När jag köpte min TA så fick jag ju tyvärr inte med verktygen och eftersom detta är min första TA så är man ju helt klart nyfiken på vad som egentligen ligger med i verktygen och hur dom ser ut.
Är det någon som har någon eller några bilder så vore jag tacksam
Mvh
Johan
originalverktyg xl650
Kategoriregler
I denna ämneskategori håller vi oss strikt till ämnet. Vi förbehåller oss rätten att radera eller flytta ovidkommande inlägg.
I denna ämneskategori håller vi oss strikt till ämnet. Vi förbehåller oss rätten att radera eller flytta ovidkommande inlägg.
- Masterjojo
- 500cc
- Inlägg: 535
- Blev medlem: fre 13 jul 2012, 22:02
- Hoj: XL1000VA-11
- Ort: Mölnlycke
originalverktyg xl650
//Johan Johansson
Resenären ser det han ser, utflyktsdeltagaren ser det man visar honom.
Resenären ser det han ser, utflyktsdeltagaren ser det man visar honom.
-
- 250cc
- Inlägg: 419
- Blev medlem: ons 18 apr 2012, 12:13
- Hoj: XL650 - 02
- Ort: Gävle
Re: originalverktyg xl650
Jag tog en bild på vertygen som följde med min XL650 -02. Jag tror det är alla orginalverktyg.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Nisse
- Masterjojo
- 500cc
- Inlägg: 535
- Blev medlem: fre 13 jul 2012, 22:02
- Hoj: XL1000VA-11
- Ort: Mölnlycke
Re: originalverktyg xl650
Tack Nisse!
Det var några fler än jag trodde det skulle vara.
En fråga dock. Det tredje verktyger nerifrån i högerraden. Vad är den vänstra delen av det till?
En annan tanke som dyker upp är vad brukar alla ha med sig för verktyg?
//Johan
Det var några fler än jag trodde det skulle vara.
En fråga dock. Det tredje verktyger nerifrån i högerraden. Vad är den vänstra delen av det till?
En annan tanke som dyker upp är vad brukar alla ha med sig för verktyg?
//Johan
//Johan Johansson
Resenären ser det han ser, utflyktsdeltagaren ser det man visar honom.
Resenären ser det han ser, utflyktsdeltagaren ser det man visar honom.
Re: originalverktyg xl650
Och då säger jag, ha dem bara som ledtråd, de bör ersättas med bättre grejer, det som följer med är inget att ha Den s.k. tången (i mitt set åtminstone) var ju bara ett stort asgarv
Ett tips är att Honda gärna kör skruv/mutter med skalle i 11 och 12 mm. Lite ovant för mig i alla fall, annars brukar man ju tycka att 10 och 13 brukar täcka in rätt bra.
Själv har jag lagt i u-ringnycklar i 8-10-11-12-13-14 m.m. Till hjulen accepterade jag t.v. det som låg i, liksom tändstiftsnyckel med en enorm insex (12-14 mm?).
Jag har också kompletterat med smidiga insex 2-6 m.m. samt en bitsmejsel med lite olika bits och en bättre kombitång.
Sedan får man ju inte glömma silvertejp, eltejp och ståltråd
Men, det är ju bara lilla jag det, tiden får väl utvisa vad jag missade/kan plocka ur igen
Men som sagt, ersätt originalen med lite mer seriösa grejer
Ett tips är att Honda gärna kör skruv/mutter med skalle i 11 och 12 mm. Lite ovant för mig i alla fall, annars brukar man ju tycka att 10 och 13 brukar täcka in rätt bra.
Själv har jag lagt i u-ringnycklar i 8-10-11-12-13-14 m.m. Till hjulen accepterade jag t.v. det som låg i, liksom tändstiftsnyckel med en enorm insex (12-14 mm?).
Jag har också kompletterat med smidiga insex 2-6 m.m. samt en bitsmejsel med lite olika bits och en bättre kombitång.
Sedan får man ju inte glömma silvertejp, eltejp och ståltråd
Men, det är ju bara lilla jag det, tiden får väl utvisa vad jag missade/kan plocka ur igen
Men som sagt, ersätt originalen med lite mer seriösa grejer
Alla har vi våra egna mål med att köra hoj, mitt är att ha kul utefter vägen
-
- 250cc
- Inlägg: 419
- Blev medlem: ons 18 apr 2012, 12:13
- Hoj: XL650 - 02
- Ort: Gävle
Re: originalverktyg xl650
Tredje nerifrån är en tändstiftshylsa och vänstra änden är nyckelgrepp för ett verktyg att dra hylsan med. Vertyget under tången är handtag till skruvmejslarna och är ingen höjdare. Så det är bäst att esätta dem med riktiga verktyg.
Nisse
- Masterjojo
- 500cc
- Inlägg: 535
- Blev medlem: fre 13 jul 2012, 22:02
- Hoj: XL1000VA-11
- Ort: Mölnlycke
Re: originalverktyg xl650
Jo original verktyg brukar ju ofta inte vara av någon högre kvalitet men ibland så finns det ju lite special verktyg med.
Blir till att inhandla lite som kan ligga under sadeln.
Tack för svaren.
Mvh
Johan
Blir till att inhandla lite som kan ligga under sadeln.
Tack för svaren.
Mvh
Johan
//Johan Johansson
Resenären ser det han ser, utflyktsdeltagaren ser det man visar honom.
Resenären ser det han ser, utflyktsdeltagaren ser det man visar honom.
Re: originalverktyg xl650
... eller sikta på att hitta ett annat, bättre ställe att ha dem på, så du kan komplettera efter hand.
Alla har vi våra egna mål med att köra hoj, mitt är att ha kul utefter vägen
- Masterjojo
- 500cc
- Inlägg: 535
- Blev medlem: fre 13 jul 2012, 22:02
- Hoj: XL1000VA-11
- Ort: Mölnlycke
Re: originalverktyg xl650
Just nu känns det dock som att det primära är att iaf få med det viktigaste så man inte står helt handfallen om det händer något. Annat förvaringsutrymme kommer sen isf. Som det är nu så är det ju ändå tomt där så då kan det lika gärna få ligga där.
//Johan
//Johan
//Johan Johansson
Resenären ser det han ser, utflyktsdeltagaren ser det man visar honom.
Resenären ser det han ser, utflyktsdeltagaren ser det man visar honom.
Re: originalverktyg xl650
Tändstifthylsan är den enda jag använt, där funkade inte några andra hylsor jag hade hemma. För allt annat hemmamek har jag haft bättre verktyg hemma...
Re: originalverktyg xl650
Hemma ja, där har man väl en hygglig uppsättning. Tyvärr har ju obra saker en tendens att vilja hända en bit därifrån...
Alla har vi våra egna mål med att köra hoj, mitt är att ha kul utefter vägen
- rydde
- Developer
- Inlägg: 978
- Blev medlem: mån 14 sep 2009, 13:19
- Hoj: Varadero 06
- Ort: Luleå
- Kontakt:
Re: originalverktyg xl650
Håller med i dina tankegångar. Tycker Honda annars är väldigt förtjusta i jämna mm. 10 - 12 - 14... men det slutar ju med att man tar med lite för mkt och ändå missar det man behövde men skam den som ger sig! det här med att bygga sitt verktygskit verkar vara en helt egen fetish/vetenskap inom hojandet Jag skulle vilja hitta en bra plats för en eller två såna tool tubes...Stefan skrev:Och då säger jag, ha dem bara som ledtråd, de bör ersättas med bättre grejer, det som följer med är inget att ha Den s.k. tången (i mitt set åtminstone) var ju bara ett stort asgarv
Ett tips är att Honda gärna kör skruv/mutter med skalle i 11 och 12 mm. Lite ovant för mig i alla fall, annars brukar man ju tycka att 10 och 13 brukar täcka in rätt bra.
Själv har jag lagt i u-ringnycklar i 8-10-11-12-13-14 m.m. Till hjulen accepterade jag t.v. det som låg i, liksom tändstiftsnyckel med en enorm insex (12-14 mm?).
Jag har också kompletterat med smidiga insex 2-6 m.m. samt en bitsmejsel med lite olika bits och en bättre kombitång.
Sedan får man ju inte glömma silvertejp, eltejp och ståltråd
Men, det är ju bara lilla jag det, tiden får väl utvisa vad jag missade/kan plocka ur igen
Men som sagt, ersätt originalen med lite mer seriösa grejer
Come to terms with your ass, for it bears you
XL1000V -06, 300EXC -15
XL1000V -06, 300EXC -15
Re: originalverktyg xl650
Joo tack, det skulle jag också... på min är det inte det lättaste
T.v. fickdet bli längst bak på sadeln, mot topboxen, men det är INTE optimalt.
Eftersom jag har en Touratech bottenplatta, grunnar jag på att fixa ett sånt rör frampå, men sist jag fundilerade, såg det ut att bli rätt kort om spelrum till framhjulet
Man får väl grunna vidare...
T.v. fickdet bli längst bak på sadeln, mot topboxen, men det är INTE optimalt.
Eftersom jag har en Touratech bottenplatta, grunnar jag på att fixa ett sånt rör frampå, men sist jag fundilerade, såg det ut att bli rätt kort om spelrum till framhjulet
Man får väl grunna vidare...
Alla har vi våra egna mål med att köra hoj, mitt är att ha kul utefter vägen
- Masterjojo
- 500cc
- Inlägg: 535
- Blev medlem: fre 13 jul 2012, 22:02
- Hoj: XL1000VA-11
- Ort: Mölnlycke
Re: originalverktyg xl650
Är det någon som hittat ett alternativ till tändstiftshylsan? Det är ju ett h-vete att komma åt två av stiften och det är ju ingen vanlig hylsa som får plats, inte som jag har iaf.
//Johan Johansson
Resenären ser det han ser, utflyktsdeltagaren ser det man visar honom.
Resenären ser det han ser, utflyktsdeltagaren ser det man visar honom.