Jofama - Halvarssons - Lindstrands Textil

Trådar om kläder, hjälmar och sånt du har på dig när du kör.
Kategoriregler
I denna ämneskategori håller vi oss strikt till ämnet. Vi förbehåller oss rätten att radera eller flytta ovidkommande inlägg.
Användarens profilbild
Jimmy.s
700cc
700cc
Inlägg: 718
Blev medlem: tis 28 jun 2011, 20:10
Answers: 0
Hoj: Hojlös
Ort: Huskvarna

Re: Jofama - Halvarssons - Lindstrands Textil

Inlägg av Jimmy.s »

Jag köper enbart kläder med regnskyddet i yttertyget, anledningen till det är att det ofta är ostadigt väder på sommaren men varmt, ska det bli regn eller inte? ja finns risken så är det bara att ta på sig fodret och sitta genomsvettig och inte f@n blir det något regn då!!! men när man chansar åt andra hållet så är man dyngsur och fryser, tröttnade på ett sådant val och har enbart värmefoder när kvicksilvret är långt ner med mina nuvarande kläder (Scott) och visst är dom torra, kan fukta igenom något vid mage och armändarna men tror det kryper genom öppningarna men detta händer enbart i mycket kraftigt regn och ca 5-7timmar nånting men det är inget problem igentligen, stället är visserligen "gammalt" (3år) och har gore-tex membranet men jag är väldigt nöjd, ska väl tilläggas att jag köpte biltemas regnställ och krängde det över detta vid en resa, skulle åka till Gotland och just den dagen vi skulle åka så var det årets regnigaste men jag har aldrig blivit så blöt som då...
hade garanterat fungerat bättre utan biltemaklappet.. :frust:

Men det kostar ju också med riktiga kläder.. tror jag gav totalt ca.8000:- för mitt :shock:
Användarens profilbild
Loppan
50cc
50cc
Inlägg: 78
Blev medlem: sön 15 nov 2009, 10:54
Answers: 0
Hoj: Yamaha XT1200ZE -14
Ort: Norrbotten

Re: Jofama - Halvarssons - Lindstrands Textil

Inlägg av Loppan »

Det får nog bli ett ställ med membranet laminerat till yttertyget. Icon Patrol ser fint ut, får se om jag får möjlighet att prova det någonstans.

Jo, att det kommer att kosta en del för att få ett bra ställ det har jag förstått. Minst 5 kkr får jag nog lägga och smärtgränsen ligger väl på 10 kkr. Så utmaningen är att hitta det mest prisvärda i det intervallet. Har ju en hel lång norrbottnisk vinter på mig, så det är inte bråttom :mrgreen:
Yamaha XT1200Z Super Teneré -13
Honda XL700V Transalp -08
Yamaha XTZ750 Super Teneré -89
Kawasaki ZX10 -88
Suzuki GSX550E -83
Användarens profilbild
rydde
Developer
Developer
Inlägg: 978
Blev medlem: mån 14 sep 2009, 13:19
Answers: 0
Hoj: Varadero 06
Ort: Luleå
Kontakt:

Re: Jofama - Halvarssons - Lindstrands Textil

Inlägg av rydde »

Jag uppgraderade min biltemajacka till lindstrands qattara i somras. Har blivit blöt om biceps några gånger när jag inte haft innerfordret monterat. Annars trivsam. Undrar om man kanske skulle skaffa brallorna på sikt också...eller finns det några bättre för samma penning månne?
Come to terms with your ass, for it bears you
XL1000V -06, 300EXC -15
Användarens profilbild
Stensi
500cc
500cc
Inlägg: 600
Blev medlem: mån 17 jun 2013, 08:39
Answers: 0
Hoj: VRF800X Crossrunner
Ort: Strömstad

Re: Jofama - Halvarssons - Lindstrands Textil

Inlägg av Stensi »

Har använt jofamas jacka (dock gammal) och jag blev blöt vid axlarna om jag körde 30 minuter eller mer i regn. Kall vid magen också, om det var under fem grader (kommer in luft genom dragkedjan.) Har nu köpt en Rucka jacka och har ju bara jofama jackan att jämföra med, men fy f.. så god rucka jackan är att ha på sig. Har nu testat den til jobbet, och kan köra med t-shirt under om det är plusgrader. *thumb_up* vidare täcker den bättre vid halsen, nånting jag hade problem med förut..

Nu hade jag aldrig köpt jacka till 5000, men fick denna under en auktion till 2000 så jag är nöjd :lol:
Vidare kör jag med Richa byxor och dom är varma, men blir blöt i skrevet vid mycket regn..blir att kolla på lite bättre byxor till våren.
Skriv svar