategori har många bilder. Om bilder saknas beror det inte på forumet utan begränsningar i den browser ni använder. Just nu ser vi problem med Firefox och Chrome. Internet Explorer fungerar alldeles utmärkt. Tro´t den som vill.
Användarens profilbild
ralsbo
50cc
50cc
Inlägg: 88
Blev medlem: mån 11 feb 2008, 19:49
Answers: 0
Hoj: Honda Crosstourer
Ort: Alingsås
Kontakt:

Min Skottlandsresa

Inlägg av ralsbo »

Hej alla vänner.
Sitter hemma och kollar på OS samtidigt som jag rensar lite i datorn.
Ska bränna alla bilder på CD så jag får bort dom från datorn.
När jag kom till bilderna från vår resa till Skottland kom jag på att jag skulle göra en liten reseberättelse om detta.
Kanske är det någon som tycker detta är intressant.
Sidan är inte klar ännu, men en del finns redan att läsa och en del bilder ligger uppe, jag ska försöka fylla på efterhand som jag får tid.
Tyvärr är det innan min tid som varaderoägare, men jag hoppas att ni kan ha överseende med detta.
Jag kom ju trots allt på bättre tankar senare, jag tror faktiskt att det var under denna resan som jag kom på att jag inte ville köra glidare längre.
Väkommen till min sida och titta lite om ni vill. http://web.telia.com/~u27301269/
/Sanny
V Saarela
Lurifax
Lurifax
Inlägg: 1079
Blev medlem: fre 05 maj 2006, 21:15
Answers: 0
Hoj: Honda
Ort: Boden
Kontakt:

Inlägg av V Saarela »

Snyggt! :)
Användarens profilbild
hogge
996cc
996cc
Inlägg: 1194
Blev medlem: mån 19 maj 2008, 23:29
Answers: 0
Hoj: XL1000+Winge+XT660X
Ort: Veberöd-Skåne

Inlägg av hogge »

Tack för en trevlig story och jättefina bilder.Blev själv sugen på Skottland.För min del har det varit mest Österrike,Tyskland,Italien och Spanien. :lol:
Hälsn Hogge
Användarens profilbild
ralsbo
50cc
50cc
Inlägg: 88
Blev medlem: mån 11 feb 2008, 19:49
Answers: 0
Hoj: Honda Crosstourer
Ort: Alingsås
Kontakt:

Nu är sidan klar!

Inlägg av ralsbo »

Nu ligger hela resan uppe på hemsidan.
Tyvärr fick jag dra ner storleken på bilderna lite så att dom skulle få plats, därav lite korniga bilder. Hoppas ni har överseende med detta.
Det enda som fatts är lite mer bilder att lägga in.
När man sitter och tittar på alla bilder jag har från resan och skriver lite om det hela så får man en fruktansvärd längtan tillbaka till Skottland.
Jag får nog sätta mig ner i vinter och planera lite för en eventuell resa tillbaka dit nästa år.

Ett litet tips om ni är flera som åker på semester:
Eftersom i stort sett alla har digitalkamera numera, så bestäm att när ni kommer hem så bränner ni ner era bilder på ett antal CD skivor.
Ge varje resedeltagare en skiva som du gjort och ta emot en skiva från varje deltagare.
Då får du helt plötsligt mer bilder ur lite andra vinklar, men det bästa är ju att då får bilder där du också är med på bild.
Det är ju det största problemet när man tar bilder på semestern, man ser ju inte sig själv på alla fina resemål.
/sanny
Senast redigerad av ralsbo den mån 18 aug 2008, 16:23, redigerad totalt 1 gånger.
GeCe †
250cc
250cc
Inlägg: 409
Blev medlem: sön 17 jun 2007, 13:44
Answers: 0
Hoj: vingar
Ort: XL-Himlen

Inlägg av GeCe † »

Trevligt!
Och bilderna är det inget fel på, tvärtom.

Kollade igenom lite snappt men det blir att kolla litet nogare när åksäsongen är slut till vintern och man får börja drömma.

Fråga: Hur är levnadsomkostnaderna i Skottland. Boende, mat bl.a. färja?
Mvh / GeCe

Visst blir livet roligare på två hjul.
Användarens profilbild
ralsbo
50cc
50cc
Inlägg: 88
Blev medlem: mån 11 feb 2008, 19:49
Answers: 0
Hoj: Honda Crosstourer
Ort: Alingsås
Kontakt:

Inlägg av ralsbo »

Levnadskostnaderna i Skottland är nog lite högre än i Sverige.
Bensinen är lite dyrare, maten upplevde jag som något dyrare.
Vi hyrde en stuga i Aviemore med fyra rum och kokvrå. Hygglig standard med brittiska mått, jag har för mig att vi betalade 3500:- för en vecka.
Den färjan vi åkte med är ju nedlagd.
Jag var inne och kollade på DFDS och dom har alternativen att åka Esbjerg-Harwich eller Norge (Bergen eller Stavanger)- Newcastle Jag tyckte att deras priser var väldigt höga, men det finns många olika hyttalternativ så det gäller nog att leta lite.
När vi åkte från Göteborg betalade vi ca 2000 kr/per och då hade vi uppgraderat till bättre hytter.
Det ska tydligen gå att boka plats på deras fraktbåtar från Göteborg, men jag har inte hittat det alternativet ännu. Ska leta vidare om detta.
/Sanny
Användarens profilbild
gs
Cykel
Cykel
Inlägg: 25
Blev medlem: sön 10 aug 2008, 18:12
Answers: 0
Hoj: Varadero -04
Ort: Halmstad

Inlägg av gs »

Vilken "go" reseberättelse. Tack för den. Man blir verkligen sugen!
Gunnar
Skriv svar