Dissar både hockey och schlager

Berätta med text, bilder eller video vad du gjorde idag.
Användarens profilbild
Runar
50cc
50cc
Inlägg: 83
Blev medlem: sön 27 maj 2012, 05:18
Answers: 0
Hoj: Varadero XL1000-03
Ort: Rimbo
Kontakt:

Dissar både hockey och schlager

Inlägg av Runar »

Dissar både hockey och schlager till förmån för hojåkning. Detta blev dagens runda:

Då blev det inte en liten tur ikväll igen då. Fast denna blev bara på 7 mil. Jag knåpade ihop en snabb runda i Bace Camp, Garmins programvara för att göra rutter. Den skulle gå via Riala, Sjöskogen och ut vid Addarsnäs. En vägbom satte stopp vid Sjöskogen och jag fick tänka om lite.

Jag satt med datorn vid köksbordet och knappade lite på FB. Tittade ut och solen sken för fullt. Tempen låg på 18 grader i skuggan. Nä fasen tänkte jag. En liten tur måste det bli. Hojtvätten som jag tänkt gjort blev det inget av då jag saknade vattenkopplingar till slangen. En hade spruckit och den jag hade hemma var för liten. Att se på TV kan jag göra när jag blir så gammal att jag inte orkar köra hoj längre. Just nu finns inget som lockar mig till dumburken. Jag har spelat in flera serier och jag har inte ens tittat på dessa. Nä då tar jag hellre hojen och tar en runda.

Fortsätter på http://mcturer.com/2013/05/18/kunde-inte-halla-mig/
Mvh
Runar
http://mcturer.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Kör aldrig fortare än din skyddsängel kan flyga.
Fibern
1200cc
1200cc
Inlägg: 6173
Blev medlem: tis 12 maj 2009, 21:11
Answers: 0
Hoj: Skeppshult 7 vxl -02
Ort: Storkågeträsk

Re: Dissar både hockey och schlager

Inlägg av Fibern »

Dissar både hockey och schlager
Det gör du rätt i. I valet mellan hockey och mc-turer vinnet mc:n alla gånger nu när sommaren är här. Hockey är vintersport.
Schlager...vad är det för nåt? :roll:
Men alltså Runar...du har ju snart "kört upp" alla vägar där nere. :wink: Blir det norrlandsvägar då snart?
Då ska du få mycket "grusåka" då en del asfaltvägar kan ha varningskylt med texten "Vägskada" och tillägget "25km".
Kan vara vägsträcka där stora sjok asfalt saknas gång efter annan.
Annars, helt rätt varna för viltet så här års. *thumb_up*
Kör vettigt kamrater.
Anders//
Det svåra är inte att köra fort. Det svåra är att väja vid behov.
CREA DIEM
Användarens profilbild
Runar
50cc
50cc
Inlägg: 83
Blev medlem: sön 27 maj 2012, 05:18
Answers: 0
Hoj: Varadero XL1000-03
Ort: Rimbo
Kontakt:

Re: Dissar både hockey och schlager

Inlägg av Runar »

I sommar blir det en runda på 281 mil norröver och in i Norge en sväng. :clap

Hör och häpna så hittade jag en väg för ett tag sedan som jag inte alls hade kört eller ens tänkt på. Satt och gjorde en tur med Garmin och la in några punkter här och där och Basce Camp ritade upp en tur. Bara att ladda in i GPS´n och sedan köra. Riktigt fin asfalterad liten väg. Många vägar tenderar till att få asfalt, även dom små. Underhållet blir mindre än på en grusväg som är relativt starkt trafikerad av boende längs vägen. Svin dyrt att lägga visserligen.

Ibland när jag lagt en tur i GPS´n och är typ längst bort från hemmet brukar jag köra lite åt motsatt håll mot vad GPS´n säger. Ganska kul faktiskt. Man kommer lite vilse fast med finess. :rock-on

Jag var ute på en grusväg i våras, låter som det är evigheter sedan, och körde hemåt och det började skymma. På grusvägen en bit bort såg jag nåt mitt i vägen som såg ut som om det var ett halvstort djur som satt där. När jag kom närmare var det en stor gransruska som någon vänlig själ stuckit ner i ett "slukhål". Det var c:a 1 meter i diameter och kan bara tänka vad som hänt om framhjulet åkt ner i det. Kollade ner i hålet och det var säkert 70-80 cm djupt. Mitt i vägen ska väl tilläggas att då fans det rum 1 meter att köra på längs båda sidor om hålet.
Mvh
Runar
http://mcturer.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Kör aldrig fortare än din skyddsängel kan flyga.
Skriv svar