Kort eftermiddagstur

Berätta med text, bilder eller video vad du gjorde idag.
Användarens profilbild
falcon
Barnvagn
Barnvagn
Inlägg: 5
Blev medlem: lör 27 apr 2013, 10:06
Answers: 0
Hoj: Varadero XL1000V -03
Ort: Nol

Kort eftermiddagstur

Inlägg av falcon »

Andra svängen med nya hojen. Tog en tur till Biltema innan dom stängde kl 17. Hinner fram 10 minuter innan dom stänger. Precis när jag svängt in på parkeringsplatsen, stängt av hojen och håller på och ta av mej hjälmen dyker en MC-polis upp på sin blåvita BMW och stannar precis bakom min hoj. :oops:

Backar snabbt bandet och börjar fundera -vilken hastighet hade jag nyss...? Blinkade jag....? Har försäkringen gått igång (har inte fått några papper från försäkringsbolaget ännu...).

Jag hejar på mc-polisen och han hejar tillbaka.... Sedan går han vidare in i butiken och försvinner...
Fick handlat och rullade hemmåt i lugn takt, medan hojen passerar 3000 mil på mätaren. :wink:
Användarens profilbild
Laffe
1200cc
1200cc
Inlägg: 4486
Blev medlem: mån 17 dec 2012, 12:52
Answers: 0
Hoj: Africa Twin Hardcore -16
Ort: Gävle

Re: Kort eftermiddagstur

Inlägg av Laffe »

;-) man blir alltid nojig när Harry Haffa är i närheten. Blev stoppad av 6(!) mc-poliser en gång utanför Umeå :-0 Visade sig vara aspiranter som övade....


Greetings from my iPhone using Tapatalk
"Man kör tills man är framme"
/Lasse
Fibern
1200cc
1200cc
Inlägg: 6173
Blev medlem: tis 12 maj 2009, 21:11
Answers: 0
Hoj: Skeppshult 7 vxl -02
Ort: Storkågeträsk

Re: Kort eftermiddagstur

Inlägg av Fibern »

Ja, varför tänker vi ofta i dom banorna så fort en länsman närmar sig? Dåligt samvete? Uppfostran? Eller vad? :?: *thumb_up*
Anders//
Det svåra är inte att köra fort. Det svåra är att väja vid behov.
CREA DIEM
Användarens profilbild
Stefan
Forumadmin
Forumadmin
Inlägg: 5371
Blev medlem: fre 03 okt 2008, 21:33
Answers: 0
Hoj: XL 700 VA -11
Ort: Enköping

Re: Kort eftermiddagstur

Inlägg av Stefan »

Uppfostran säger jag. När man växte upp genom tonåren, med moppe och diverse smärre dumheter, parat med gängsnacket, och sedan förstärkt via bilåldern och fartkontroller med påföljande utgifter bör väl ha grundlagt detta rätt skapligt :mrgreen:
Alla har vi våra egna mål med att köra hoj, mitt är att ha kul utefter vägen :)
Bild
Skriv svar