Bilder på nedre vänstra fästet väskhållare (givi?)

Trådar om sånt du hänger på hojen. Väskor, dämpare och höga kåpglas...
Kategoriregler
I denna ämneskategori håller vi oss strikt till ämnet. Vi förbehåller oss rätten att radera eller flytta ovidkommande inlägg.
iznogoud
Barnvagn
Barnvagn
Inlägg: 5
Blev medlem: lör 14 jul 2007, 15:10
Answers: 0

Bilder på nedre vänstra fästet väskhållare (givi?)

Inlägg av iznogoud »

Hej,

Jag har precis köpt en transalp 01 där hållare för packväskor följde med in en "låda" bredvid.

På höger sida så är det nedre fästet fastsätt med en distans i bulten till avgasröret, inga problem.

När jag nu skall montera det vänstra så saknas 1 (eller flera stag/fästen), det "hänger i luften".

Är osäker på fabrikat av väskhållarna då de ej ser ut som giwi original ifrån hemsidan men det är monokey systemet. .

Förre ägaren monterade av fästena när han köpte cykeln å har sen dess aldrig använt dem (och antagligen slarvat bort fästet)

Nån som har en bild på hur detta fäste ser ut och vilka delar jag kan sakna?

Tack på förhand
Användarens profilbild
MarAtt
50cc
50cc
Inlägg: 111
Blev medlem: sön 18 mar 2007, 21:11
Answers: 0
Ort: Solna/Sthlm TA 650 -01

Inlägg av MarAtt »

hade visst inga närbilder, men det kan ordnas imorn om det önskas.

Bild

Bild

Bild

Bild

Haha, vilka fina bilder..... :lol:

Jag har Givi monokey-systemet till dom.
Transalp -01
GeCe †
250cc
250cc
Inlägg: 409
Blev medlem: sön 17 jun 2007, 13:44
Answers: 0
Hoj: vingar
Ort: XL-Himlen

Re: Bilder på nedre vänstra fästet väskhållare (givi?)

Inlägg av GeCe † »

iznogoud skrev:Hej,

Jag har precis köpt en transalp 01 där hållare för packväskor följde med in en "låda" bredvid.

På höger sida så är det nedre fästet fastsätt med en distans i bulten till avgasröret, inga problem.

När jag nu skall montera det vänstra så saknas 1 (eller flera stag/fästen), det "hänger i luften".

Är osäker på fabrikat av väskhållarna då de ej ser ut som giwi original ifrån hemsidan men det är monokey systemet. .

Förre ägaren monterade av fästena när han köpte cykeln å har sen dess aldrig använt dem (och antagligen slarvat bort fästet)

Nån som har en bild på hur detta fäste ser ut och vilka delar jag kan sakna?

Tack på förhand

Hej iznogoud!
Letade själv runt på nätet efter ett packväsksystem och såg någonstans där det säljs Giwi, att separata fästdetaljer finns att köpa!

MarAtt!

Vilka proffsiga bilder på en snygg hoj!
Ser ut som om du har en låg sadel till till din -01:a. Är det orginal från Honda tro?
Mvh / GeCe

Visst blir livet roligare på två hjul.
Användarens profilbild
Tramsvalp
700cc
700cc
Inlägg: 919
Blev medlem: tis 02 maj 2006, 12:08
Answers: 0
Hoj: Blå TA 650 -02
Ort: Söderköping

Inlägg av Tramsvalp »

iznogoud, är det kanske Givis "Wing Rack" du har?
Jag har aldrig sett hur det monteras på Transalp, men det behövs väl en modellanpassad monteringssats.
Bild
Senast redigerad av Tramsvalp den sön 15 jul 2007, 11:22, redigerad totalt 1 gånger.
Tramsvalp - De Tusen Konsternas Klåpare
Transalp 650 -02, 1 ägare, 8888 mil
Suzuki DR650SE -97
http://bloggis.se/Tramsvalp
Användarens profilbild
MarAtt
50cc
50cc
Inlägg: 111
Blev medlem: sön 18 mar 2007, 21:11
Answers: 0
Ort: Solna/Sthlm TA 650 -01

Re: Bilder på nedre vänstra fästet väskhållare (givi?)

Inlägg av MarAtt »

GeCe skrev:
MarAtt!

Vilka proffsiga bilder på en snygg hoj!
Ser ut som om du har en låg sadel till till din -01:a. Är det orginal från Honda tro?
Tack för den kommentaren, tycker själv det inte är nått speciellt med bilderna, jag och en kompis var ute och fota lite bara... :lol:

Japp, det sitter en lägre sadel på den, var tydligen extra tillbehör, ska sänka ca 4cm om jag kommer ihåg rätt. Och på denna sadel står det "Honda" det gör det inte på orginal. Men den är nog köpt från Mc-varuhuset tror jag, så orginal ska det vara :D
Transalp -01
iznogoud
Barnvagn
Barnvagn
Inlägg: 5
Blev medlem: lör 14 jul 2007, 15:10
Answers: 0

Inlägg av iznogoud »

Tackar för svaren och bilderna!

Jag skall försöka posta lite bilder så snart jag fått i ordning på kameran (läs imorgon), men fästena ser i princip ut som dina MarAtt förutom att det nedre fästet inte ser likadant ut. På mina fästen går det nedre staget inte till den bakre fotpinnen utan fortsätter framåt.

Tramsvalp : Nej det är inte ett "Wing Rack" jag har men jag har även ett sånt liggandes, men jag tycker de andra fästena verkade mer rejäla så därför har jag inte brytt mig om att köpa nått monteringskit än, men jag kan ha fel rätta mig gärna isf!

GeCe: har du nån länk till där det gick att köpa fäst detaljerna?
GeCe †
250cc
250cc
Inlägg: 409
Blev medlem: sön 17 jun 2007, 13:44
Answers: 0
Hoj: vingar
Ort: XL-Himlen

Inlägg av GeCe † »

iznogoud skrev:Tackar för svaren och bilderna!

Jag skall försöka posta lite bilder så snart jag fått i ordning på kameran (läs imorgon), men fästena ser i princip ut som dina MarAtt förutom att det nedre fästet inte ser likadant ut. På mina fästen går det nedre staget inte till den bakre fotpinnen utan fortsätter framåt.

Tramsvalp : Nej det är inte ett "Wing Rack" jag har men jag har även ett sånt liggandes, men jag tycker de andra fästena verkade mer rejäla så därför har jag inte brytt mig om att köpa nått monteringskit än, men jag kan ha fel rätta mig gärna isf!

GeCe: har du nån länk till där det gick att köpa fäst detaljerna?
Tyvärr inte så här på rak arm. det är skitjobbigt att hitta tillbaks så här efteråt men är säker på min sak. Goggla, det gjorde jag på Givi packsystem så hittar du nog. Det var en välkänd större firma med bra
bilder.
Lycka till!

Var lite förvånad över din sadel eftersom den bara ska finnas som orginal från och med 2003 års modell. Men det kanske är Touratech grejor som det står Honda på.
Mvh / GeCe

Visst blir livet roligare på två hjul.
iznogoud
Barnvagn
Barnvagn
Inlägg: 5
Blev medlem: lör 14 jul 2007, 15:10
Answers: 0

Inlägg av iznogoud »

Här kommer bilderna, klicka på dem för att få upp en större bild.
Jag har kikat lite mer på hur det ser ut och det verkara var en skruv m8 uppe i skärmen under sadeln som har skruvats bort och området är slitet så antagligen har staget gott därifrån och ner till mitt stag men är lite osäker.


Bild
Vänster sida

Bild
Detta är mitt nuvarande "eltejp stag" :wink:

Bild
Höger sida

Bild
Infästning höger sida.
GeCe †
250cc
250cc
Inlägg: 409
Blev medlem: sön 17 jun 2007, 13:44
Answers: 0
Hoj: vingar
Ort: XL-Himlen

Inlägg av GeCe † »

Du, jag tror det var MC-polen som hade fästen och tillbehör till GIVI packsystem. Fick sova lite på saken så damp polletten ned. Hoppas du hittar det du behöver.
Mvh / GeCe

Visst blir livet roligare på två hjul.
iznogoud
Barnvagn
Barnvagn
Inlägg: 5
Blev medlem: lör 14 jul 2007, 15:10
Answers: 0

Inlägg av iznogoud »

GeCe : Tackar, skall ringa dem under dagen.

Om det visar sig inte fnnas delar/är för dyrt så tror jag alternativt jag har en annan lösning i form av biltemas gummiklädda slangklämmor. Jag laddar upp bilder när jag är klar.
iznogoud
Barnvagn
Barnvagn
Inlägg: 5
Blev medlem: lör 14 jul 2007, 15:10
Answers: 0

Inlägg av iznogoud »

Efter mycket letande så fick jag göra mitt eget.
En snäll människa på MC-poolen lovade att ta reda på om det fanns reservdelar och ringa upp men det lät inte så hoppfullt så jag tillverkade eget iaf.

Blev helt ok om jag får säga det själv...
Postar upp 2 bilder på slut resultatet om nån vill se .... blev både stabilt och billigt :).

Tog Biltemas 25 milimeter klämma ... trädde på gummit av 2 klämmor för att få den lite tjockare å så borrade jag upp hålet till 8 mm sen var det klart!

Bild

Bild
Skriv svar