Har sänkt min varadero!

Trådar om sånt du hänger på hojen. Väskor, dämpare och motorbågar
Använd sökfunktionen om vindrutor
Kategoriregler
I denna ämneskategori håller vi oss strikt till ämnet. Vi förbehåller oss rätten att radera eller flytta ovidkommande inlägg.
Användarens profilbild
maua
500cc
500cc
Inlägg: 573
Blev medlem: ons 09 maj 2007, 15:54
Answers: 0
Hoj: Varadero -99
Ort: Mölndal

Har sänkt min varadero!

Inlägg av maua »

Inte i ett kärr faktiskt utan jag köpte nya triangellänkar från Cal Sport på Ebay för ca 750:-Skulle sänka 35mm med det blev inte mer än 30 totalt. Slängde på dom idag samt släppte ner den 12mm på framgaffeln. Blev en helt annan hoj! Med mina progressiva fjädrar samt den lägre tyndpunkten blev den mycket stabilare och lättare att köra. Mer rapp i böjarna. Känns även som att bromsarna biter bättre men det kanske blir så när den kommer ner lite? Skön känsla att nå ner ordentligt också. Detta kommer jag INTE ångra!! Detta tillsammans med att jag hittade orsaken till att min hoj vibrerade mycket samt gick väldigt hårt och rått i motorn (läs om det i separat tråd) gör denna dag till en väldigt bra dag!! :hug: Kram till mig själv för det är jag värd :D
Användarens profilbild
Masterjojo
500cc
500cc
Inlägg: 535
Blev medlem: fre 13 jul 2012, 22:02
Answers: 0
Hoj: XL1000VA-11
Ort: Mölnlycke

Re: Har sänkt min varadero!

Inlägg av Masterjojo »

Låter trevligt. Funderade själv på det tidigare om man skulle sänkt hojen lite framför allt för att kunna få ner foten ordentligt vid bredvid vägen körning.
//Johan Johansson

Resenären ser det han ser, utflyktsdeltagaren ser det man visar honom.
Skriv svar