Vad kör ni med för däck???
Kategoriregler
I denna ämneskategori håller vi oss strikt till ämnet. Vi förbehåller oss rätten att radera eller flytta ovidkommande inlägg.
I denna ämneskategori håller vi oss strikt till ämnet. Vi förbehåller oss rätten att radera eller flytta ovidkommande inlägg.
Så var det gamla enduro bakdäcket kasserat.
Tog en sväng på ca 7mil idag, vilken skillnad.
Förut var hojen lite instabil över 120 kmh, provade upp till 150 kmh idag på motorvägen. (ajjabaja får inte köra så fort, motorvägen var nästan öde var bara tvungen o prova)
Inga tendenser alls till att vara instabil.
Blev bara en liten fadäs idag.
Var i Falkenberg under dagen, vad som hände som inte får hända?
Hojen stod låst under dagen, när jag skulle iväg glömde jag ta bort låset på bakhjulet.
Kättingen med tillhörande hänglås trassla in sig rejält mellan bromsoket och ekrarna, runt 20 min tog det o få bort eländet.
Tur i oturen inga synliga skador, får inspektera noggrannare i veckan som kommer.
Tog en sväng på ca 7mil idag, vilken skillnad.
Förut var hojen lite instabil över 120 kmh, provade upp till 150 kmh idag på motorvägen. (ajjabaja får inte köra så fort, motorvägen var nästan öde var bara tvungen o prova)
Inga tendenser alls till att vara instabil.
Blev bara en liten fadäs idag.
Var i Falkenberg under dagen, vad som hände som inte får hända?
Hojen stod låst under dagen, när jag skulle iväg glömde jag ta bort låset på bakhjulet.
Kättingen med tillhörande hänglås trassla in sig rejält mellan bromsoket och ekrarna, runt 20 min tog det o få bort eländet.
Tur i oturen inga synliga skador, får inspektera noggrannare i veckan som kommer.
Citat:
"Blev bara en liten fadäs idag.
Var i Falkenberg under dagen, vad som hände som inte får hända?
Hojen stod låst under dagen, när jag skulle iväg glömde jag ta bort låset på bakhjulet.
Kättingen med tillhörande hänglås trassla in sig rejält mellan bromsoket och ekrarna, runt 20 min tog det o få bort eländet.
Tur i oturen inga synliga skador, får inspektera noggrannare i veckan som kommer". Slut citat.
Föragligt, speciellt om man har publik också men sånt kan hända även den bäste. Men du är långt ifrån den förste och knappast den sista heller.
Skönt att det fungerade med däcket för dig.
"Blev bara en liten fadäs idag.
Var i Falkenberg under dagen, vad som hände som inte får hända?
Hojen stod låst under dagen, när jag skulle iväg glömde jag ta bort låset på bakhjulet.
Kättingen med tillhörande hänglås trassla in sig rejält mellan bromsoket och ekrarna, runt 20 min tog det o få bort eländet.
Tur i oturen inga synliga skador, får inspektera noggrannare i veckan som kommer". Slut citat.
Föragligt, speciellt om man har publik också men sånt kan hända även den bäste. Men du är långt ifrån den förste och knappast den sista heller.
Skönt att det fungerade med däcket för dig.
Mvh / GeCe
Visst blir livet roligare på två hjul.
Visst blir livet roligare på två hjul.
Det betyder att du slitit ned 4,5 mm på 250 milGolf_GTR skrev:Nu har jag kört 250mil på mitt Bridgestone och har ca 2,5mm kvar. Jävla skit däck. Framdäcket ser betydligt färskare ut.
Så nu får jag leta upp ett annat fabrikat annars lär jag köra på slangen innan sommaren är slut
Är det ett Trail Wing 152?
Det är ju i första hand ett onroad däck men du kanske kör mycket och tufft på grusväg. Men det verkar nästan ändå som det vore en sak att göra reklamation på. Iallafall att påtala där du köpte däcket att det inte var bra.
En annan tanke jag fick är att det kanske är tillverkat i Asien någonstans med dålig gummiblandning. Har för mig att jag kört på det här däcket tidigare men kan inte minnas att det skulle varit så dj-a dåligt.
Mvh / GeCe
Visst blir livet roligare på två hjul.
Visst blir livet roligare på två hjul.
Nej det är ett Bridgestone BT 45. Nu har jag kört 275 mil och nu är jag nere på slitage markeringen.
Jag kör nästan aldrig grusväg har kört max 2-3 mil grusväg.
Och jag kör mestadels fram och tillbaks till jobb, brukar hålla 90-100 km/h
Sen är det inte lätt att reklamera däck från Däckonline.
Men skit i det nu har jag beställt ett Metzler Tourance EXP får se hur länge det håller.
Jag kör nästan aldrig grusväg har kört max 2-3 mil grusväg.
Och jag kör mestadels fram och tillbaks till jobb, brukar hålla 90-100 km/h
Sen är det inte lätt att reklamera däck från Däckonline.
Men skit i det nu har jag beställt ett Metzler Tourance EXP får se hur länge det håller.
// Jonas
Dags att sätta på nya frächa sulor inför Norge turen.
Kikat på dessa:
Michelin Sirac Rear 120/90 -17 TT 64S M/C
Michelin Sirac Front 90/90 -21 TT 54S M/C
Ser att det finns dessa däck fast med en slutbetäckning:
90/90 -21 TT 54T
Är enda skilnaden hastigheten S vs. T ? den senare kostar en hundring mer.
Läste även att alla m/c däck måste vara märkta med "m/c". så det enda däcket som gäller är kanske det första alternativet?
Någon som är beläst i detta?
Kikat på dessa:
Michelin Sirac Rear 120/90 -17 TT 64S M/C
Michelin Sirac Front 90/90 -21 TT 54S M/C
Ser att det finns dessa däck fast med en slutbetäckning:
90/90 -21 TT 54T
Är enda skilnaden hastigheten S vs. T ? den senare kostar en hundring mer.
Läste även att alla m/c däck måste vara märkta med "m/c". så det enda däcket som gäller är kanske det första alternativet?
Någon som är beläst i detta?
Transalp XL650 2005
-
- 1200cc
- Inlägg: 6173
- Blev medlem: tis 12 maj 2009, 21:11
- Hoj: Skeppshult 7 vxl -02
- Ort: Storkågeträsk
Kör själv på Michelin Sirac, som satt på när jag köpte hojen. Jag har hunnit köra en del på grus och skogsväg, fast mest asfalt, och däcken känns alldeles utmärkta. Nu är jag ju ganska färsk som T-alp åkare, och kör inte tufft, men tror nog det kan bli samma typ av däck nästa omgång.
Så lycka till med dessa, Sonny.
Så lycka till med dessa, Sonny.
Anders//
Det svåra är inte att köra fort. Det svåra är att väja vid behov.
CREA DIEM
Det svåra är inte att köra fort. Det svåra är att väja vid behov.
CREA DIEM
-
- Barnvagn
- Inlägg: 3
- Blev medlem: fre 12 jun 2009, 10:30
- Ort: transalp/uppsala
Körde det på min DR650R och tycker det funkade bra både på asfalt och grus. Jag är lite sugen på att dra på det på transan nu när mina originaldäck börjar ha sett sina bästa dagar.Ekman skrev:Jag kör med T63 bak och MT21 fram. Bland det närmaste man kommer cross däck som även går hyfsat på asfalt. Grymma på grus. MEN vinande ljud på landsvägen.. Lite störande men står ut med det då jag vill ha fäste på gruset:D
Någon som vet om man får plats med ex MT21 fram på en -08a? Jag tycker att skärmen sitter väldigt tajt.
Låter mycket märkligt iallafall med ditt BT45Golf_GTR skrev:Nej det är ett Bridgestone BT 45. Nu har jag kört 275 mil och nu är jag nere på slitage markeringen.
Jag kör nästan aldrig grusväg har kört max 2-3 mil grusväg.
Och jag kör mestadels fram och tillbaks till jobb, brukar hålla 90-100 km/h
Sen är det inte lätt att reklamera däck från Däckonline.
Men skit i det nu har jag beställt ett Metzler Tourance EXP får se hur länge det håller.
Bridgestone säger så här i sin marknadsförföring:
Citat: Det enda diagonaldäck på marknaden med två-komponents gummiblandning och silica i slitbanan! Detta sport touring däck ger många mil och hög komfort. Slut citat.
Läste dessutom att däcktest.com hade bra testresultat på ett BT45 med dim. 110/70 som de kört 2500 mil.
Svårt att komma ifrån tanken att det var något fel på ditt däck för så djäkla dåligt ska inte ett däck få va. Inte är mitt Trail vings 152 det iallafall. Efter 250 mil finns knappt tillsymmelse till slitage och då ingår även lite grusåka, föralldel snäll sådan som regel men ändå.
Mvh / GeCe
Visst blir livet roligare på två hjul.
Visst blir livet roligare på två hjul.
-
- 1200cc
- Inlägg: 6173
- Blev medlem: tis 12 maj 2009, 21:11
- Hoj: Skeppshult 7 vxl -02
- Ort: Storkågeträsk
Efter 265 mil Norge-tour med nytt Michelin Sirac bakdäck, så kunde 1-1,5 mm förslitning uppmätas. Så nog verkar det märkligt om Bridgestone-däcket bara tål knappa 300 mil.
Det däcket kan knappast ha varit "friskt" från start.
Det däcket kan knappast ha varit "friskt" från start.
Anders//
Det svåra är inte att köra fort. Det svåra är att väja vid behov.
CREA DIEM
Det svåra är inte att köra fort. Det svåra är att väja vid behov.
CREA DIEM
Jag har kört på "originalen" Trail Wing denna sommar och nu är det 1,5-2 mm kvar på bakdäcket efter drygt 820 mil. Är inte det lite klent? Jag har kört kanske total 5 lugna mil på grus, resten asfalt.
Min kompis drar 1000-1200 mil på sina TKC80 på en trimmad BMW 1200GS. Och han mesar inte på gasen...
Min kompis drar 1000-1200 mil på sina TKC80 på en trimmad BMW 1200GS. Och han mesar inte på gasen...