Sista semesterdagen 2016....

Berätta med text, bilder eller video vad du gjorde idag.
MrH
125cc
125cc
Inlägg: 200
Blev medlem: tor 28 jul 2016, 21:35
Answers: 0
Hoj: Varadero XL1000-04
Ort: Varekil
Kontakt:

Sista semesterdagen 2016....

Inlägg av MrH »

....bjuder på kalasväder!
För min del tycker jag att det här är den jobbigaste dagen på hela året. Sista semesterdagen.... 11 långa månader kvar till nästa semester. :?

För att göra dagen så minnesvärd som möjligt så satte jag mig på hojen på förmiddagen och körde mot Tjörn för att tanka på St1 vid Myggenäs. Därefter fortsatte jag över Tjörnbroarna, svängde av i Stenungsund och körde norrut genom samhället. Passerade Ödsmål och svängde av på "Gullborgavägen" (strax innan färjan över till Orust). Det är en härlig väg med ganska lite trafik. Förutom en lastbil mötte jag en röd Mazda Miata, en röd Ferrari och en röd Corvette Cab. Inte bara jag som njöt av den fina vägen och det vackra vädret! 8)
Kommer fram till Ljungskile och "gamla" E6:an. Väljer att fortsätta på den gamla vägen, som norr om Ljungskile går parallellt med dagens E6. Svängde av vid den gamla, södra, infarten till Uddevalla och körde upp till rastplatsen där vägen följer bergssidan högt över fjorden. Minns att jag tyckte det var spännande att åka där som barn! Vägsträckan i berget byggdes redan 1907-08 lärde jag mig idag.

Bild

Medan jag satt i skuggan vid ett av rastborden såg jag hur molnen blev allt mörkare ovanför mig. Gick ut från trädens skugga för att se bättre och märkte då att det hade blivit ordentligt mycket varmare sedan jag parkerade bara tio minuter tidigare. Tyckte dessutom att det lät som om det mullrade på avstånd, så jag fick på mig jacka och hjälm igen och rullade vidare. Kände inte för att hamna mitt i en ev åskskur så jag vände hemåt igen. Det såg dessutom ut som om det var klarare väder i väster.

Bild

Vände och körde tillbaka mot E6:an då jag misstänkte att när det, för många, är sista semesterdagen så kunde vara segt att ta sig igenom tunnlarna i Uddevalla (men reparerar det ena tunnelröret så det är en fil i vardera riktningen i det andra tunnelröret) och körde E6 norrut, över bron över Sunningesund och svängde sedan av mot Lysekil. I Rotviksbro tog jag av mot Orust och efter en stund var jag hemma igen. Här hemma var det soligt och molnfritt! Inga hotfulla mörka moln syntes till.
Stoppade i mig lite mat och åkte sedan ner till hamnen så det blev en liten tur med båten också idag.

Bild

Hemma igen efter båtturen fixade jag till de här bilderna och en karta på dagens runda på hojen. När jag om några sekunder har klickat på "Skicka" så ska jag åka ner och köpa mig en pizza, för på semesterns första respektive sista dag gör jag inte några "nyttiga" saker.

Bild

Det känns som att det blev en ganska OK sista semesterdag!
//Magnus
http://www.haellquist.com
Kör aldrig fortare än din skyddsängel kan flyga.
Användarens profilbild
Stefan
Forumadmin
Forumadmin
Inlägg: 5371
Blev medlem: fre 03 okt 2008, 21:33
Answers: 0
Hoj: XL 700 VA -11
Ort: Enköping

Re: Sista semesterdagen 2016....

Inlägg av Stefan »

Trrevligt avslut på semestern, helt rätt att fylla sista dagen med intryck att leva på medan semesterångesten lägger sig och man är tillbaka i gamla trallen igen :)
Alla har vi våra egna mål med att köra hoj, mitt är att ha kul utefter vägen :)
Bild
Fibern
1200cc
1200cc
Inlägg: 6168
Blev medlem: tis 12 maj 2009, 21:11
Answers: 0
Hoj: Skeppshult 7 vxl -02
Ort: Storkågeträsk

Re: Sista semesterdagen 2016....

Inlägg av Fibern »

Uj uj, 11 månader till semester. :( Det har jag aldrig upplevt sedan 1979-81, då jag fuskade med att jobba dagtid. Och nu räknar jag till ca. 9 månader till ständig "semester".
Men fina bilder från din runda. En helt okej och "onyttig" sista dag. *thumb_up*
Anders//
Det svåra är inte att köra fort. Det svåra är att väja vid behov.
CREA DIEM
Användarens profilbild
Laffe
1200cc
1200cc
Inlägg: 4486
Blev medlem: mån 17 dec 2012, 12:52
Answers: 0
Hoj: Africa Twin Hardcore -16
Ort: Gävle

Re: Sista semesterdagen 2016....

Inlägg av Laffe »

Klart rätt prioriteringar en dag som denna! Du fick ju dessutom full utdelning på det du satte dig för under dagen *thumb_up*
Trevlig läsning och fina bilder du bjuder på denna den sista semesterdagen - även för min del.
"Man kör tills man är framme"
/Lasse
Användarens profilbild
Ivar
1200cc
1200cc
Inlägg: 2359
Blev medlem: tis 05 aug 2014, 20:50
Answers: 0
Hoj: VFR 1200 X
Ort: Tungelsta / Stockholm

Re: Sista semesterdagen 2016....

Inlägg av Ivar »

Bra avslut på semestern.
Jag har en vecka kvar :fight: hehehe (så det så)
Trevlig läsning.
Let's be careful out there
Skriv svar