Ny hoj igen!

Snack om vad än vi finner intressant om forumet och Mc-åkning.
GeCe †
250cc
250cc
Inlägg: 409
Blev medlem: sön 17 jun 2007, 13:44
Answers: 0
Hoj: vingar
Ort: XL-Himlen

Ny hoj igen!

Inlägg av GeCe † »

Hej!

Ny på forumet men ej med Transalpen som MC, som är en tidigare erfarenhet av det godaste slaget. För övrigt den 5:e Honda-cykeln i MC "karriären" där även bl.a en Offroad XL125 från 70-talet ingått i "stallet".
Har en tid letat efter en ny hoj och hittat en ny "pärla" med endast två tidigare ägare och dessutom svenksåld. En XL600 av -99 årsmodell, jubileumsmodellen i blått och silver likt den tidigare ur-Transalpen jag hade i 5 år. Tyckte den var prisvärd också i förhållandesvis till de nyare modellerna som gärna verkar vilja ligga 10-15 000 högre i pris. Cykeln är i det närmaste nyskick med 2 500 på mätaren och går som en dröm. Motorn bytt vid c:a 6-700 mil pga garantifel som några ex. tydligen drabbades av med en havererad vevaxel.

Bor i Askersund i södra Närke nedåt Östergötland och skulle tycka det vore kul med lite nya bekantskaper att åka tillsammans med. Har en fru som gillar skarpt att åka med och i trakterna finns massvis med trevliga Mc-vägar och utflyktsmål att besöka.

Toppen med ett eget forum för dessa Honda kvalitetscyklar och har jag läst så mycket jag orkat och lärt i några veckor nu när jag legat i sjuksängen. Vilken kunskaps källa. Stort kredit till skaparna av denna forumsida

Foto på bikern kommer så fort jag får hem cykeln.
Mvh / GeCe

Visst blir livet roligare på två hjul.
Användarens profilbild
Froven40
Cykel
Cykel
Inlägg: 30
Blev medlem: tis 26 jun 2007, 21:32
Answers: 0
Ort: VARADERO -00 Beta 270. Bultaco Sherpa 350. MÖLNDAL GBG

Inlägg av Froven40 »

Välkommen

Har bara varit medlem någon vecka eller 2 själv.

Vi får se till att hålla forumet mera "aktivt"

Släng upp bild på hojjen sen.


Mvh
Froven
GeCe †
250cc
250cc
Inlägg: 409
Blev medlem: sön 17 jun 2007, 13:44
Answers: 0
Hoj: vingar
Ort: XL-Himlen

Inlägg av GeCe † »

Froven40 skrev:Välkommen

Har bara varit medlem någon vecka eller 2 själv.

Vi får se till att hålla forumet mera "aktivt"

Släng upp bild på hojjen sen.


Mvh
Froven
Tack Froven!

Välkommen själv! Kul med lite respons. Lita på att bilder kommer. Grabben jag köpte cykeln av ska fixa servicen på den innan leverans och det kan ju ta lite tid nu i semestertider.

Men är i full gång med planeringen för nästa år med Sverige Västkust-Norge-Åland-Finland. För nu ska det bli åka av igen innan man blir för gammal.
Mvh / GeCe

Visst blir livet roligare på två hjul.
Exxpert
Trehjuling
Trehjuling
Inlägg: 9
Blev medlem: mån 09 jul 2007, 15:26
Answers: 0
Ort: Transalp -03 - Mariestad

Inlägg av Exxpert »

Får väl säga välkommen jag med då, även fast vi hälsat redan:D
//Daniel - En vilsen höna bland hermelinerna
GeCe †
250cc
250cc
Inlägg: 409
Blev medlem: sön 17 jun 2007, 13:44
Answers: 0
Hoj: vingar
Ort: XL-Himlen

Inlägg av GeCe † »

Exxpert skrev:Får väl säga välkommen jag med då, även fast vi hälsat redan:D
Tack för det!

Mariestad ligger inte långt bort, c:a 10 mil från mig och besöker faktiskt den stan någon gång då och då. Och det vore kul om vi kunde träffas om det passar. Det är inget på G just nu men man vet aldrig när nästa gång inträffar.
Mvh / GeCe

Visst blir livet roligare på två hjul.
Exxpert
Trehjuling
Trehjuling
Inlägg: 9
Blev medlem: mån 09 jul 2007, 15:26
Answers: 0
Ort: Transalp -03 - Mariestad

Inlägg av Exxpert »

GeCe skrev:
Exxpert skrev:Får väl säga välkommen jag med då, även fast vi hälsat redan:D
Tack för det!

Mariestad ligger inte långt bort, c:a 10 mil från mig och besöker faktiskt den stan någon gång då och då. Och det vore kul om vi kunde träffas om det passar. Det är inget på G just nu men man vet aldrig när nästa gång inträffar.
Självklart!

Och Askersund ligger på slutet av den bästa MC-vägen alla kategorier (Laxå -> Askersund),, vi får höras av nästa gång ngn av oss har vägarna förbi! :!:
//Daniel - En vilsen höna bland hermelinerna
GeCe †
250cc
250cc
Inlägg: 409
Blev medlem: sön 17 jun 2007, 13:44
Answers: 0
Hoj: vingar
Ort: XL-Himlen

Inlägg av GeCe † »

Exxpert skrev:
GeCe skrev:
Exxpert skrev:Får väl säga välkommen jag med då, även fast vi hälsat redan:D
Tack för det!

Mariestad ligger inte långt bort, c:a 10 mil från mig och besöker faktiskt den stan någon gång då och då. Och det vore kul om vi kunde träffas om det passar. Det är inget på G just nu men man vet aldrig när nästa gång inträffar.
Självklart!

Och Askersund ligger på slutet av den bästa MC-vägen alla kategorier (Laxå -> Askersund),, vi får höras av nästa gång ngn av oss har vägarna förbi! :!:

Det är i Askersund det börjar. Härifrån går massvis med sköna kringelkrokar åt alla väderstreck och jag visar dig gärna. Hjärtligt välkommen så bjuder jag på lunch t.ex.
Mvh / GeCe

Visst blir livet roligare på två hjul.
Boman
Cykel
Cykel
Inlägg: 36
Blev medlem: lör 12 maj 2007, 22:27
Answers: 0
Ort: AT -03 Motala

Inlägg av Boman »

Kul med fler Transalper i trakterna. Själv bor jag i Hallsberg men pendlar till Motala. Ofta åker jag tåg men ibland passerar jag Askersund med min Transalp (eller BMW).

Hänger gärna med på en åktur om det passar......

Och förresten.. välkommen till forumet. Tror jag känner igen dig från BMW klubben......
Kjell-Åke Boberg
AT -03
Transalp 1999
BMW R1200GSA
GeCe †
250cc
250cc
Inlägg: 409
Blev medlem: sön 17 jun 2007, 13:44
Answers: 0
Hoj: vingar
Ort: XL-Himlen

Inlägg av GeCe † »

Boman skrev:Kul med fler Transalper i trakterna. Själv bor jag i Hallsberg men pendlar till Motala. Ofta åker jag tåg men ibland passerar jag Askersund med min Transalp (eller BMW).

Hänger gärna med på en åktur om det passar......

Och förresten.. välkommen till forumet. Tror jag känner igen dig från BMW klubben......
Hej och tack själv.

Kul, kul. Ja gjorde misstaget med en BMW, eller hade otur eller vad det nu var som gjorde att någonting i motorn inte var som det skulle. Hur som helst har jag återgått till gamla beprövade och pålitliga jaktmarker genom att köpa en Transalp igen och jag måste erkänna att det känns förbaskat bra. Transalpen känns betydlig mer stabilare än Funduron även om den också har sin charm. Hade förgasarmodellen av Funduron och den hade ett riktigt klipp i motorn men det är ett jäkla växlande och högsta växeln 5:an, känns nästan som en överväxel som är oanvändbar under 90 Km/h.

Tror jag känner igen dig också från BMW-klubben, där jag varit med en kort tid. Nu har jag redan avgiften betald dit så jag hänger väl kvar ett tag till eller tills man blir utkastad som den främmande fågel man är där nu. Annars tycker jag BMW klubbens forum är riktigt trevligt med reseberättelser och allenda tips.

Kul med en Transalp i närheten den är inte så vanlig här. Det är inte du som åker en röd jag sett någongång åka genom stan här. Nu ska jag hämta hem cykeln nästa vecka sen får jag se hur mycket jag orkar åka i år. Jag har ju haft en himla otur och blivit sjuk så orken åker upp och ned men litet småturer hoppas jag ändå kunna göra i år. Hallsberg är ofta besökt av mig och frugan jobbar där så det vore kul om vi kunde träffas när det passar.
Jag postar över mitt telenummer så kan du pingla en signal om du är ute och åker och det passar.

En första bild: http://www.pixbox.se/usr_show_id84002_page0_order1.html
Klicka för större bild.
Mvh / GeCe

Visst blir livet roligare på två hjul.
GeCe †
250cc
250cc
Inlägg: 409
Blev medlem: sön 17 jun 2007, 13:44
Answers: 0
Hoj: vingar
Ort: XL-Himlen

Inlägg av GeCe † »

Boman skrev:Kul med fler Transalper i trakterna. Själv bor jag i Hallsberg men pendlar till Motala. Ofta åker jag tåg men ibland passerar jag Askersund med min Transalp (eller BMW).

Hänger gärna med på en åktur om det passar......

Och förresten.. välkommen till forumet. Tror jag känner igen dig från BMW klubben......

Tack för trevligt sällskap igår, kul att vi kunde träffas och åka en sväng! Lite synd att du säljer en så fin cykel men jag förstår ju anledningen. Tre cyklar kanske blir lite onödigt!
Mvh / GeCe

Visst blir livet roligare på två hjul.
Skriv svar