Hade en XT600E mellan 1999-2002.....
Där kunde man snacka om träsmak. Efter 10-15 mil så var det nästan outhärdligt.
Man vande sig och det blev bättre med tiden, men aldrig riktigt bekvämt.
Transalpen är rena drömmen i jämförelse med den upplevelsen.
Samma gällde TDM:en som också var bekväm att åka långt på (såld sen ett par månader).
Har inte ont av träsmak, sätter mig utan problem och sträckkör 30-40 mil utan paus.
Om gel- eller luftkuddar underlättar så är det helt ok, men om man skall man tillbringa
dagen i sadeln så ÄR det viktigt med täta pauser för att kroppen och knoppen skall må bra.
Är man stel och tappar uppmärksamheten så ökar risken för olyckor snabbt.
Jo, GeCe, kameran är oftast med, men på fotosidan ligger inte många mc-bilder...
Skall lägga upp en del resebilder på ett annat ställe, men återkommer om det...
Slippa träsmak
Kategoriregler
I denna ämneskategori håller vi oss strikt till ämnet. Vi förbehåller oss rätten att radera eller flytta ovidkommande inlägg.
I denna ämneskategori håller vi oss strikt till ämnet. Vi förbehåller oss rätten att radera eller flytta ovidkommande inlägg.
- msg2you
- Stödhjul
- Inlägg: 19
- Blev medlem: tor 31 jul 2008, 09:49
- Ort: TA 650 -01 / Vänersborg
- Kontakt:
Hade en XT600E mellan 1999-2002.....
Jag gör hellre ingenting bra, än någonting dåligt.
Hur får man den att vara kvar?
Jag har beställt sittunderlag från Stadium inför Norgeresan och nu undrar jag: Ni som provat med självuppblåsande underlag, hur håller ni dem på plats?
Eftersom jag ofta står när jag kör (iofs pga träsmak) så betyder det att jag troligtvis måste fästa "sittkudden" på något sätt, kan det funka med dubbelhäftande tape eller silvertape?
Eftersom jag ofta står när jag kör (iofs pga träsmak) så betyder det att jag troligtvis måste fästa "sittkudden" på något sätt, kan det funka med dubbelhäftande tape eller silvertape?
Det är aldrig för sent att börja om!
Re: Slippa träsmak
Ville experimentera lite med min gamla TA eftersom man får lite träsmaK efter ca 20 mil.
Hade en gammal gelpad, sådan som ryttarna använder, liggande. Lossade på dynklädseln och skar ur en del skumgummi och lade dit paden igen. satte på klädseln igen. Fungerar perfekt eftersom det gamla skumgummit var nersuttet. Visserligen kan man känna lite , men inte alla som förut.
En annan fundering med lösa kuddar osv, hur fanken kan man köra aktivt på grusväg med de liggande på dynan?
Hade en gammal gelpad, sådan som ryttarna använder, liggande. Lossade på dynklädseln och skar ur en del skumgummi och lade dit paden igen. satte på klädseln igen. Fungerar perfekt eftersom det gamla skumgummit var nersuttet. Visserligen kan man känna lite , men inte alla som förut.
En annan fundering med lösa kuddar osv, hur fanken kan man köra aktivt på grusväg med de liggande på dynan?
Om vägen är för dålig, byt hoj.
- rydde
- Developer
- Inlägg: 978
- Blev medlem: mån 14 sep 2009, 13:19
- Hoj: Varadero 06
- Ort: Luleå
- Kontakt:
Re: Slippa träsmak
Kan inte tala för hur man gör det med en lös dyna, men Airhawken har ju sin "luftmadrass" i ett fordral och detta fordral har påsydda remmar som man spänner under dynan så den hålls på plats även när du ställer dig upp för aktiv körning.Olle Å skrev: En annan fundering med lösa kuddar osv, hur fanken kan man köra aktivt på grusväg med de liggande på dynan?
Come to terms with your ass, for it bears you
XL1000V -06, 300EXC -15
XL1000V -06, 300EXC -15
Re: Slippa träsmak
Jag vill bara upplysa att silvertape fungerar perfekt!
Det kanske inte är så vackert, men vem bryr sig?
Det kanske inte är så vackert, men vem bryr sig?
Det är aldrig för sent att börja om!
- rydde
- Developer
- Inlägg: 978
- Blev medlem: mån 14 sep 2009, 13:19
- Hoj: Varadero 06
- Ort: Luleå
- Kontakt:
Re: Slippa träsmak
Den som är fåfängbotte skrev:Det kanske inte är så vackert, men vem bryr sig?
Come to terms with your ass, for it bears you
XL1000V -06, 300EXC -15
XL1000V -06, 300EXC -15