Hjälp
Varadero 2000.
Nu har bränslepumpen sagt upp sig.
Vad gör jag? Hjälp
* Köpa ny elpump på biltema?
Hur monteras den?
Och vilket tryck?
Vilken skall jag välja?
* Köpa honda original?
* Eller köpa Mikuni vacumpump från tyskland för 97 EUR?
Hur löser jag vacumbiten?
hur har ni gjort? andra tankar?
Bränslepumpen. Behöver all hjälp ja kan få.
Kategoriregler
I denna ämneskategori håller vi oss strikt till ämnet. Vi förbehåller oss rätten att radera eller flytta ovidkommande inlägg.
I denna ämneskategori håller vi oss strikt till ämnet. Vi förbehåller oss rätten att radera eller flytta ovidkommande inlägg.
- Froven40
- Cykel
- Inlägg: 30
- Blev medlem: tis 26 jun 2007, 21:32
- Ort: VARADERO -00 Beta 270. Bultaco Sherpa 350. MÖLNDAL GBG
tack
TACK MAUA
Du har löst mina problem )))))
Blir biltema pump
Hittade dina tips och lösningar på detta på en annan sida.
Har du några mer tips till monteringen?
Skall försöka mig på detta till helgen.
Mvh
Fredrik
Du har löst mina problem )))))
Blir biltema pump
Hittade dina tips och lösningar på detta på en annan sida.
Har du några mer tips till monteringen?
Skall försöka mig på detta till helgen.
Mvh
Fredrik
Kul att det ordnade sig! Jag har kört över 1000 mil med pumpen nu så det är nog bara att åka och vara glad. Skulle pumpen ge upp är det ju bara att åka till biltema och köpa en ny!
Vet inte om du känner till det men tydligen ska hojen gå rätt bra på självtryck. Förutsättningen var att man hade minst halvtank tror jag. Om pumpen dör, plocka bort den och skarva ihop bränsleslangarna, kör hem (eller till biltema!!) Kan vara bra att känna till.
Jag har en bit rör som passar i bränsleslangarna och ett par slangklämmor med mig när jag kör, tror inte jag kommer behöva använda grejorna men det känns tryggt att ha. Vem vet, man kanske får tillfälle att hjälpa någon stackare på AT eller Varadero med havererad pump på vägrenen!
Maua
Vet inte om du känner till det men tydligen ska hojen gå rätt bra på självtryck. Förutsättningen var att man hade minst halvtank tror jag. Om pumpen dör, plocka bort den och skarva ihop bränsleslangarna, kör hem (eller till biltema!!) Kan vara bra att känna till.
Jag har en bit rör som passar i bränsleslangarna och ett par slangklämmor med mig när jag kör, tror inte jag kommer behöva använda grejorna men det känns tryggt att ha. Vem vet, man kanske får tillfälle att hjälpa någon stackare på AT eller Varadero med havererad pump på vägrenen!
Maua
- AeroSol
- 250cc
- Inlägg: 300
- Blev medlem: fre 14 sep 2007, 12:49
- Hoj: Transalp + CBF1000F
- Ort: Rönninge
- Kontakt:
Re: tack
Det vore trevligt att få se en länk till den sidan, även om jag inte har nån soppapump på min hoj.Froven40 skrev:Hittade dina tips och lösningar på detta på en annan sida.
Lär barnen tidigt
Barmark = Hojsäsong!
Barmark = Hojsäsong!
-
- Cykel
- Inlägg: 47
- Blev medlem: tis 02 maj 2006, 17:12
- Hoj: BMW R1200GSA-06
- Ort: Jörn
- Kontakt:
Lägsta delen av tanken på en transalp 600-650 ligger högre än förgasaren, på både XRV och Varadero ligger en del av tanken något under vilket gör det nödvändigt med en pump för att kunna nyttja hela tankvolymen. På transalp 700 finns det med ganska stor säkerhet en pump då detta är nödvändigt för att få rätt bränsletryck till insprutningen.AeroSol skrev:Hur kommer det sig då att TA:n klarar sig utan pump?
Nu är ju inte bränslepumpen en lika katastrofalt problem som på tex AT:an, där dom verkar gå sönder titt som tätt(orginalpumpen)
Finns en liten "Emergency roadside fix för den som ändå säkra upp sig(speciellt på förgasarmodellen)
http://www.varaderoforum.com/cgi-bin/Ya ... 1107866309
Finns en liten "Emergency roadside fix för den som ändå säkra upp sig(speciellt på förgasarmodellen)
http://www.varaderoforum.com/cgi-bin/Ya ... 1107866309