Varanens protest

Berätta med text, bilder eller video vad du gjorde idag.
pierre
50cc
50cc
Inlägg: 73
Blev medlem: lör 26 dec 2015, 21:01
Answers: 0
Hoj: Varadero XL1000 -01
Ort: Fjälkinge

Varanens protest

Inlägg av pierre »

Äntligen skulle jag få ta en runda mc:n, efter en veckas husvagnssemester. Men att välja husvagnen framför Varanens var Något jag skulle straffas för. Efter tre mil börjar oljelampan lysa. Stannar och upptäcker att oljepluggen är borta, och strax därefter även oljan. Bytte oljan innan husvagnssemestern, och drog pluggen efter konstens alla regler. Tänkte efterdra, vid behov, efter dagens tiomilarunda, men hann inte så långt. Har aldrig varit med om att avtappningsskruven lossnat helt. Med andra ord har jag blivit en erfarenhet rikare, och får nu sitta i solen och vänta på släpet som är på väg. Det var dagens runda. Tänk vad trist livet skulle va om allting gick som på räls :)
Fibern
1200cc
1200cc
Inlägg: 6168
Blev medlem: tis 12 maj 2009, 21:11
Answers: 0
Hoj: Skeppshult 7 vxl -02
Ort: Storkågeträsk

Re: Varanens protest

Inlägg av Fibern »

Uj uj! Är du hundra på att du drog mer än bara med fingrarna? För även om man drar något mindre än rekommenderat moment, ska den absolut inte kunna lossna av sig själv. Såvida inte gängorna är helt slut.
Anders//
Det svåra är inte att köra fort. Det svåra är att väja vid behov.
CREA DIEM
pierre
50cc
50cc
Inlägg: 73
Blev medlem: lör 26 dec 2015, 21:01
Answers: 0
Hoj: Varadero XL1000 -01
Ort: Fjälkinge

Re: Varanens protest

Inlägg av pierre »

Helt säker Fibern, men hade själv den funderingen från början. Checkade alla bultar, och skruvar, två gånger. Ska däremot kolla gängorna, tänkte inte på det. Det hade varit enklare om det varit skit bakom styret, vilket händer, men den här gången är jag säker på att jag drog åt pluggen, och det krånglar ju till det lite. Börjar med att införskaffa en ny, eller kanske två *visslar* , på Claessons i morgon och så får jag kolla gängorna.
Användarens profilbild
Peter
1200cc
1200cc
Inlägg: 4083
Blev medlem: tis 14 dec 2010, 17:45
Answers: 0
Hoj: Varadero XL 1000-01
Ort: Uddevalla
Kontakt:

Re: Varanens protest

Inlägg av Peter »

Hoppas att inget tog skada nu bara!
Det känns inte som rätt årstid att ha hojen på verkstad
Lycka till

Skickat från luren
Fibern
1200cc
1200cc
Inlägg: 6168
Blev medlem: tis 12 maj 2009, 21:11
Answers: 0
Hoj: Skeppshult 7 vxl -02
Ort: Storkågeträsk

Re: Varanens protest

Inlägg av Fibern »

Egentligen fel tråd att diskutera detta i, men en sista fråga, har hojen stått parkerad så att andra kunnat komma åt den?
Anders//
Det svåra är inte att köra fort. Det svåra är att väja vid behov.
CREA DIEM
pierre
50cc
50cc
Inlägg: 73
Blev medlem: lör 26 dec 2015, 21:01
Answers: 0
Hoj: Varadero XL1000 -01
Ort: Fjälkinge

Re: Varanens protest

Inlägg av pierre »

Det var ingen fara Peter. Hon är säker gamla Bettan. Nu går hon som en klocka igen, men så är det ju en Varadero. Ny plugg och ny olja var allt som behövdes. Det är inte alla hojar som får ny olja var tredje mil.
Det du undrade Fibern kan jag svara nej på. Det mest logiska är ändå att jag missat dra pluggen, trots att jag var säker. När det gäller inköpet av plugg så var det en historia för sig, men den tar jag i en annan tråd.
Skriv svar