Ang Packväskor TA650

Trådar om sånt du hänger på hojen. Väskor, dämpare och höga kåpglas...
Kategoriregler
I denna ämneskategori håller vi oss strikt till ämnet. Vi förbehåller oss rätten att radera eller flytta ovidkommande inlägg.
Användarens profilbild
Äventyret
250cc
250cc
Inlägg: 482
Blev medlem: tis 06 mar 2012, 21:44
Answers: 0
Hoj: Transalp 650 -01
Ort: Göteborg

Ang Packväskor TA650

Inlägg av Äventyret »

Tänkte bara ställa en liten fråga, nu när jag har bytt till Slipon så kan jag inte montera fästet för höger packväska.
Så min fråga lyder kort o gott, kan man köra med en sido väska och en toppbox, eller blir det helt galet med vind & vikt fördelningen då?

Håller på och går igenom packningen för träffen nu i helgen :clap
Andreas
Don't be a Russian!
Fibern
1200cc
1200cc
Inlägg: 6173
Blev medlem: tis 12 maj 2009, 21:11
Answers: 0
Hoj: Skeppshult 7 vxl -02
Ort: Storkågeträsk

Re: Ang Packväskor TA650

Inlägg av Fibern »

Det var ju förargligt att röret hindrar montage. Min Duo Pro är av den ovala modellen, så där ryms Givi-racket.
PÅ frågan skulle jag nog säga, det går, men vid tyngre last känns det nog skulle jag tro. Men, jag har inte provat.
Är det mycket som fattas innan fästet går på?
Ett slag med en slägga så har du en oval skorsten?!! :shock:
Anders//
Det svåra är inte att köra fort. Det svåra är att väja vid behov.
CREA DIEM
Användarens profilbild
Äventyret
250cc
250cc
Inlägg: 482
Blev medlem: tis 06 mar 2012, 21:44
Answers: 0
Hoj: Transalp 650 -01
Ort: Göteborg

Re: Ang Packväskor TA650

Inlägg av Äventyret »

Ja jag har suttit och försökt på alla sätt o vis, men det kommer inte att gå på.
Släggan håller jag då borta får min nya burk, den är i kolfiber så det skulle inte funka så bra :)

Jag tror det kommer att gå bra, det enda som ligger i sidoväskan är luftmadrassen, sovsäcken o luftpumpen till madrassen.
Ska ut o köra en sväng om en stund, men jag tror att det enda problemet är att det kommer se ut som att jag har tappat en väska :) haha



EDIT:
Så nu har jag känt på det, och jag märker ingen skillnad mot vanligt så de får bli såhär.
Bild
Andreas
Don't be a Russian!
Skriv svar