Lösa orginal väskhållare.

Trådar om sånt du hänger på hojen. Väskor, dämpare och motorbågar
Använd sökfunktionen om vindrutor
Kategoriregler
I denna ämneskategori håller vi oss strikt till ämnet. Vi förbehåller oss rätten att radera eller flytta ovidkommande inlägg.
Användarens profilbild
maua
500cc
500cc
Inlägg: 573
Blev medlem: ons 09 maj 2007, 15:54
Answers: 0
Hoj: Varadero -99
Ort: Mölndal

Lösa orginal väskhållare.

Inlägg av maua »

Upptäckte idag när jag rotade runt i hojjen att hållarna för orginalväskorna, dom på sidan har väldigt distinkt glapp i sina infästningar. Exakt samma på båda sidor. Den stora muttern som pekar helt bakåt är åtdragen max. Min gissning är att det ska vara så men det känns ointuitivt. Skramlar det inte där man kör? Och varför är det på det viset? :)
V Saarela
Lurifax
Lurifax
Inlägg: 1079
Blev medlem: fre 05 maj 2006, 21:15
Answers: 0
Hoj: Honda
Ort: Boden
Kontakt:

Re: Lösa orginal väskhållare.

Inlägg av V Saarela »

Trafíksäkerhetsdetalj. Väskan ska ge med sig lite tex i samband med kastvindar....
Användarens profilbild
Jimmy.s
700cc
700cc
Inlägg: 718
Blev medlem: tis 28 jun 2011, 20:10
Answers: 0
Hoj: Hojlös
Ort: Huskvarna

Re: Lösa orginal väskhållare.

Inlägg av Jimmy.s »

likadant med topboxen, hållaren till den (fästet) är ju också väldigt lös pga av att den ska kunna röra sig, jag störde ihjäl mig på vibrationsljudet och bultade fast den istället, verkar dock fungera bra ändå *pilot
Användarens profilbild
maua
500cc
500cc
Inlägg: 573
Blev medlem: ons 09 maj 2007, 15:54
Answers: 0
Hoj: Varadero -99
Ort: Mölndal

Re: Lösa orginal väskhållare.

Inlägg av maua »

Ok, jag gissade att det skulle vara så, men det stör mig :) Kanske kan dra dit ett par gummipackningar. Då skramlar det inte men kan ändå röra sig lite.
Användarens profilbild
chba
Cykel
Cykel
Inlägg: 30
Blev medlem: tis 14 okt 2008, 06:47
Answers: 0
Ort: XL1000 VA-08/ Nybro

Re: Lösa orginal väskhållare.

Inlägg av chba »

Jag har märkt att väskorna på sidorna hänger bara i låset och får ingen "bärhjälp" av bågen nere, det blir nästan 10 mm glapp nere.
Har tänkt att lägga nåt i bygeln nere så att vikten fördelas bättre. Toppboxen ska vara glapp i sidled för att påfrestningen inte ska bli så stor på "pakethållaren", den är ju i plast.
På min AT som jag hade tidigare så sprack hållare kanske pga. för tungt lastat i toppboxen.
Chba
Användarens profilbild
maua
500cc
500cc
Inlägg: 573
Blev medlem: ons 09 maj 2007, 15:54
Answers: 0
Hoj: Varadero -99
Ort: Mölndal

Re: Lösa orginal väskhållare.

Inlägg av maua »

Det låter märkligt? Mina väskor (till en DS01) har ett par inbuktningar i vaje väska i nederkant där nedre delen av hållaren hakar i. När jag släpper låset så vilar bottendelen på fästet.

Jag kommer byta ut både hållare och väskor vad det lider. Kommer ha ett Givi-rack och korvlådor. Oslagbart ur lastsynpunkt. Kommer antagligen köpa den billiga varianten från Därr eller Alpos som jag haft tidigare.
Användarens profilbild
bodensaren
50cc
50cc
Inlägg: 79
Blev medlem: mån 01 nov 2010, 19:17
Answers: 0
Hoj: CRF1000 AT DCT 2018
Ort: Alvesta

Re: Lösa orginal väskhållare.

Inlägg av bodensaren »

maua skrev:Kommer antagligen köpa den billiga varianten från Därr eller Alpos som jag haft tidigare.
Har du någon länk till var det går att hitta dom
/Lapp i exil
Skriv svar