Handtagsskydd.

Trådar om sånt du hänger på hojen. Väskor, dämpare och höga kåpglas...
Kategoriregler
I denna ämneskategori håller vi oss strikt till ämnet. Vi förbehåller oss rätten att radera eller flytta ovidkommande inlägg.
Olle Å
250cc
250cc
Inlägg: 324
Blev medlem: sön 10 maj 2009, 20:53
Answers: 0

Handtagsskydd.

Inlägg av Olle Å »

Har ju konstaterat att de sk.musöronen är helt värdelösa, så köpte jag en sats som är till KTM och består av en grov alusminiumskena bockad i en båge, som dels sitter fast i styränden och sedan fästa längre in på styret.
lite pyssel att få till de, men resultatet var ok. De medföljande musöronen har jag inte monterat eftersom jag har styrmuffar. *pilot *pilot
Om vägen är för dålig, byt hoj.
Användarens profilbild
Wiseguy
250cc
250cc
Inlägg: 460
Blev medlem: ons 20 mar 2013, 11:41
Answers: 0
Hoj: DL1000,XT600,CBR900R
Ort: 08 i fd. hufvudstaden

Re: Handtagsskydd.

Inlägg av Wiseguy »

Det råkar inte vara ett par svarta musöron i nyskick du plockade av?
Funderar nämligen på att införskaffa ett par sådana. De skyddar ju så bra mot vinden.
Bild
Användarens profilbild
Äventyret
250cc
250cc
Inlägg: 482
Blev medlem: tis 06 mar 2012, 21:44
Answers: 0
Hoj: Transalp 650 -01
Ort: Göteborg

Re: Handtagsskydd.

Inlägg av Äventyret »

Original är inte snygga men bra mot regn o vind, skulle kunna tänka mig ett par som är mer slim o men det skulle jag ångra i första regnskur antagligen. Du har ingen bild på hur det blev med de nya?
Andreas
Don't be a Russian!
Olle Å
250cc
250cc
Inlägg: 324
Blev medlem: sön 10 maj 2009, 20:53
Answers: 0

Re: Handtagsskydd.

Inlägg av Olle Å »

De var svarta men inte monterade. Jag satte aldrig på öronen eftersom de inte får plats och jag helst vill köra med muffar på handtagen. Jag har lite dålig blodcirkulation i händerna, så jag avskyr att bli blöt och kall. skulle det bli varmt och uppehåll, så sitter öronen fast med två skruvar bara och lätt att sätta dit. *pilot *pilot
Om vägen är för dålig, byt hoj.
Skriv svar