Hojvänner!

Allmänt snack om resor
Användarens profilbild
mattias_wennberg
C XLM#1
C XLM#1
Inlägg: 326
Blev medlem: mån 15 aug 2011, 19:03
Answers: 0
Hoj: Varadero XL1000 -01
Ort: Lysekil

Hojvänner!

Inlägg av mattias_wennberg »

Hejsan svejsan!

Jag har funderat ett tag på om det inte finns några varanägare här i Trestadsområdet... Fram tills i veckan då jag fick se en lila Varan i Vargön och blev eld och lågor! Tänk att det fanns nån annan än jag här i lilla Vänersborg!

Problemet var bara att vi inte fick någon kontakt då jag satt i bil och han såklart inte brydde sig om såna trivialiteter!

Jag har inte haft hoj mer än ett år snart och känner ingen som kör motorcykel heller, jag halkade mest in i det på den berömda räkmackan och tycker att det ibland kan vara lite tråkigt att vara ute och köra ensam hela tiden, annat än när bönan sitter på sin givna plats men jag skulle tycka att det vore roligt om det kanske fanns fler personer här i krokarna som kanske kunde tänka sig att åka ut tillsammans nån gång?

Jag har även funerat på om det finns nåt liknande VIM fast i Sverige?


Om inte, Varför?

Yours truely,
Mattias
Användarens profilbild
mattias_wennberg
C XLM#1
C XLM#1
Inlägg: 326
Blev medlem: mån 15 aug 2011, 19:03
Answers: 0
Hoj: Varadero XL1000 -01
Ort: Lysekil

Re: Hojvänner!

Inlägg av mattias_wennberg »

Jag hade gärna hakat på! Dessvärre är det Arbeit som gäller den dagen!

Är det inte en lite väl pragmatisk anledning att det är svårt att hitta tid och plats? 8)

Platsen kan ju variera från år till år - egentligen datumet/datumen likaså! Jag tycker nog inte att vi kan vara sämre än norrmännen!! :lol:

Jag tog mig ut igår från Vänersborg till Mellerud och Dals Långed och den fantastiska vägen över fjället där som är rena rama bergochdalbanan! STARK rekommendation! Fin asfalt i stort sett hela tiden och helt otrafikerat med flera vackra stoppmöjligheter på vägen! Vidare därifrån till Dals Ed och sedan Strömstad, Grebbestad, Fjällbacka, Uddevalla och slutligen hem till Vänersborg igen! En nätt liten resa på cirka 35 mil!

Träffade en trevlig Göteborgare på en BMW i Håverud som tog samma rutt som jag fast från Göteborg och åt andra hållet så lite fick jag mitt sällskapsbehov tillfredsställt, men det hade varit grymt mycket roligare att vara ett par stycken! Som Göteborgarn sa: Hoj är till för att åkas!
Mattias
Användarens profilbild
mattias_wennberg
C XLM#1
C XLM#1
Inlägg: 326
Blev medlem: mån 15 aug 2011, 19:03
Answers: 0
Hoj: Varadero XL1000 -01
Ort: Lysekil

Re: Hojvänner!

Inlägg av mattias_wennberg »

Visst är det en trevlig tur?

Sannerligen är det lättare! Jag trodde jag hade skrivit den informationen redan, men ack vad man bedrog sig! Nu ska det vara fixat hoppas jag!

Jag får gå in på den tråden och se vad som kan göras då!

Trevlig film du gjort förresten! Tänkte på det igår att man borde haft en hjälmkamera för den storslagna naturens skull! Dalsland är, som någon sa, Västergötlands eget lilla Norrland!

Från det ena till det andra, helt Off topic, Den rutan du har, som är manuellt ställbar, VAR har du köpt den! Har själv en Givi förlängd men den räcker inte till! Jag blir nästan galen ibland!
Mattias
Användarens profilbild
Stefan
Forumadmin
Forumadmin
Inlägg: 5371
Blev medlem: fre 03 okt 2008, 21:33
Answers: 0
Hoj: XL 700 VA -11
Ort: Enköping

Re: Hojvänner!

Inlägg av Stefan »

Hej och välkommen, Mattias :D
Kanske lite O/T här, men i ditt intryck av Dalsland får jag då verkligen hålla med dig! Jag hade förmånen att kunna ta en tur med Olle Å i Värmland i fjol. Vi körde via Värmland (också ett härligt landskap, har sommarställe där) och Dalsland över till Norge, och via en liten lov där åter via Dalsland till Värmland igen. Nu när jag lyckades få upp SKYE's video, ser jag ju att jag känner igen mycket. Vägen söderut till/från Håverud var ju bara hysteriskt kul, och Haldens fästning var allt ett av ställena vi kikade på. Som jag ser det, Dalsland är svårt underskattat, kommer att åka mer där när jag kan *thumb_up*
Ursäkta kapningen, men det var min 10-öring :D
mattias_wennberg skrev:Dalsland är, som någon sa, Västergötlands eget lilla Norrland!
Alla har vi våra egna mål med att köra hoj, mitt är att ha kul utefter vägen :)
Bild
Användarens profilbild
mattias_wennberg
C XLM#1
C XLM#1
Inlägg: 326
Blev medlem: mån 15 aug 2011, 19:03
Answers: 0
Hoj: Varadero XL1000 -01
Ort: Lysekil

Re: Hojvänner!

Inlägg av mattias_wennberg »

Hej stefan! Ingen fara, kapa så mycket du vill! Ja, Dalsland är väldigt underskattat! Jag har ju tur att bo på gränsen så jag kan åka över när jag vill! Hör gärna av dig om du har vägarna förbi nångång!
Mattias
Skriv svar