JUBILEUMSTRIPP Norge 2013

Berätta vad som är på gång. Bjud in eller tipsa kompisarna.
Olle Å
250cc
250cc
Inlägg: 324
Blev medlem: sön 10 maj 2009, 20:53
Answers: 0

JUBILEUMSTRIPP Norge 2013

Inlägg av Olle Å »

För mig blir det tionde året i red som jag bsöker detta underbara mcland. har ju gjort resorna i olika konstellationer genom åren. Ett genomgående tema har ju varit att åka med hojar som går dit man vill typ XL eller lättare offroadhojar.
Vi kommer att hålla oss på både asfalt och bra grusvägar , men mycket krokiga och ibland krävande, varför inga nybörjare bör åka med. Helst inga passagerare heller.
Tanken är att plocka russinen i kakan beträffande vägar och platser.

Den otroliga vägen över kalfjällen och sedan ner till Lysebotn. Att försöka att besöka Kjeåsen, som är en unik upplevelse. Kolla på Google om den.
På vägen norrut mot Voss att köra den gamla fjällvägen ovanpå den moderna en mil långa biltunneln.
Från Övre Årdal ta fjällvägen mot Väg 55 och sedan mellan Sognefjäll och Jotunheimen. Utsiktsplatserna Blåhöjden några mil från Lom och Dalsnibba på väg mot Geiranger kräver ju klart väder.
Geiranger med sin vackra fjord och serpentinerna ner mot den och likaså färden uppåt samt utsiktspunkten över fjorden är ju helt fantastiska.
Trollstigens övre punkt håller på att bebyggas men nerfarten är ju häftig som alltid. Vill man fundera lite över forna tiders bergsbestigare kan man ju ta en titt på Trollväggen och fundera på hur de bar sig åt. :clap :clap *pilot
Eikesdalen och dess uppfart till Aurasjön och vidare över högfjället ner till Sunndalsöra är ju en 6 mil lång grusväg med tvära serpentiner och några tunnlar. En av mina favoritvägar.
Detta är en ungefärlig rutt men jag tror att det mesta kommit med.
De som är intresserad får ju komma med egna önskemål så får jag försöka sy ihop det hela.
Vi måste ju inte åka i samlad grupp hela tiden utan kan ju komma överens om samlingspunkt för kvällarna. *beer_buddies*

Funderar på att resa i början eller mitten av Juni. Restiden beräknas från lördag till och med nästa lördag. :lurk:
Utgår från Borgvik i Värmland på lördagen 8oo.

Vid intresse maila mig [email protected] så kommer ni att läggas i en grupp och få fortlöpande info. :D :D

OLLE Å
Senast redigerad av Olle Å den sön 20 jan 2013, 10:48, redigerad totalt 3 gång.
Om vägen är för dålig, byt hoj.
Användarens profilbild
Torbjörn
50cc
50cc
Inlägg: 79
Blev medlem: tor 26 jul 2012, 21:29
Answers: 0
Hoj: xl 1000 -99

Re: Jubileumstripp Norge 2013

Inlägg av Torbjörn »

Det där låter i det närmaste perfekt. Vilka tidsperspektiv talar vi om? När på året och hur många dagar? Utgångspunkt i sverige, var?
Olle Å
250cc
250cc
Inlägg: 324
Blev medlem: sön 10 maj 2009, 20:53
Answers: 0

Re: JUBILEUMSTRIPP Norge 2013

Inlägg av Olle Å »

Borgvik i Värmland utgångsplats. Restid troligen 2:a veckan i Juni. *drinking_cheers*
Om vägen är för dålig, byt hoj.
Skriv svar