MC-butiker i Nurnberg?

Trådar om sånt du hänger på hojen. Väskor, dämpare och motorbågar
Använd sökfunktionen om vindrutor
Kategoriregler
I denna ämneskategori håller vi oss strikt till ämnet. Vi förbehåller oss rätten att radera eller flytta ovidkommande inlägg.
Användarens profilbild
ralsbo
50cc
50cc
Inlägg: 88
Blev medlem: mån 11 feb 2008, 19:49
Answers: 0
Hoj: Honda Crosstourer
Ort: Alingsås
Kontakt:

MC-butiker i Nurnberg?

Inlägg av ralsbo »

Hej på er alla.
Den 21 maj åker jag ner till Nurnberg för att gå på mässa i 4 dagar.
Eftersom mässan pågår så länge, (det är en stor mässa i och för sig) så planerar jag att "skolka" lite och försöka åka runt och kolla lite MC-butiker.
Jag har surfat runt och sökt på nätet, men min tyska är mycket begränsad, så jag har svårt att få grepp om butikerna.
Är det någon som känner till någon/några bra MC-butiker i eller i närheten av Nurnberg. Alltså inga nätbutiker, utan butiker där jag kan gå omkring och klämma och känna på saker och ting.
Är väl inte ute efter något speciellt, men det är klart, hittar jag något bra slip-on till bra pris så kanske det får plats i bilen hem, eller några fina packväskor eller något annat kul.......
Det ska bara finnas lite utrymme kvar i bilen till hemresan då jag planerar ett litet pitstop för att idka lite gränshandel också. (Tur att man har en stor bil)
Ha de´
Sanny
Användarens profilbild
AeroSol
250cc
250cc
Inlägg: 300
Blev medlem: fre 14 sep 2007, 12:49
Answers: 0
Hoj: Transalp + CBF1000F
Ort: Rönninge
Kontakt:

Inlägg av AeroSol »

Louis har en Mega-Shop i Nürnberg här.
Dom har allt i tillbehörsväg, riktigt bra, till bra priser, har handlat av dom flera gånger på nätet.

Andra butiker hittar du på den tyska motsvarigheten till eniro www.gelbeseiten.de
Skriv in "motorräder" på Was och Nürnberg på Wo.

Lycka till!
Lär barnen tidigt ;)
Barmark = Hojsäsong!
Användarens profilbild
ralsbo
50cc
50cc
Inlägg: 88
Blev medlem: mån 11 feb 2008, 19:49
Answers: 0
Hoj: Honda Crosstourer
Ort: Alingsås
Kontakt:

Inlägg av ralsbo »

Perfekt! Megastore, det låter som en MC-butik i min smak. 8)
Louis ligger ju rätt nära mässområdet också och så hade dom öppet till 20,00 även på lördagar. Dit ska jag självklart åka.
Ska även gå in på "gelbeseiten" och se vad jag hittar där.
Tack för hjälpen AeroSol :D
/Sanny
Användarens profilbild
ralsbo
50cc
50cc
Inlägg: 88
Blev medlem: mån 11 feb 2008, 19:49
Answers: 0
Hoj: Honda Crosstourer
Ort: Alingsås
Kontakt:

Inlägg av ralsbo »

Hej igen.
Idag skolkade jag från mässan efter lunch och åkte till Louis Mega-shop.
(Nu har jag mycket att ta igen på söndagen, men det är ju imorgon så det ordnar sig säkert.)
Precis när jag parkerat bilen på baksidan så dyker det upp 3 fullutrustade (jag menar verkligen fullutrustade) Varadero och ställer sig på MC-parkeringen. Snabbt som ögat låser jag bilen och går fram och pratar med dom. Som tur är så kan dom ganska hygglig engelska.
Dom tyckte också, som tur var att det var trevligt att prata med en Varaderobroder så vi hade sällskap i affären. Det var ju tur för mig, för dom översatte alla texter från tyska till engelska åt mig.
Det visade sig att dessa trevliga killar har åkt i stort sett över hela världen med sina Varadero och hade många roliga minnen att dela med sig av.
Tack och lov så har dom en dricka automat samt lite bord och stolar i entren till affären och det behövdes verkligen. Det bildades en liten klunga med åhörare runt oss som också ville lyssna på deras äventyr samt även fråga ut en liten (nåja) blyg kille från Sverige hur det var att köra MC i kalla norden.
Fantastiskt hur en motorcykel kan göra att man träffar nya människor och skapar kontakter, oavsett nationalitet, jag upphör aldrig att förvånas över detta trots att jag åkt MC i snart 30 år.
Det visade sig att dessa tre gentlemän eventuellt skulle åka upp till Sverige i sommar eller ev nästa. Jag lovade naturligtvis att jag skulle visa dom västkusten när dom kommer, så när dom är på väg till Sverige kommer dom att höra av sig till mig. Det ser jag fram emot, trevligare killar än dessa är svåra att hitta.
Hur gick det då i affären? Ja, lite grejer fick jag ju med mig därifrån. Inga större saker men kedjerengöring/spray, nya handskar, en ny Buff samt lite verktyg blev det allt. (hur jag nu ska förklara verktygen när jag kommer hem, jag har all världens verktyg redan, enligt frugan.)
Att jag precis köpt ny jacka och nya byxor innan jag åkte kommer jag aldrig att förlåta mig själv. Fy f...n vilka häftiga MC-kläder dom hade.
Tyvärr hade dom inga Slip on på lager till Varaderon i denna affären, annars hade det nog blivit ett par sådana också. :lol:
Nä, nu får det vara slut på rapporten från Nurnberg, jag och ett par nya mässkompisar från Tjeckien ska ner på den lokala puben och svinga ett par bägare, man är ju trots allt i ölens förlovade land. Vi var ute igår med, det är hemskt var dessa Tjecker kan hiva pilsner och dom såg helfräsha ut imorse innan vi skulle iväg till mässan. Själv kände jag mig som något som katten släpat in.
Imorgon söndag åker jag hemåt. Planerar att övernatta i närheten av Flensburg för att på måndag morron klara av mitt pitstop vid den lokala ölaffären och fylla upp bilen med godsaker.
PS.
Jag vet inte hur ni har det, men idag har vi 27 grader och nästan molnfritt. Jag saknar min Varadero :cry:
Skriv svar