Packa lite tajtare

För sådant som inte är modell-specifikt.
Kategoriregler
I denna ämneskategori håller vi oss strikt till ämnet. Vi förbehåller oss rätten att radera eller flytta ovidkommande inlägg.
Användarens profilbild
Stefan
Forumadmin
Forumadmin
Inlägg: 5371
Blev medlem: fre 03 okt 2008, 21:33
Answers: 0
Hoj: XL 700 VA -11
Ort: Enköping

Packa lite tajtare

Inlägg av Stefan »

Testade just att lägga ner de nu torkade regnkläderna i en vacuumpåse á la Biltema.
http://www.biltema.se/sv/Fritid/Vaskor- ... ase-28416/
Lite rackig i förslutningen, men väl jag fått den biten på plats, tycker jag nog att det kan vara en idé. Paketet (med regnkläderna då alltså :naughty: )blev bra mycket tunnare efter en sväng med dammsugaren :shock: *thumb_up* Tror det kan hjälpa upp (eller ner) packningen mot Ramundberget en hel del i volym.

Se bara den lilla blå plastbiten som "lås" för vad den är, ett hjälpande verktyg att trycka ihop förslutningen i plasten med. Man får trycka till rätt bra om den, för att få det tätt..

Verkar kunna vara rätt praktiskt. Finns även varianter, en där man lägger i lite underkläder e.d. och bara rullar ihop, tror även den kan komma till nytta.

Får väl se hur länge de håller, har inte alltför stora förväntningar, men för "sällanresare" som jag, verkar det rätt ok och en fiffig idé.

Sedan kanske jag är sist i världen att notera den, men... :conf:

*drinking_cheers*
Alla har vi våra egna mål med att köra hoj, mitt är att ha kul utefter vägen :)
Bild
Användarens profilbild
Jake
50cc
50cc
Inlägg: 62
Blev medlem: lör 16 mar 2013, 21:20
Answers: 0
Hoj: Transalp 650v 2003
Ort: Norrtälje

Re: Packa lite tajtare

Inlägg av Jake »

Jag kan instämma i lovsången kring "vakumpåsar". Jag köpte dock en vattentät packpåse med ventil på en sportbutik i Mora förra sommaren. Den packar man som vanligt och snor ihop i änden, sedan öppnar man ventilen och trycker ut all luft. Plötsligt har packpåsen blivit nästan hälften så stor, det mesta innehåller mycket luft. Och vanliga packpåsar tycker jag har en tendens att stänga in mycket luft när man försluter dem.

Tyvärr har jag inte sett den här typen av ventilpackpåsar på någon annan butik, skulle gärna vilja ha fler.

/Jake
Användarens profilbild
Stefan
Forumadmin
Forumadmin
Inlägg: 5371
Blev medlem: fre 03 okt 2008, 21:33
Answers: 0
Hoj: XL 700 VA -11
Ort: Enköping

Re: Packa lite tajtare

Inlägg av Stefan »

@Skye, om du nu inte hittar en dammsugare, så bygger de ju på samma princip som de man rullar ihop för att pressa luften ur, en någorlunda tät förslutning och en backventil som släpper ut men inte in luft. Så, i det läget tar jag bara och pressar ur så mycket luft jag kan, och kommer sannolikt i närheten (oprövat än, så klart). Men med dammsugaren känns det det verkligen som "vacuumpackat" :clap
Till de pengarna kändes det helt OK.

Men, jag är ju ingen direkt plåtröv, och HSB har allt sina synpunkter på om jag är borta för länge, så för mina behov tror jag den kan vara bra. Bara att ha stället med, har ju gjort att jag helt sluppit regn ett par gånger :naughty:

Kör man mer hardcore, kanske andra produkter funkar bättre, men som sagt, för mina behov tyckte jag det kändes prisvärt. Tog även ett par av de mindre utan dammsugaranslutmig, får väl testa på väg till Ramund (som för mig är lite plåtarselvarning :mrgreen: ).

@Jake, kolla lite på BT-varianterna, känns det inte bra har du i alla fall inte förlorat några större pengar *thumb_up*
Alla har vi våra egna mål med att köra hoj, mitt är att ha kul utefter vägen :)
Bild
Användarens profilbild
Jokern
1200cc
1200cc
Inlägg: 5011
Blev medlem: mån 04 jun 2012, 12:34
Answers: 0
Hoj: CRF 1000 DCT-2016
Ort: Landskrona - Skåne

Re: Packa lite tajtare

Inlägg av Jokern »

Alla behöver väl nya dammsugarpåsar, så varför inte handla här o få ett par vakuum påsar med i köper ;-)

http://Www.dammsugarpasar.nu" onclick="window.open(this.href);return false;


Hej!

Ta chansen att fylla ditt förråd med dammsugarpåsar redan idag. Just nu får du två praktiska vakuumpåsar på köpet.

Vakuumpåsarna är perfekta att stuva till exempel kläder, täcken och kuddar i och hjälper dig att hålla ordning och reda. De fungerar lika bra hemma i garderoben, i sommarstugan, i båten eller i husvagnen. Stoppa i det du vill, sug ut luften och visp har du ca 80 % mer utrymme.

Köp dammsugarpåsar!



Varma sommarhälsningar!

Pär Liljehammar

Erbjudandet gäller, så långt lagret räcker, dock längst t.o.m. 25 juni 2013. Påsarna är 120x70 cm.




//Flemming svarat via IPhone
Livet börjar där asfalten slutar ,,,,,,@,, :svart: ,,@,,,,
Varje dag är en HONDA(G)
_______________________
//Flemming
Skriv svar