Sådana företag får INTE göra fel

Pratas, snackas om sådant som inte rör motorcyklar alls
Fibern
1200cc
1200cc
Inlägg: 6168
Blev medlem: tis 12 maj 2009, 21:11
Answers: 0
Hoj: Skeppshult 7 vxl -02
Ort: Storkågeträsk

Sådana företag får INTE göra fel

Inlägg av Fibern »

Har ni exempel på viktiga affärer, där felaktigheter kan ställa till problem, då kan ni berätta här.

Här kommer min berättelse om hur saker inte borde kunna hanteras, eller få skötas.
Jag hade beställt ett par skate-pjäxor från en sajt på nätet, i början av januari. Varan kom fram i vanlig ordning och jag betalade, tillsammans med övriga räkningar, fakturan som hade ett par dagar kvar på "oss tillhanda" datumet.
I tron och förhoppning om att allt var okej, blev jag därför mycket häpen då en påminnelse från Qliro (Nordea-ägt finansbolag) som näthandlaren använder sig av, damp ner i postlådan efter bara några dagar.
Kontaktade Qliro efter att ha tittat i kontoutdraget på min internetbank och påpekade att betalningen var dragen den 24/1. Dom hade inte fått några pengar och tipsade mig att kolla med Privatgirot.
Jag gjorde så och där upptäcktes att dom lagt till en nolla för mycket. Jag bad dem och trodde de skulle kontakta Qliro och ordna upp saken. Till saken hör att pengarna fanns på Qliros konto, men ingen faktura fanns med rätt OCR-nummer.
Får istället lunchkaffet i vrångstrupen, då jag en månad senare öppnar posten och har ett inkassokrav från Lindorff. Plus försenings och inkassokrav.
Två uppringningar senare till både Privatgirot och Qliro, har nu äntligen, den 27 mars anno 2018, ärendet blivit avfört.
Då har jag hunnit få kopia och meddelande från girot, skickat detta till Qliro och idag ringt och kollat statusen på ärendet.
Med andra ord, jag har fått sköta allting själv, som det jag trodde "idiotsäkra" betalningssättet Privatgirot. Nu får "idiot" stå för personalen där. :ffs
Varför dom inte kunde ha kontaktat Qliro med en gång i första skedet, lär jag väl aldrig få reda på, men ni kan vara säkra på att dom ska få höra av mig en gång till. Denna gång mejl-ledes.
En jäkla nolla för mycket på betalordern. Hur många sådana som jobbar i den bransch jag fått kämpa mot, låter jag vara osagt. :x
Anders//
Det svåra är inte att köra fort. Det svåra är att väja vid behov.
CREA DIEM
Användarens profilbild
Peter
1200cc
1200cc
Inlägg: 4083
Blev medlem: tis 14 dec 2010, 17:45
Answers: 0
Hoj: Varadero XL 1000-01
Ort: Uddevalla
Kontakt:

Re: Sådana företag får INTE göra fel

Inlägg av Peter »

Ja byråkrater ska inte ha hand om kundservice!! Minsta fel så slår det slint i skallen på dom!

Skickat från luren
Användarens profilbild
Stefan
Forumadmin
Forumadmin
Inlägg: 5371
Blev medlem: fre 03 okt 2008, 21:33
Answers: 0
Hoj: XL 700 VA -11
Ort: Enköping

Re: Sådana företag får INTE göra fel

Inlägg av Stefan »

Sorgligt!!! Men tyvärr bara ett av många exempel på hur det blir när folk slutar att tänka själva och bara litar blint på systemen. Och sedan inte kan hantera felen på ett vettigt sätt. Usch!
Alla har vi våra egna mål med att köra hoj, mitt är att ha kul utefter vägen :)
Bild
Skriv svar