Sadelöverdrag
Kategoriregler
I denna ämneskategori håller vi oss strikt till ämnet. Vi förbehåller oss rätten att radera eller flytta ovidkommande inlägg.
I denna ämneskategori håller vi oss strikt till ämnet. Vi förbehåller oss rätten att radera eller flytta ovidkommande inlägg.
-
- 1200cc
- Inlägg: 6170
- Blev medlem: tis 12 maj 2009, 21:11
- Hoj: Skeppshult 7 vxl -02
- Ort: Storkågeträsk
Re: Sadelöverdrag
Låter bra. Ser fram emot det, då jag funderat på lite moddning av min sadel.
Anders//
Det svåra är inte att köra fort. Det svåra är att väja vid behov.
CREA DIEM
Det svåra är inte att köra fort. Det svåra är att väja vid behov.
CREA DIEM
- Ralf-FIN
- Council - Moderator
- Inlägg: 2402
- Blev medlem: fre 04 maj 2012, 13:36
- Hoj: KTM 990 Adventure R -10
- Ort: Vasa / Finland
- Kontakt:
Re: Sadelöverdrag
Låter onekligen som en intressant ide. Uppdatera gärna med bilder och beskrivningar, för ifall du blir nöjd med resultatet kommer jag eventuellt att fixa till nåt liknande.
"Bra omdöme får man av erfarenhet... och erfarenhet får man av dåligt omdöme"
- Stensi
- 500cc
- Inlägg: 600
- Blev medlem: mån 17 jun 2013, 08:39
- Hoj: VRF800X Crossrunner
- Ort: Strömstad
Re: Sadelöverdrag
Kommer bli stenhårt med memory foam när det är kallt ute Innan rumpan värmer upp sadeln.
Re: Sadelöverdrag
Isåfall blir det en sommarsadel och en vintersadel. Kör ju kanske inte lika långa turer på vinterhalvåret som på sommardito.
Men som sagt. Ett experiment. Vi får se vad det blir av det.
Men som sagt. Ett experiment. Vi får se vad det blir av det.
Few adv riders come back grumbling that their bike was too light.
Is it even possible to pick up a fuelled and loaded Triumph Explorer which
clocks in at around 260kg (unloaded!) and yet claims off-tarmac aspirations?
/Adventure Motorcycling Handbook
Is it even possible to pick up a fuelled and loaded Triumph Explorer which
clocks in at around 260kg (unloaded!) and yet claims off-tarmac aspirations?
/Adventure Motorcycling Handbook